måndag 10 september 2012

Skön inspiration


...har vi haft i helgen.
Redan i fredags for vi till Gränna.


Nästa dag tillbringade vi 
på mässan i Jönköping.
Det är alltid kul att titta
på nya husbilar och husvagnar.
Inte för att vi ska köpa en 
sprillans ny men man kan ju 
alltid drömma sig bort lite.


På söndagen blev det en promenad
i fina Gränna. Malvas tre rum fick 
besök av oss.


En annan mysig butik hade dessa
läckerheter. Här fanns en hel del
som jag gärna skulle vilja ha men
det får räcka att titta ibland.


Hemåt tog vi turistvägen 
utmed Vättern och då har
man Brahehus lite ovan.

En skön helg som ger energi.
I veckan kommer dottern hem
några dagar. Hon har inte varit
här sen i mars. Gissa att 
det blir en vecka 
att se fram mot ♥ 

29 kommentarer:

  1. Välkommen hem!
    Att drömma är en stor del av nöjet.
    Fina stövlar. ;o)
    Vad fina bilderna är på lilla Malva och dig (tidigare inlägg). Hon är ju så himla näpen och söt!
    Önskar dig en toppenvecka!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Åh, vilka läckra stövlar! Det är kul att komma ut och få se lite nytt och få inspiration.
    Ha det så härligt med dottern när hon nu äntligen kommer!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Hej Söta!!!
    Så trevligt du har haft det!
    Vad mysigt att få hem henne och riktigt rå om :)
    Ha en fin måndag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  4. Så mysigt med en hösthelg i härliga Gränna.
    Kan tro att tårarna kommer rinna när dottern äntligen kommer hem igen om en för en kort stund.
    Ha nu en underbar vecka, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Underbara Gränna bara så fint.Härligt att kolla runt och få härlig inspiration.Vad skoj att dottern kommer hem.Ha en fin vecka .Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  6. Hejsan Annika !

    Härliga vyer.
    Vilka härliga stövlar .Vilken härlig färg.

    Du hade en härlig dag.
    Om jag saknar Småland ibland, mest ofta- Tur jag har mina bloggvänner där som kan ge mig en glimt.

    Kram Mi

    SvaraRadera
  7. Det är ju så trevligt och vackert i de där trakterna. Dit återkommer vi gärna varje sommar!
    Tack för rundturen som du bjöd på.
    Ha det så fint
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  8. Mysigt i Gränna!!! Snart dags för en tur dit tror jag...
    Ha en riktigt skön vecka med dottern!!!!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Visst är det härligt med helger som ger energi! Jag förstår att du ser fram emot att din dotter kommer "hem". Själva har vi i helgen besökt en dotter som vi träffar alldeles för sällan! Det är verkligen underbart att få ses och umgås!

    Fin vecka!
    Kram♥

    SvaraRadera
  10. Blir det som over there nu att ha lilla bilen med husbilen .Vilka snygga stövlar ,kram Nette

    SvaraRadera
  11. Fina Vättern som jag älskar att guppa runt på, fast då i den norra skärgården.

    Kul med mässor. Vi brukar gå på båtmässa och dregla över större båtar när tillfälle erbjuds.

    Fina lila stövlar. Det påminner mig om att jag har ett par riktigt fina "mormorskängor" i svart och lila. De köpte jag i Tyskland för många år sedan och de kommer aldrig bli omoderna. :)

    Kram

    Caroline

    SvaraRadera
  12. Ni verkar ha haft trevligt igen !

    Birgitta

    SvaraRadera
  13. Mysig helg med avkoppling å mässa, allt roligt! Kul att dottern kommer hem en sväng! Kram Iréne

    SvaraRadera
  14. Vad mysigt med en liten helgtripp!
    Skön avkoppling!
    Jag förstår att du gillar stövlarna!
    Ha det bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  15. Tänkte nog på mässan...!! Men jobbet kallade...Förstår att det fanns många frestelser, både där och i Gränna!! Men stövlarna, hur kunde du motstå dom??? Rätt färg och allt!! Nu blir jag fundersam...
    Nu måste vi snart boka in en helg, känns som om det var evigheter sen vi sågs. Sommaren...hösten...vart tar tiden vägen??
    Ha det så gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  16. Verkligen skön inspiration, Gränna är så mysigt!
    Jättesnygga stövlar, tänk så mycket man vill ha...jaja tur att man kan drömma *ler*

    Ha det gott!
    KRAM!

