torsdag 2 augusti 2012

Fortsättningen




Vi åkte vidare från Mariestad ner mot Hjo...igen.
Stannade till vid kanalen vid Tåtorp och då kom 
åskan och regnet. Väl inne i Hjo såg jag att
så jag passade på att gå en liten runda
i hennes mysiga butik. Ett M fick följa med 
hem till Malvas nya rum.




En trivsam eftermiddag och kväll
på Hjo camping där vi mötte upp svåger 
och svägerska som varit ute med husvagn 
i Europa i fem veckor. Precis när vi skulle
sätta oss för att äta en god middag då 
öppnades himlens slussar och allt blev vått...vått.



Nästa dag besökte vi vännerna så 
jag kunde ta lite fler foton.
Ute på gården står en fd tvättstuga
 som de har gjort så mysig.


Inne i rummet i tvättstugan.

En liten kamin som 
sprider en behaglig
värme vid kalla 
kvällar.


Ett hörn att umgås i.

Inne i stora huset.

Köket renoverades 
under vintern och våren
nu i år.


Golvet är linoleumgolv.
Så snyggt!


Även utomhus är det
färgmatchning.
Det gillar jag!


På hemvägen stannade
vi vid en loppis strax
utanför Hjo och då
blev jag ägare till
bl a denna blomkorg.

Nu ska jag cykla till
svärföräldrarna för 
att plocka lite blåbär.


14 kommentarer:

  1. Åh så fint de hade gjort med tvättstugan. Verkligen fina bilder.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Det var verkligen smakfullt där i Hjo!! Jag blir så avundsjuk på alla som liksom får till det, jag har det bara inne i huvudet men sen kommer det inte så mycket längre. Å angående inredning och alla dessa reportage i tidningarna, gå in hos mej och leta reda på bloggen Tankar Från Ön, hon länkar till en annan blogg, angående inredningstidningar...sååå bra skrivet!!
    Ha det så gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Tack gulliga du för dina välkommen tillbaka ord.
    O vad härligt med ett besök i Hjo och Maries härliga butik.
    Den affären skulle vara farlig för min plånbok.
    Ja blöt kan man bli när man hamnar precis i en sån otrolig skur, hihi.
    Jag hamnade igår precis i en sån, även underbyxan kunde jag vrida ut:))
    Men men vi får njuta av den stora bollen tittar fram och värmer oss.
    Vad mysig det ser ut där hemma hos dina vänner.
    Ha en skön kväll.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  4. Hej vännen !!
    Har läst igen många bloggar här nu. Helt underbara såna :-) Bara älskar do :-D Händer mycket hos er också ser jag. Flytt för Alida och semestertrippar både hit och dit. Precis som det ska vara på sommaren. FULL FART :-D Vi har varit hos vänner i Bankeryd i några dagar nu. Har haft det så mysigt. Småland är fint du. Men det har du säkert upptäckt. Underbara hemma hos bilder du tagit hos vännerna. Smakfullt som bara den.På måndag tar vi nästa semestertripp. Blir södra delen av Norrland. Ska bli så mysigt. Ha det fortsatt gott hos er. Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig liten stuga !
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. Fin "tvättstuga" ! Verkligen mysig!!!
    Kram!
    Lena

    SvaraRadera
  7. Åh...så mycket fint jag läst och sett här på din blogg :)
    Camping i Hjo har jag och min familj oxå erfarenhet av, jag har oxå skrivit lite om det från vår midsommar där. Det är så fint där.
    Torsö, där har jag varit innan bron byggdes :)
    Tack för allt du delade med dig av.
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  8. God natt !

    Visst är det så mysigt i Mariestad butik.
    Men kan hålla med dig att det regnade ;)

    Så fint dom har gjort ! Håller med dig !

    Kram. och sov så sött !

    SvaraRadera
  9. Det var en underbar "tvättstuga"! Verkligen fint ställe dina släktingar har!

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga bilder ...
    Önskar dig en trevlig helg
    Kram Karina

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga bilder på ett vackert hem. Fin korg du hittade på loppisen. Ha en mysig fredag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  12. Blåbär igår....hallon idag....duktigt :-)

    Ha en riktigt skön helg...(önskar jag kunde göra loppisfynd som du....kanske får chansen i helgen)

    Kram//

    SvaraRadera
  13. Heej!
    Vilken snygg tvättstuga, å bordet inne i köket hade jag INTE tackat nej till, mmmmmmm...
    Härlig tur ni varit på, det är så fint neråt där, var en tur till Sjötorp för inte så länge sen, man kan ju bara sitta där å njuta av utsikten!
    Underbara bilder!

    Önskar dig en fin helg!
    KRAM!

    SvaraRadera
  14. Tack...nä den äran att jag sytt den kan jag inte ta åt mig, jag har beställt den av en dam!

    Hoppas du oxå får en fin helg!
    KRAM!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~