lördag 15 september 2012


Dottern gillar att fixa till lite gott.
En underbar paj med björnbär och färsk 
ananas slank lätt ner.


Hela familjen samlades i bowlinghallen
i fredagskväll. Alla kan vara med i spelet.

Buskpion i juni


En lördag med fantastiskt väder!
Åååhh så glad man blir då man är
ledig och det är nästan sommar.
Vi har tagit en liten tur till 
svampskogen men det skymmer
snabbt nu om kvällarna.

Jag har tittat lite på en
ny kamera. Är det någon som 
har erfarenhet av Nikon?
Kollade på en Nikon 3200. 
Jag vet inget om den mer
än att en kompis tyckte att
den var nog så bra som Canon.

23 kommentarer:

  1. Visst blir man glad när det är så fint väder - och när man är ledig dessutom! :-) Jag är visserligen inte helt återställd från en luftvägsinfektion, men var ute i trädgården och tog det lite lugnt, dvs rensade inte alltför intensivt... ;-)

    Har ingen aning om den kameran. Jag har en Canon PowerShot som jag är nöjd med, även om jag skulle vilja kunna ta macrobilder.

    Septemberhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Så smarrigt det ser ut!
    Och så fint med familjekväll i bowlinghallen, härligt att göra roliga tillsammans.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Hej där! Jag har en Nikon men vilka siffror vet jag inte men den är bra. Tror nog att Canon också är bra. Det gäller ju att lära sig dem och inte bara använda automatisk inställning.
    Ha det så gott!
    Carin

    SvaraRadera
  4. Har varit demostratör för Canon så ja... ;) Men i stort är det känslan som skiljer Canon från Nikon , i samma prisläge. Alltså; håll dem i handen och fippla lite med knappar och reglage så kommer du känna vilken du gillar bäst! Din första systemkamera? i så fall kan du nog lika gärna köpa begagnad, då får man det billigare och ofta ett objektiv på köpet :)
    http://www.blocket.se/orebro/Canon_EOS_550D_42587949.htm?ca=8&w=1
    /ERIC

    SvaraRadera
  5. Hej hej!
    å den där pajen såg smaskens ut.
    Bowla är väl underbart. det är ju så kul att även de små kan vara med..;)
    Vilken mysig tripp ni varit ute på igen.
    Gränna har jag inte varit i sedan jag var liten.

    Mattelektionen verkade ju hur rolig som helst.
    En sån kan man ju önska att alla 8-åringar fick ha. De är lyckligt lottade som har dig som lärare!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  6. Borde kanske göra en paj idag också ,har en 10 liters soppkastrull på gång .Solen skiner och supervackert ute, känns för skogspromenad idag men min man har feber o snuva ,jag tycker inte om att gå ensam i skogen man vet inte vad man träffar på ,ha en fin söndag ,nette

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker paj..ser underbart god ut..att bowla är verkligen så roligt..men det tar på krafterna :)noop jag vet inget om Nikon..men visst är man ständigt sugen på att förnya sig..lycka till..

    SvaraRadera
  8. Underbar helg...du gör rätt som njuter!! Man ska ta för sej av livets goda, antingen det är barn, barnbarn eller goda bakverk...
    När jag ser bilden på din pion skrattar jag för mej själv, i min vildaste iver i somras skickade jag efter pionskott på tradera, och ja...tror man på ett liv efter detta så!! Finns inte ett ämne kvar i rabatten...
    Har barnbarnet K här, vi ska ha fotosafari idag är det tänkt. Så nu inväntar vi bara solen igen...
    När är det jag ska fixa fika för den sjungande duon förresten...***skrattar***??Det ser jag fram emot!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Coolpix go !- go,go, go :-)

    SvaraRadera
  10. Underbar paj!!!!
    Jag fick ta över en Nikon 5000 av sonen i våras.
    Har inte lärt mig alla finesser än....(ska bli!)
    Är nöjd och han gillade den också, men har givetvis köpt en värre.....Ja, se dessa barn ;)

    SvaraRadera
  11. Var lilla fröken M med o spela bowling?

    En gång var jag med Amanda när hon var ca 5 år o spela bowling och hon var bättre en mig att få iväg det tunga klotet.

