söndag 30 september 2012

Loppis och annat


I lördags hade Rigmor och
 jag en feel-good-dag. 
Loppis i Kristinehamn vid 
Lev Vackert stod på programmet.


Precis vid öppningsdags 
kom världens regnskur.
Men den upphörde och vi handlade 
med ett leende på läpparna.


Inne i butiken var det varmt och vackert.





Nästa stopp blev i Vintrosa hos Tant Grön.
Ser ni vad det är som växer?
Morotsblast...snyggt.



Här blev det dagens andra fikastund.



En kul växt som ska med till äldste sonen
 i dag.Han blev ett år äldre i går.


En liten mobil bokhylla 
fyndade jag på Loppisen.
Minns att vi hade såna i 
skolan då jag var elev.


En vacker ljusslinga lyser 
upp i hallen om kvällarna.

34 kommentarer:

  1. Åh, så mycket vackert ni har sett och upplevt!
    Ja, de där bokhyllorna känner jag också igen från skolan.
    Oj, så mycket björnbär du får!
    Jag köpte en björnbärsplanta i somras. Den står tyvärr fortfarande i krukan, för jag vet inte vart jag ska plantera den....... Det kom några bär på den, men innan de hann mogna riktigt var de plötsligt borta... Fåglar eller barn....!?
    Ha det bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  2. Mycket fint och mysigt ser det ut och goda fikor! Ljusslingan, en sån skulle jag vilja ha, den var verkligen jättefin!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker ljusslinga!!
    Härligt ni fick det på er dag tillsammans :)
    Tack för att du bjuder på detta, så att jag fick följa med och se lite av allt det fina ;)
    Ha det så gott
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  4. Tänk, ännu har jag inte kommit iväg till Kristinehamn! Men till Tant Grön har jag varit flera gånger i sommar:)

    Höstkram till dej!
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Härligt! Trevligheter igen..... Jag skulle åka men så blev det annat.
    Ha en fin start på nya veckan.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  6. Verkar vara ett trevligt ställe i Kristinehamn!!!
    Måste försöka ta mig dit någon gång!
    Minns också den där bokhyllan från skolan....Tänk vad praktisk den är och faktiskt snygg också!:)
    Ha en skön kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Du hittar guldkornen du min vän. Tack för du delar med dej av dom som du gör :-) MEN nu blev jag hungrig :-)) Såg fikan du tagit så fin bild på. Gott som atta ser det ut. Bokhyllan känner man igen ja :-) Hoppas du gjorde fina goa inköp. Önskar det ej bra kommande jobbvecka nu.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  8. Kul dag ni hade och förstår att det blev en del fynd!
    Kam Eva

    SvaraRadera
  9. Va kul ni verkar ha haft det!!Vacker o annorlunda blomma..Vilken fin mugg det serveradeskaffe ur..I Kristinehamn bor min systerson med fam...de har just flyttat dit från Knivsta,,o håller på o renovera ett stor gamal hus just nu.

    SvaraRadera
  10. Ser att ni haft så trevligt..synd jag ej kunde vara med..verkligen god macka det där och hyllan är jättefin..hoppas det kan bli fler turer...Vi ses på kören i morn väl??..ska jag hämta dig?? Kram Karina

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig dag med både lev vackert och tant grön.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  12. Tack !
    Vilket underbart loppis
    Ha en fin kväll
    Kram Karina

    SvaraRadera
  13. Tack vännen.
    Vilken underbar dag. Så mycket fint du visar.
    Sköt om dig
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig feel-good-helg du har haft! :)
    Kul att du delar med dig av dina bilder och allt det fina!

    Önskar dig en fin arbetsvecka!
    Kram♥

    SvaraRadera
  15. Du hinner jämt med så mycket kul !!!!

    Birgitta

    SvaraRadera
  16. Verkar som att ni hade en mysig utflykt!

