måndag 22 oktober 2012

Så blev det Syfestival


i Älvsjö på Mässan i lördags.




Sari och jag tillbringade många timmar här.


Man kunde köpa garn...


...vackra handgjorda smycken,


handgjorda kakfat...


material för tillverkning av 
praktiska anordningar...


och tyger, scrapbookingsmaterial,
broderisatser mm.

Vi hade nästan inte tid att äta :)
Vi åkte tidigt och kom hem sent.
Båda var vi mycket nöjda och
ganska trötta.

Tror att vi pratade hela 
tiden då vi åkte dit och hem, 
ca fyra timmar åkte vi bil.
Eftersom vi inte har träffats på ett 
tag så var det mycket att prata om.
Ett tag så mycket att vi glömde
svänga av på rätt ställe. 
men det var bara att
ta av vid nästa avfart 
och köra tillbaka 
...lite....

24 kommentarer:

  1. Vad kul att få se bilder därifrån ,nu planerar jag åka dit i februari ,har varit en gång förut .Då var det väldigt inspirerande ,hörs att det varit det på dig nu också .,kanske ses vi där i februari ,kram nette

    SvaraRadera
  2. Låter som en trevlig lördag
    Kram Karina

    SvaraRadera
  3. Det måste varit en njutning att knalla runt och frossa i alla tyger och garner!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  4. Vad mycket fint!!! Förstår att ni hade en trevlig och givande dag! Härligt med så mycket inspiration!
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Joo då...jag var där jag oxå.. fast i fredags. Heeela fredagen nästan hi hi hi.
    Så himla mycket fint att titta på
    och att köpa oxå för den delen :o)
    Ha en fin fortsättning på veckan!

    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Åh, så mycket fint! Låter som en perfekt sysselsättning i det gråtrista höstrusket som var i lördags. Kul att du hade kameran med, så att vi fick se också.

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  7. Där skulle jag gärna ha gått en hel dag! Ser att du har fått mycket inspiration i Göteborg också. Det är inte alla evenemang som ger något, men nu har du fyllt på för en tid.
    Ha en riktigt fin vecka! ♥

    SvaraRadera
  8. Låter som en riktigt mysig dag tillsammans med en god vän.
    Ha det gott
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  9. Hahaha...låter som om de kunde ha varit du och jag...glömmer nästan bort vägen!! Men så kul med mässa, vilken inspiration kan jag tänka mej!! Så länge sen det var, Älvsjö...Systugan...gud så man for runt på mässor och till Borås och handlade tyg, det var nog halva nöjet nästan...Vilken tid vi hade då!!
    Vilken morgon det är sen!! Nu ska jag ta det sista av kaffet, sen ge mej ut i skogen med kameran, det är en lisa för själen!!
    Å du...tack för kommentarerna om mina bilder, rodnar...
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Verkligen inspirerande!
    Visst är det härligt med sådana här mässor, jättemycket att se, folk överallt med liknande intresse och mysig stämning på sitt sätt.
    En toppendag förstår jag :)
    Ha en fin oktoberdag, här skiner solen ...äntligen!!
    Ann-Louisekram♥

    SvaraRadera
  11. Den mässan hade jag också kunnat tänka mig att gå på! :) Tack för att du delar med dig av dina bilder!
    Härligt att åka iväg med en vän... att få tillfälle att umgås och prata mycket!

