lördag 20 oktober 2012

Inspiration


... har jag fått i Göteborg nu i veckan.
Har varit på ett mycket lärorikt 
studiebesök på en skola och på en 
konferens om läsning "Alla läser"


Jag gillar verkligen att få lite ny 
inspiration i jobbet. 
Innan tåget gick hemåt hann vi med 
en runda i Göteborg. En favoritbutik
är Papeteri i Nordstan. Den finns väl ingen 
annanstans i landet vad jag vet.


Passade på att träffa en 
fin vän några timmar. Vi jobbade ihop 
under en termin på -70 talet i Åmål och 
har haft kontakt sen dess.
Vi slank in på det nya lyxiga 
Clarion i gamla posthuset.

18 kommentarer:

  1. Härligt med ny inspiration och Göteborg är ju aldrig fel... :)
    Ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  2. Förstår att det är livgivande att få fylla på också... inte bara ge! Verkar vara en spännande butik, Papeteri.

    Höstkram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Papeteri, låter som en mysig butik! :)

    Visst är det härligt att kunna fyllas med ny inspiration... och att människor sedan både kan dela och ta del av den genom bloggvärlden.

    Jag älskar Göteborg... har ju en av mina döttrar där, så det blir ett besök då och då!

    Hoppas att du får en finfin helg!
    Kram♥

    SvaraRadera
  4. Så trevligt med en tripp till Göteborg:)
    Där hittade du ett ställe med mycket fint ser jag, visst är det härligt med nya idéer och ny inspiration.
    Önskar dig en fin helg
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  5. Härligt att få fylla på med lite ny insperation och energi i Göteborg.
    Den affären såg ut att ha mycket fint för både öga och gom. Måste jag leta reda på vid nästa besök i staden.
    Kul att ha kvar kontakten sen så länge tillbaka
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig tripp
    Kram Karina

    SvaraRadera
  7. Alltid kul att titta i Din blogg Du gör så mycket kul !

    Birgitta

    SvaraRadera
  8. Alltid skönt att få lite ny energi och inspiration, både till jobb och privat, dessutom tankad i en av kustens pärlor!! Nu har jag nog missat Papeteri när jag gått förbi, men jag vet att jag sett den, men när vi är i Göteborg och hälsar på...det går i hundranittio!!
    Ja...som du kanske läst "hos mej" har det gått bra på nya jobbet, mycket att sätta sej in i, och det tar tid, så huvudet har känts lite för lite de sista dagarna, men det ska väl bli bättre när man blir inkörd.
    Ha en fortsatt skön helg, dot´ra från Göteborg är här och hälsar på och står just nu och hänger över axeln och säger att jag ska hälsa!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Ser ut som en mysig butik det där ,trevlig fortsättning på helgen ,Nette

    SvaraRadera
  10. Trots att jag är göteborgare har jag inte kollat in Clarion än. Ser att det är liknande ljusgubbar som vi såg i Nice, lite speciellt på kvällen.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. hej hej!

    Men oj vad du reser o flaxar runt...
    Mysigt med loppis utanför lev vackert...
    Jag var där förra året men tyckte nog det var lite för mycket folk....
    Vilken fin poncho...;)
    kram Katarina

    SvaraRadera
  12. Det är härligt att komma iväg på en liten resa
    butiken verkade jättemysig.
    trevlig fortsättning på din helg nu.
    kram

    SvaraRadera
  13. TACK FÖR EN FIN DAG!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  14. Har tjej besök nästa helg frå Bohuslän måste höra om de har varit på Clarion.Alltid när jag är på besök där så är det ett späckat program med små fina butiker men när dom kommer hit till S-holm så är det jättesvårt att hitta på något - det finns för mycket av allt.

    SvaraRadera
  15. Åh du en sådan fin butik du varit i...mkt fina saker..och nytta med nöje, Göteborg är så vackert..Kul att träffa en vän också...
    Och ingen kör i morron...varför det?
    Kram Karina

    SvaraRadera
  16. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  17. Lyckades glömma flera ord så min kommentar fick plockas bort. Vad jag egentligen skulle skrivit var att du verkligen har fått mig att vilja besöka Götet....och då är den där butiken med på listan.....

    Är det snart dax för höstlov för din del? Kan behövas lite ledigt innan november rasslar in.

    Kram//

    SvaraRadera
  18. Du har förenat nytta med nöje med andra ord! Kul att träffa kollegor och att ta sig en fika tillsammans! Ha en fin vecka! Kram Iréne

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~