lördag 23 juni 2012

Sommar


En härlig sommardag hade 
vi i går på Midsommarafton.


Tillsammans med lilla familjen 
cyklade vi på grusiga småvägar
till svärföräldrarnas stuga.


Traditionsenlig matjesillåda och
 färskpotatis smakade gott.
Efter kaffe och tårta var 
det dags att cykla till
Ekeby Hage och dansa.


Inte skulle hon ha 
blomsterkransen på! 
Jag hann ta ett foto 
innan hon drog av den.


Men sen under hela dansen satt den på ♥

Kvällen fortsatte med grillat 
hemma på altanen. 

En varm och solig dag!


(Varför blir det så
konstigt med texten?)

18 kommentarer:

  1. fin blomsterkrans. det är som med mössor hos oss, lilltösen vill inte ha dem på huvudet.
    trevlig fortsättning på midsommaren.

    SvaraRadera
  2. Hej raring!!!!
    Ha en trevlig fortsättning på helgen...
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Hej känner igen kransogillandet. Kul du hann få nån bild. Ibland får man vasnabb.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Mmmm vilken härlig midsommar den där lådan ser magisk ut....att ha traditioner kring högtiderna är berikande..

    SvaraRadera
  5. Ja, det var verkligen en underbar midsommarafton!!!!! Bättre än så blir det inte :)

    SvaraRadera
  6. Ser ut som en härlig svensk midsommar :-)
    Nä vilken unge vill ha krans ? Den ena jag gjorde till där fick föräldrarna hålla i armarna medans hon fotades med den på :-) Den andra var ungefär lika uppsakattad :-)
    Ha en fin fortsättning på Midsommarhelgen.

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  7. Vilken fin blomsterflicka!
    Det låter som om ni haft en riktigt fin midsommar. Härligt att vädret också visade sig från sin bästa sida.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  8. Så härliga och fina bilder så här i midsommartider.
    Ha en fin kväll!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Sååå söt lilla trollet är. Vilken ljuvlig klänning.
    Det lät som ni hade det jättemysigt och smaskigt gott på båda ställena.
    Det där med texten råkade jag också utför igår tror jag det var.
    Jag suddade och skrev om och om hela tiden för det blev en vit bakgrund utan anledning.
    Jag fick det bra till slut men vilken skit.
    Ha en mysig söndag på dig.
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  10. Åh så söt liten tjej i fin klänning!
    Så fin midsommar ni har haft.
    Kram!

    SvaraRadera
  11. En sån söt midsommartjej. Hoppas att ni hade en fin midsommar.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  12. Så Söt en tös!
    Vilket härligt midsommar firande ni haft :)
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  13. Vilken fin liten docka och en fin klänning har hon!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  14. Hej! Så söt liten tjej! Ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  15. TACK för en superduper trevlig spontan lördagskväll!! För en stund sedan upptäckte jag även att jag har lite gott till kaffet som ni glömde kvar i kylskåpet...ska försöka komma ihåg burken på torsdag!! Å tänk att i trevliga vänners lag är vädret inte av så stor betydelse, kan vara riktigt mysigt med regnet som smattrar, om man har tak över huvudet...
    I morgon är det åter till vardagen, men snart är det torsdag...!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  16. Fina midsommarbilder..med kransklädd liten flicka..ja de små barnen, de vet vad de vill..tur du hann fota innan den fina kransen åkte av..vi ses på torsdag..må det vara fint väder..men som ho säger frun där ovanför..det hänger inte på vädret..kram Karina

    SvaraRadera
  17. Så ljuvligt söt :-)) Hoppas och tror ni haft en riktigt go fortsättning på midsommar helgen också. Ljuvliga är dina bilder både på det ena och det andra. Här har vi haft en toppenmidsommarhelg :-) Men solen har inte velat vara med oss precis. Men man gör det bästa av det och det gjorde vi.I dag har det verkligen vräkt ner regn så det har varit att hålla sej under tak. Men vi hann grilla :-)) Ha det fortsatt gott hos er nu. Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  18. Jag hade också velat ha en sån fin vit klänning, fast jag hade nog velat behålla den på. Den lilla damen är förtjusande.
    Ja, nu var midsommar över och regnet har parkerat sig över mig, men jag grejar inne, det går bra det också även om man vill vara ute.
    Ja, jag har märkt att texten blir så på en del bloggar, jag trodde det var meningen.....fast jag förstod inte varför!
    Agneta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~