    Fin vecka till dig!
    KRAM♥

    SvaraRadera
  12. Hallå där underbar roliga människa som verkligen tar var på livets glädjeämnen. Jag tycker att du är så skön.
    Det måste vara en höjdare att tillbringa en dag med dig på denna mässa.
    Jag har också varit på en massa mässor men det var i jobbets tjänst.
    Att gå på mässa och beställa varor är skitjobbigt.
    Hur mycket kan man ta av det och hur mycket av det andra Till slut snurrar det bara i huvudet.
    Nej man skulle nog gå så här privat och gotta sig tillsammans med en som älskar samma saker som en själv.
    Dagens hushåll och bokmässan händer att vi besöker.
    Vilken härlig affär du har hittat i Göteborg.
    Där kan man säkert köpa fina julaskar?????
    Ha det toppen goa du.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  13. Vad kul att gå på och vad mycket gint att se och lära sig av!
    Kul att gå med en vän man inte träffat på länge...nu hann ni ju med att tagen den tiden ;)
    Nu lär vi få se så mycket sött här framöver :)
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  14. det måste ju ha varit en toppendag för Er.
    trevligt att få vara med,dit kommer aldrig
    tror jag.
    Då får man vara piggare än vad jag är.
    kram och tack för vi får vara med.

    SvaraRadera
  15. Rena godisbutiken för Annika kan jag tro..du det är sann lycka att få knalla runt på en mässa som tilltalar..vilka vackra tyger..i lappteknik där på första bilden..

    SvaraRadera
  16. Bara massa kul gör Du jämt!

    Birgitta

    SvaraRadera
  17. Äntigen här igen och kollar dina fina bloggar :-) Lite mycket av allt nu så jag har satt datorn på sparlåga. Så mycket kul du är iväg på. Lidköpings camping har vi campat en helg förra året. Mysig stad och mysig camping. Den lilla affären Papeterie brukar jag också besöka när jag är i Göteborg :-) Jättemysigt !!
    Syfestivalen verkande vara nått alldeles speciellt. Mycket ideer kan man få där du :-)
    Fortsätter kurera min "flunsa" nu.
    Kramar OM och kryper under filten

    SvaraRadera
  18. Jag hade gärna åkt dit, såå mycket inspiration:-)
    Vi fick mail för länge sen om en inbjudan, men det får bli en annan gång.
    Kram kram Susanne

    SvaraRadera
  19. Tack vännen!
    Det verkar ha varit intensivt men väldigt roligt! Ett sånt ställe man blir alldeles snurrig av =))

    Hoppas allt är bra med dig annars!
    Kraaam!

    SvaraRadera
  20. Hej Annika!
    Jag är så glad över att vi kom iväg på syfestivalen! Jag känner fortfarande inspiration och glädje efter besöket. Ja, som du skrev: det var ett tag sedan vi sågs och vi hade ju en massa att prata om!
    På tal om inspiration; nu har jag förberett och klippt ut 300 små rutor i matchande färger som jag ska sy ihop till något... Jag vet inte vad det ska bli än, men det får jag klura ut under tiden.
    Ha det så bra och TACK ännu en gång för trevligt sällskap!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  21. Hej Annika!!

    Låter som ni hade en mycket trevlig tur :o)

    Nu har jag suttit och bläddrat tillbaka lite i mina inlägg och hittade din kommentar där du skrev så fint om min underbara svärmor. Är så osäker på om jag skrivit till dig efter det. Så jag ville bara passa på att tacka för de fina orden om henne.
    Det känns så fint att få höra så mycket positivt från alla människor som visste vem hon var. Hennes minne lever vidare genom oss alla.

    Önskar dig en fin onsdagskväll!!
    Kramar Ida

    SvaraRadera
  22. Jajamensan
    Jag har trixat med bilden.
    Jag fotade halva berget och så dubblerade jag det och vände båda lagren mot varandra.Jag tycker det ser ut som ett berg nerifrån någon stans "Indiana Jones-filmerna"
    Lite läckert blev det allt.
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  23. Vad trevligt med en symässa! Kul när man kan åka flera å få prata av sig lite och så på något mystiskt sätt går tiden fortare i bilen!!! Ha en fin helg! Kram Iréne

    SvaraRadera
  24. Ja nu har alltså husbilarna vinter parkerat ;)
    Jag tror vår är alldeles för kall för vinterbruk...
    Skulle vilja ha en dom klarar vintern med, fast handlarnas meningar går brett isär i frågan. Så på ämnet får man nog läsa på själv ;)
    Har du nån erfarenhet i frågan?
    Trevlig helg,
    Sussi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~