onsdag 18 juli 2012

Godsaker

I Ystad fortsatte vi med att fixa 
och fixa i dotterns lägenhet.
Hon ska pendla till Malmö och studierna.



En dag tog vi en cykeltur till Åbergs trädgård




            där det turligt nog 
            var Lapptäcksfestival.
            Ibland har man tur vill jag lova.





Den ligger strax nordost om Ystad.


Tror inte att jag har varit i
en sån stor trädgård tidigare.


Allt som fanns i restaurangen 
var ekologiskt odlat och
det mesta kom från deras 
egna odlingar.
Kan berätta att det 
smakade ljuvligt.


Citronmarängpajen gick åt som smör i solsken.
Herr Ditten han njöt och ville nog ha mer.



Så innan vi for hemåt var vi tillbaka 
och köpte lite växter och då 
passade jag på att köpa med
en god dessert som vi smaskade i 
oss under ett av stoppen i Småland.



17 kommentarer:

  1. Oj vad det saftas i munnen när jag ser allt gott. Vilken råkosttallrik! Ja och det andra ser ju också gott ut;-)

    Tänk vad lämpligt med lapptäcksfestival. Summan av kardemumman att du var verkligen rätt kvinna på rätt plats=)

    Ha en fin fortsättning på semestern!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Mmm så gott
    vilken toppen semester
    Kram Karina

    SvaraRadera
  3. Åhhh, så mycket gott, både för munnen och ögat!!
    ... och att bara få sätta sig på cykeln och vips är man på ett så intressant ställe :O)

    Ha en trevlig fortsättning på sommaren!
    Kram Vivan

    SvaraRadera
  4. Men så härlig tallrik--alltså det som va på den!! och marängkakan ser ju så god ut. Vilken träff om det va lapptekniksuts..fina arbeten!

    SvaraRadera
  5. Så mycket gott. men lapptäcksfestival det låter otroligt roligt.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Absolut :-) Att döma av boken och bloggen så kan jag bara tänka mig hur fint det är där.
    Ska bara försöka se hur vi ska få till det med den lilla nätta omvägen till Örebro från Jönköping när vi ska söderöver :-)
    Må så gott.

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att hamna där när det var lapptäcksfestival. Och det ätbara på tallrikarna ser onekligen gott ut ;). Tror minsann jag börjar bli riktigt hungrig.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  8. Så mycket läckerheter på tallriken! Åbergs trädgård står på min önskelista och vilken tur att få se många fina lapptäcken.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  9. Den där tallriken såg god ut! För att inte tala om citronmarängen :)
    Kan se att du gjort o sett mycket trevligt o vackert!!!
    Kram! Lena

    SvaraRadera
  10. Ujujuj...nu får jag nästan dåligt samvete när jag ser alla lapptäcken...tror jag har tyg liggandes till ungefär lika många som du har på bild!! Måste nog se till att de "försvinner" innan barnen ser vilken hamster de har till mor...!!
    Den desserten ser ut att vara smältande god!! skulle nog passa gommen här också...
    Å hoppas ni fick en trevlig kväll på er lilla runda, vi följer gärna med en annan gång. Nu ska vi kurera kropp och själ, det får ta den tid det tar...
    Ha det så gott så hörs vi om en liten träff längre fram!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig utflykt ni varit på! Den pajen hade nog fallit mig i smaken också :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  12. Oj jösses så snål man blir att se den desserten.

    SvaraRadera
  13. Så kul att av en händelse hamna mitt bland alla lapptäcken! det såg ut att finnas mycket gott att äta också... ;-)

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  14. Vilken härlig trädgård ni besökte... så god mat! Och marängefterrätten ser verkligen drömlik ut!

    Trevlig torsdag.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  15. du har så mycket trevligt för dig i sommar.
    ja du..ingen aning om vilken kamera jag ska skaffa. tre digitalkameror har ju gått sönder så känns som om de är nästan som engångs kameror ju..fy ändå.
    ha en riktigt skön fortsättning på sommaren vännen min.

    SvaraRadera
  16. Så otroligt mysigt det såg ut hos Åbergs, jag har hört talas om den handelsträdgården, men aldrig varit där! Den verkar vara värd en resa i sig och vilken mat! Och vilka täcken, det är sånt där som sätter igång allt däruppe i huvudet och så blir det lite kaos! Underbara bilder
    Agneta kram

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Den citronmarängpajen sågverkligen smarrig ut. Jag älskarcitronpaj så den hadenog passat mig bra.
    Fortsatt trevlig sommar
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~