måndag 23 juli 2012

Charmigt i Hjo


Förra veckan då vi åkte hemåt från 
Skåne, så stannade vi till ett tag hos
vännerna som har fritidshus i Hjo.


Båda två har ett gott öga för detaljer.


Inne i den gamla tvättstugan blev vi
varmt mottagna i kaminens värme,
med lite gott i glasen och på faten.




Ute i trädgården är det lika 
ombonat som inne i husen.


Under hösten och vintern har 
köket gjorts om. 
Jag gick runt med kameran och 
tog närbilder...
inte en endaste helbild!


Jag får nog ta mig en tur dit snart igen
och fota helhetsbilder :) för
de har gjort så snyggt,
så snyggt.


I närheten finns ett mejeri 
...ja en hel liten by där det 
i dag drivs ett av Sveriges största 


Ostar med barnfötter på köpte vi med oss hem.


Almnäs gård


Mannen i huset hade planerat vår dag in i 
minsta detalj såsom vilka butiker vi skulle
besöka, när vi skulle fika...osv.
Allt för att vi skulle må så bra som möjligt!


Vi hade en härlig kväll och dag i charmiga Hjo



21 kommentarer:

  1. Hjo är jättemysigt!
    Det var länge sedan jag var där, när det var populärt med "Guldkroken" och "Röda boden"...
    Fint ställe!!!!
    Kram!
    Lena

    SvaraRadera
  2. Härligt mysigt hem som ni besökte.Vore kul med lite helhetsbilder, behöver inspiration för att få det lite mysigt i vår lilla uthyrningsstuga! Hjo är verkligen värd ett besök!
    Kram! Märta

    SvaraRadera
  3. Så mycket fint ni hann med! Och dina vänners fritidshus ser helt underbart ut!

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. Hjo, jag visste väl det att det finns mysiga hus där och det här var ju underbart, det översta alltså. Det större, fint det också.
    Vilka fina detaljer......Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Vilken mysig dag det måste varit! Besökte Hjo för inte så längesen men mejeriet missade jag tyvärr.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt och mysigt ställa
    Kram Karina

    SvaraRadera
  7. så fina bilder från vackra Hjo. Vi var där förra sommaren.
    Ha en fin kväll och eftermiddag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Oj, mycket fint de hade där!
    Vilken härlig ost sedan.....
    Kram kram
    Ha det gott!
    Sofia

    SvaraRadera
  9. Det var många vackra detaljer ! Så roligt att bli bjudna både på mat och färdigt planerat program.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  10. Ja Hjo är verkligen mysigt. Vad fint era vänner har det!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hej Annika!
    Vad många fina bilder du tagit i dina inlägg! Hjo är ett av alla ställen i vårt vackra Sverige som jag vill till. Vi har varit i värmen i Thailand nästan tre veckor, så nu ska jag njuta av att pyssla hemma, när det inte är badväder...
    Kram kram Susanne

    SvaraRadera
  12. Oj....så mycket vackert! Där fanns det gott om idéer...och Hjo är ju vackert i sej också. Kanske ska planera in ett besök, ja inte till era vänner förstås, då skulle de väl bli förvånade, utan till staden Hjo.
    Hör gärna av dej i morgon, är och gör stan osäker på dagen men frampå kvällskvisten är jag hemma igen!!
    Kram på sej vännen!

    SvaraRadera
  13. Hjo är alltid vackert och speciellt om Annika får komma hem och fota, att det ser annorlunda ut genom andras ögon är klart! I hjo finns fritt kommunalt bad, rökt sik, ekologisk glass, stadsvandringar och mycket annat blir inget om man inte har riktiga vänner och en underbar familj som besöker oss! Ha en skön sommar oavsett var ni är!

    SvaraRadera
  14. Det verkar mysigt hos vännerna i Hjo!

    Jag trodde det var din man som hade så bra planering!

    Birgitta

    SvaraRadera
  15. Har sagt så många gånger att jag ska åka till Hjo - nu kanske det blir av! Tack för inspirerande bilder! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  16. Så fint er vänner fixat, vackert med ögon godis detaljer...
    Väntar på helhets bilderna sedan då ;)
    Har ni varit ute med bobilen? Det är ju verkligen ett underbart sätt att semestra.
    Trevlig helg,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  17. Oh vad man sååå mycket skulle vilja ha ett torp och inreda så här. Visst är det härligt med utflykter som ni gjort. Härligt!
    Önskar dig en fin fredagskväll.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  18. Å vad mysigt å trevlig ni har haft det i Hjo, det är en trevlig liten stad! Tänk vad skönt att bara få följa med när allt är klart vad man ska göra, då är man ledig! Kram Iréne

    SvaraRadera
  19. Sååå kul.
    Vi hade gäster ifrån Hjo och Jönköping och så åker ni till Hjo.
    Visst är det mysigt där fast S-A tycker inte att det är så charmigt som jag tycker att det är. HEMMABLIND vet du...Underbara bilder.De har lika mysigt som er.Ungefär samma stil.
    Kramizzzzzzz
    Ha det gott

    SvaraRadera
  20. Förstår att du tr ivdes på den utflykten! Härligt med sådana människor och miljöer!
    Ha det så gott!
    Carin

    SvaraRadera
  21. Visst är det mysigt här i lilla Hjo!!! Så kul att få kika in hos dina vänner, jag ska allt kika förbi hos dem någon dag, det har jag lovat dem!!!

    Åh du skulle ha sagt vem du var när du var i butiken. Visst var det du som köpte bokstaven M? Var ju en annan bloggare som jag stod och pratade med när du var där (Tina som har bloggen The Shed). Nästa gång du är här i Hjo får vi prata lite mer!!!!

    Kram Marie

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~