    Har dottern varit hemma i helgen ?

    Birgitta

    SvaraRadera
  12. Svårt att säga om en kamera är bättre än,en annan.Jag själv har en Canon,den är jättebra tycker jag.
    Men jag har hört många lovordat Nikon med.
    kram

    SvaraRadera
  13. Nää...tekniska prylar har jag ingen koll på.
    Det är omöjligt...det finns för många! Vilken ska man välja? Eller rättare sagt - vilken ska de lura på en - för rätt som det har en välsmord trut fått en att köpa något man själv inte visste att man ville ha. ;o)
    Vi tog också vara på det ljuvliga vädret igår. Mamma och jag njöt av god fika vid Stakadammen i flera timmar, tittandes ut över stillheten. Där har du säkert stakat förbi nån gång på skidspåret.....om jag känner dig rätt. ;o)
    Så sött att se lilla Malva med på banan!
    Ha det gott!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  14. Mmmm vad det ser gott ut! Härligt att vara i skogen dessa fina dagar. HA en brasöndag.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  15. Om kameror vet jag inte mycket men jag kan SE att denna vackra paj var supergod :-) Så mysigt ni har det Bowlar på fredag skogen på lördag och GO-kart på söndag. Ni är för härliga :-)) Undrar om det blev vara med lilla M och fota eller köra i dag ? :-))
    Här har vi det regnigt och grått i dag. G har det lite jobbigt nu så vi håller oss hemma i dag. Men dagen blev FÖR seg så jag har städat sovrummet så där riktigt noga överallt och bakat muffins nu på kvällskvisten. Men nu har jag parkerat mej framför TVn. Ha en go kväll hos er också. Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  16. Ha nu en fin kväll och en bra start på den nya veckan.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  17. Härligt när alla kan vara med å spela bowling! Pajen ser så god ut! Jag har en Sony kamra som jag tycker väldigt bra om! Kram Iréne

    SvaraRadera
  18. Hallå där jag är jättenöjd med min SonyA77.
    Den har fått jättebra kritik.Om man ser till priset så slår den till och med storfräsarna.Canon och Nikon.
    Canon EOS 5D MarkIII 29,268 91% i betyg.
    Nikon D800 23,084 90% i betyg.
    och så kommer Sony Alpha 77 10,490 89% i betyg
    Det är den kameran som är snäppet över den du har kollat på.Pissskillnad ungefär 10,000
    Jag har alltid haft Minolta och sen Sony när Minolta blev uppköpt av Sony.Sony har bästa skärmen också och det är bra.
    Man ser jättebra hur bilderna blir.
    Gott med paj.Vilken liten tulta som spelar bovling.Lite kort i rocken är hon ännu men snart är hon tonåring och jättelång.Tiden går så fort.Tyvärr för vår skull.
    Kramizzzzzzz

    SvaraRadera
  19. Hej...mums en sån smarrig paj!
    Ang NIKON, dottern har ett stort fotointresse och har NIKON, hon är jättenöjd.

    Kul med bowling :)

    Ha en fin dag vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  20. Haha, jag är ingen teknisk nisse men jag kör på Sony...funkar bra hos mig även om jag har mycket att lära! Eller som dottern sa, titta i hålet och tryck på knappen, hihi..
    Mmm vad gott med paj, den ser helt ljuvlig ut oxå! Ja nu får man försöka ta sig i tid till skogen, vips så är det becksvart...mörka tider väntar, fniss!

    Ha en finfin vecka vännen!
    KRAM!

    SvaraRadera
  21. Jag har canon och den är jag jättenöjd med
    Kram Karina

    SvaraRadera
  22. Mmm, så gott det ser ut!
    Trevligt med en gemensam stund i bowlinghallen.
    Jag har inte bowlat sen vi hade någon bowlingkväll med kollegorna... Väntade nog tvillingarna då.. Hmm, länge sedan iallafall!
    Ha en fin vecka!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  23. Vilken härlig helg! Bowling var det längesedan vi spelade och det som är så kul...
    Gott till magen och hjärtat att få äta, mysa och umgås!
    Min dotter har en Nikon och är väldigt nöjd sedan flera år och utbildningar med den.
    Ha en fin vecka,
    Sussi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~