söndag 1 juli 2012

En härlig lördag


Vackra blommor i trädgården
 plockas in och förgyller.


Vacker plåttavla 
ute på altanen.


Vi for på Lekebergsrundan som 
fler bloggare har skrivit om. 
Det är lite sydväst om Örebro.
I Mullhyttan blev det fikapaus
hos Fyra systrar.
Mycket god smörgås!


Senare på eftermiddagen tog vi oss till Frövi,
 nordost om Örebro
för att lyssna på en granne som spelade.
I Frövi firade man 
En dag på stranden
 vid sjön Väringen.

På hemvägen passerade vi ett fräscht loppis.
Det ligger i Dylta.


Här finns massor av grejer
 till vettiga priser.


På baksidan av sitt hus har 
Håkan och Karina ett tält och en bod fylld
med saker som de säljer.


Håkan är min bror.


Öppet har de ofta och det finns en 
kärra med öppet-eller -stängt skylt.
Om du åker från Örebro så ligger det
på höger sida då du har åkt 
över järnvägen i Dylta. 
Precis efter kommer avtagsvägen
 till Ervalla, Frövi men om du kör 
rakt i det korset så kommer du 
strax till Smultrongården.



Efter denna turen var vi på 8-årskalas 
och mumsade i oss massor av gotter.

Dagen avslutades med grillade
grönsaker och lite
annat smått och gott. 

24 kommentarer:

  1. Kul att jag kunde inspirera till Lekebergsrundan! :-) Jag får göra några turer på semestern, eftersom flera har öppet annars med. Och nu vet jag vart jag kan åka när det regnar... till din brors loppis. Tack för det tipset!

    Har märkt att problemet med inramad text blir när man kopierar eller flyttar på text eller bilder i inläggen. Pröva att radera den markerade texten så att hela det fältet är borta, och skriv in texten på nytt. Kanske att det hjälper... Jag har lyckats lösa det på det sättet i alla fall.

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Träffade du Regina förresten? Såg att hon också var på Lekebergsrundan, bl.a. till Fyra Systrar. ;-)

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset...ska testa det sen. Nej tyvärr så träffade jag inte Regina men Lena med Hagtorp stötte vi ihop med titt som tätt.

      Radera
  3. Va Ni hinner mycket både Lekeberg o Frövi på samma dag !

    Har Håkan Loppis ?

    Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo vi tog lite semester i går. Har inte Gugge berättat att Håkan har haft Loppis i flera år. Åk dit någon dag.

      Radera
  4. Meeen vilken trevlig runda..så mycket fint o kul det finns inom räckhåll där hos dig. Din brors butik verkar tjusig o loppis à la lyx liksom :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade en mysig dag.
      Jo...loppis de lux :)

      Radera
  5. Så himla mysigt det ser ut.Har du fler syskon än Håkan?Jag önskar att jag också hade haft några stycken men jag är ensam.Min syster dog Hon var gravt handikappad.
    Hur mycket pioner har du? Du plockar och plockar Det måste ju ta på dem
    Det ser så härligt och gammaldags ut.
    Tack för rundturen.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en syster också som bor här i närheten. Förstår att du saknar syskon...synd med din syster. Min syster är två år äldre och min bror två år yngre än jag.

      Jag har en del pioner och flyttar lite på dem. Nu i år kommer det en stor buske inne på baksidan och den kom lite senare än de i söderläge.

      Radera
  6. Ännu en mysig runda här ser jag :-) Det var ett ordningsamt loppis får jag säja. Så roligt att se. Här ser man ju vad dom har. På många blir det så mycket så dom verkar tappa kontrollen. Vi var på barncacerfondens loppis på Väjern i förra veckan. Köpte en jättestor kopp som jag planterat en blomma i :-)
    Ha det fortsatt gott önskar Tina och kramar OM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de har ordning på¨det loppiset...man ser varorna.
      Kul att du planterade i koppen. I Väjern har jag en granne som har två hus. Rn gång i tiden var det affär i ett av husen. Vet du vilka jag menar?

      Radera
  7. Vilken mysig runda ...
    Kul att träffa dig hos Karina och Håkan
    Det blev en vit blomsterstege som fick följa med mig hem
    Kram Karina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu hade du tur för jag stod och funderade på att köpa den...

      Radera
  8. Du bor verkligen där det händer!
    Visst är väl sommarens utflykter och kalas något alldeles extra!
    Ha det så bra bland dina blommor i trädgården! ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sommaren är härlig och det finns så mycket man kan roa sig med.

      Radera
  9. Trevligt, ett loppis på vägen till Smultrongården:) Hann inte med Lekebergsrundan, hade fullt upp med att hinna dit vi planerat att åka.

    Hoppas din vecka blir trevlig.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  10. Även ni ser ut att ha haft en trivsam och fin helg! Vad roligt! :)

    Tack för tipset om din brors loppis. Det ser ut att finnas en hel del fint där så jag ska försöka att besöka den under sommaren! :)

    Ha det gott och fint du rara!
    Skön måndag!
    Stor kram♥

    SvaraRadera
  11. Hej hej!

    Åå det låter som du haft en underbar dag!
    Sånt där borde man göra lite oftare..
    Jag har inte varit vid deras loppis än i år...måste nog ta mig en tur dit snart..;)

    Ha en fin dag!
    Kram katarina

    SvaraRadera
  12. Carina Forsberg2012-07-02 14:32

    Hej TACK snälla Annika för inlägget ang vårat loppis. Är ni ute på en loppisrunda titta gärna in. Välkomna.

    SvaraRadera
  13. Vilken tur att jag ska grilla majs idag. det såg så aptitligt ut på din bild med grönsakerna. I morgon ska jag iväg till Tynderö på ett superhärligt loppis. Längtar redan.
    Ha en fin morgondag
    Kram

    SvaraRadera
  14. Ytterligare en loppis att föra in i loppareboken!! Vad synd att vi inte sprang på varandra under Lekebergsrundan. Även 2 av mina kollegor var ute o for men jag träffade inte på dem heller!

    SvaraRadera
  15. Tavlan känner jag igen...***skrattar***, den är fin!!
    Inte visste jag att din bror har loppis??!!Nu får jag allt ta och leta mej dit...mitt favvoloppis finns ju inte längre, så jag måste ju hitta ett nytt ställe jag kan fynda...
    Ha nu en bra fortsättning på veckan, i morgon ska jag soooovmorgon!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  16. PS Hittade väskan på en stor gård (stället närmast Riseberga kloster). De brukar även hålla auktioner där. Den låg och gömde sig under en stor kartong! Det var även där som stegen, som jag tipsade om i mitt inlägg, fanns.

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Oj vad mycket du har hunnit med under helgen och vad trevligt det verkar ha varit. Får kolla in dessa ställen om jag får möjlighet att ta mig en liten tripp i sommar.

    Visst är det smarrigt med en tårtbit ibland, men jag instämmer kan vara svårt att bara ta en bit, jag är likadan.
    Kram till dig Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~