måndag 25 juni 2012

Spontanitet


...det gillar jag. I lördags ringde jag
Rigmor i Paradiset  och kom överens
om att vi skulle åka ut till dem.
Efter mycket god mat, dryck och
 nattpromenad tog Herr Ditten och jag
 en lång sovmorgon i husbilen.

Nästa dag blev det en promenad i skogen 
intill Paradiset. Jisses så många småkryp 
som gillade mig där! 
De t.o.m smakade på mig...



Men vad gör väl det när man 
upptäcker små fina kantareller.





Vädret var varierande med
 skurar och solsken.


Köpte dessa vackra rosa strandmadrasser 
förra veckan då jag var på Min Skattkammare
hos goa Kicki. Jag har dem på altanen 
just nu då de matchar pionerna.




Fast i dag blir det inget altanliv.
Fy tusan så mycket regn det kommer här.



Men det kan vara skönt 
med lite inomhusaktiviteter.

18 kommentarer:

  1. Vad det matchar fint på altanen :)
    Verkar som det är trist (sommar)väder överallt i Sverige...
    Kram från Australien♥
    ~Pernilla

    SvaraRadera
  2. Du har så mysigt på verandan. Bara regnet drar förbi så kan ni njuta där igen! Vänta du bara...

    Beträffande min ros... Plena är ingen klätterros utan en mycket härdig buskros. Hoppas du hittar en lika vacker vit klättrare!

    Regnkramar Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Vilka fina strandmadrasser! De passar ju perfekt på altanen också.
    Tänk att hitta kantareller redan. Det var en lyckad skogspromenad, trots närgångna insekter ! Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Visst är det härligt att vara spontan.
    Ha en fortsatt fin dag, har ni regn precis som vi?
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  5. Vi var visst samma dag hos Min skattkammare Hi Hi ...
    Kram Karina

    SvaraRadera
  6. Är det sant att du har hittat kantareller? Ja, detta regnande är säkert bra för svampen men .... ha det gott.

    SvaraRadera
  7. Är det sant att kantarellerna har kommit. Det är säkert bra för svampen att det regnar men snart räcker det. Ha det gott.

    SvaraRadera
  8. Spontanitet...det älskar vi här!! Tänk så trevlig avslutning det ändå blev på helgen, fast regnet gjorde sitt, och myggen...Från det sista klarade jag mej bra, inte ett bett...men de hade väl andra godsaker att hugga in på, och nytt kött föryngrar ju...!! Nu får vi väl hoppas torsdagen varken bjuder på det ena eller andra av de varorna, utan lust och fägring!!
    Det var nog tur du tog in så mycket pioner som du gjorde...de stackare som jag hade och som var kvar ute igår...knappt ett spår av dom!!Å den här dagen..."regntunga skyaaaar...vartän jag seeer..."
    Ha det så gott vännen ,ses snart!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Hej hej!

    Ja visst är det härligt med spontanitet!
    Det är ju oftast då det blir som trevligast!

    vad fint du har det där på verandan och jööööösses vad mycket pioner du har där på gaveln! Underbart att ha så mycket att man kan plocka fina buketter utan att det blir kalt i rabatterna. Så vill jag med ha!

    Vilken liten sötis i midsommarkransen..;)
    Kram o ha en fin dag!
    Katarina

    SvaraRadera
  10. Ni må vara flera månader före oss med kantarellerna! Regnet kom och hälsade på här en stund.
    De där rosa strandmadrasserna tar sig bra ut där på stolarna, men kanske ni kan få räta ryggarna på dem vid någon strand i sommar också! ♥

    SvaraRadera
  11. Va trevligt Du har på altanen jag måste komma och titta någon dag !!!

    Birgitta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du är så välkommen. Ska vi bestämma något?

      Radera
  12. Vilken makalöst vacker bukett du har på altan! Färgerna är ljuvliga! :)

    Spontanitet kan vara väldigt trivsamt!!!

    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Stor kram♥

    pst... hur gick det med väskan, har du lust att visa den här på bloggen? :)

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig spontan utflykt! De brukar bli de bästa=)

    Du har så fint på din altan och pionbuketten i terrinen är makalös! Mina pioner håller sina knoppar håååårt slutna, än vill de inte ge med sig och dela med sig av doft och fägring.

    Kul att du gillade listan=) Klart den ska spridas. Jag har lagt till i texten att man kan lägga en länk på sin blogg, sen går den ju att skriva ut och sprida i pappersform...

    Ha en fin fin onsdag!
    Kraaaaam,
    Regina

    SvaraRadera
  14. Vilka härliga bilder och kantareller så ljuvligt gott ! Ha en fin onsdag !

    SvaraRadera
  15. Mycket vackra spontana bilder. Tur att vädergubbarna åtminstone höll vädret i shack under midsommaren för nu regnar det här igen. Ha det gott.

    SvaraRadera
  16. Så smart med strandmadrasser till dynor
    Det var något att ta efter.
    Du är så piffig. Alltid hittar man något nytt. Du har en sån underbar smak.
    Har ni helglasat uterum eftersom du kan ha det så fint?
    Skitsnyggt och jättemysigt.
    Jag tror att ni hade det kanon hos Rigmor. En sån going som hon.

    Det måste vara toppen att ha en husbild för då har man ju sängarna med sig.
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  17. Ljuvlig bukett i terrinen.
    Lycka till i min utlottning.
    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~