    SvaraRadera
  17. Hoppas att början på din vecka har varit bra.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  18. Hallå sköna böna.
    Gud vilka häftiga stövlar.
    Färgen är underbar
    Snyggt som attan till grått och svart och så en väska och halsduk i samma färg.
    Du letar nog upp dem hemma skulle jag tro.
    Du blir kanonsnygg om du slår till.
    En husbil hade suttit fint men inte en sån stor Himmel var finns det uppställningsplatser för en sån?
    Det verkar som ni har haft en kanonhelg om man skall döma efter bild och text.
    Kul att dottern kommer hem.Himmel så länge sen.
    Då blir det massor av snack kan jag tro.
    Ha det nu så bra och gotta er ordentligt.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  19. Hejsan!
    Javisst är det jag som har jubilerat, i början av augusti.
    Lite konstigt att behöva byta ut båda siffrorna, men det känns bara bra nu. Jag hade lite ångest innan...
    Kram från "tanten" Sari

    SvaraRadera
  20. Du skriver så klokt och tröstande......♥
    Kram från Tjälknölen.
    ;o)))

    SvaraRadera
  21. Vilken härlig utflykt
    Kul att dottern kommer hem
    Det var på tiden :-) :-) :-)
    Kram Karina

    SvaraRadera
  22. Fin i Gränna ju..och mysig är denna bod. Oj vilka husbilar, med garage..
    Kul när barnen kommer hem..skåne döttrar är alltid välkomna. Min malmötös kommer nästnästa helg..så visst längtar man..
    Jo möts. Gärna i sångsammanhang!! Och gärna med fika och fru Paradiskiska// Kram Karina.

    SvaraRadera
  23. Hej :-))
    Ja att ni haft en mysig helg det syns då här :-) Det var en attans så stor husbil du. Lite för stor !! Men ni har ju en jättelagom. Nya är dyra du men visst är det kul att kolla på mässan. Vi har varit där men inte i år.
    Njut nu dagarna med dottern. Så mysigt att få hem henne lite, Ja ni har ju träffats för ni har ju varit hos henne men alltid kul när dom kommer hem.Vi hade Lene hemma för två veckor sedan det var så kul :-)) Ha det nu så gott i hösttider. Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  24. Vilken mysig helg ni haft, alltid kul att fara och kika på olika saker få idéer och inspiration...som en mini semester!
    Kan tro att veckan er är såå rolig,
    Ha det gott!
    Sussi

    SvaraRadera
  25. Vi har flera beröringspunkter bl.a. nz och skåne (tror jag)och nu Gränna. Vi kör alltid av motorvägen och fikar på cafeet som ligger på genomfartsvägen. Det blir oftast något besök i någon liten butik.

    SvaraRadera
  26. Ser att ni har haft flera mysiga utflykter, även med söta Malva. Förstår att farmor är stolt!

    De där snygga stövlarna - fick de verkligen inte följa med hem? Hade väl passat dig perfekt färgmässigt? Och husbilen vore väl något för er som är ute så ofta...? ;-)

    Gissar att du njuter av dottern på besök nu!

    Ha en skön helg!
    Septemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  27. det var en trevlig utflykt N9 gjorde.
    Det brukar ju alltid bli en vända till
    Visingsö med.Men det beror ju på vädret.
    kramar

    SvaraRadera
  28. Så många fina platser ni besöker! Gränna har jag aldrig varit till.
    Vi hyrde husbil för ett tag sen för att få känna på lite, och det var ju ett väldigt behändigt sätt att resa på :)
    Ha en fin dag!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  29. Det låter som ni haft en riktigt skön helg i Gränna. Hos Malvas tre rum köpte jag två jättefina kuddöverdrag för ett par år sedan, undra var jag har lagt dem?

    Smart med en husbil som man får med en liten bil i=)

    Ha det gott!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~