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  17. Riktigt härligt höstmys ni upplevt!
    Inspiration och fynd har du med dig hem....kan jag tro!
    Ser att du kokat sylt. Vet du att det finns mycket björnbärsnår runt Hålahultstrakten? Gott!
    Vi ses snart.....:o)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  18. Många fina bilder och en mysig upplevelse förstår jag:-) Kul att träffa dig!
    Jag tyckte att dte var kul att komma ut en stund, men sen var det skönt att komma hem och vila.
    Vi har också fått en hel del björnbär i år.
    Kram kram Susanne

    SvaraRadera
  19. Hej Annika, alltid lika kul när du kommer och jag blir alltid så glad då. Mysigt att du gör sådana härliga utflykter, det berikar. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  20. Men vilken dag vi hade!! Det vart liksom solsken fastän det regnade...
    Jaha...så vi ska ta upp vårt gemensamma "syande" och fixa vackra underbyxor med spetsar tycker du?? Ja...varför inte?? De ser då betydligt bekvämare ut än dessa string som finns...å till alla dina vackra klänningar, det skulle vara fint med en spetskant som sticker fram under fållen...jo, men vi kan nog göra oss ett namn på det, bra idé vännen!!
    Nu ska jag inte göra mej lustig över din pion som står kvar i påsen på altan, här står hortensian kvar i sin nämligen...
    Kram på dej vännen min!!

    SvaraRadera
  21. Vilken härlig loppisrunda...men du fick åka långt!! Kristinehamn och Vintrosa!! Vill gärna besöka båda butikerna...ser så fina ut. Tant Grön ligger väl närmast till hands...bara några fjuttiga mil:)

    SvaraRadera
  22. Å vilken härlig dag ni måste haft! Fika är ju ett måste på sådana turer, gärna flera! Kram Iréne

    SvaraRadera
  23. Ja det var mig en riktig må bra dag!
    Kul när man gör heldagar med gott sällskap i trevliga miljöer och det hade ni då absolut hittat :)
    Ha en fin tisdag,
    Sussi

    SvaraRadera
  24. En sådan bra dag,och vad mycket fint på bilderna.Vad gör en liten regnskur,inte ett skit.
    Roligt att få vara m,ed,tack

    SvaraRadera
  25. Kul med en loppisvända! När jag såg morötterna i din kruka så kommer jag ihåg att när vi var barn så skivade vi morötter, rödbetor och palsternacka och planterade dem i krukor. som fick bli fina bladväxter i våra barnrum. önskar er en trevlig fortsättning på veckan gör Kristina

    SvaraRadera
  26. Härligt med utflykter. Man blir lyckligare av det. Fin hylla kommer ihåg dem. Ha en bra dag.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  27. Åh visst är det fint där ute!
    Det missade jag, men ska se om jag kan få till nåt till julmarknaderna!
    Iaf, nu har jag gnuggat knölarna;)...å mailat dig!

    Ha nu en fin dag!
    Kram!

    SvaraRadera
  28. Hej svejs!
    Vill bara berätta att vårt mail inte funkar för tillfället. Den datorn strejkar totalt...nåt virus antagligen.
    Vi ses i mörrn! :o)
    Kram

    SvaraRadera
  29. Vilken rolig dag! Så mycket fint ni fick se.
    Den lilla bokhyllan känner jag också igen från skolan.

    Ha det bra!
    Agneta

    SvaraRadera
  30. Wooowww såå mysigt ni har haft det och vilken fikastund.Smaskens.
    Ja där var det mycket kul saker
    Jag fattar att ni har det suveränt kul när ni är ute tillsammans.
    Två såna goa tjejer då kan det inte annat än bli bra.
    Ha det toppen
    Kramizzzz

    SvaraRadera
  31. Gokväll!
    Vilken mys dag ni verkar ha haft. Själv var jag bara och tränade sedan hemma och donade i godan ro. Men är väldigt sugen på en ur till tant grön.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  32. Hej vännen!
    Så mysigt att träffas! Gillar dig.....
    Önskar dig en toppehfin helg!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  33. Å vilken härlig dag!

    Lev vackert butiken ska jag nog besöka nästa helg när jag ska på bloggträff i Karlskoga, de ser ut att ha mycket fint:)

    Önskar dig en fortsatt mysig kväll!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  34. En sån hylla fanns också i skolan där jag var elev :)
    Vilken härlig dag ni hade!
    Kram Kicki

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~