onsdag 27 juni 2012

Smultronställen & sommarpyssel






har sammanställt en lista över 
Smultronställen som vi kan besöka.

Så många gånger som jag har tänkt
att jag skulle skriva ner vad som
finns utefter vägarna som man 
passerar. Nu har Regina gjort en
kanonbra lista som du kan dra ut
och ha med dig på resan. Passa på
att fylla på listan då ni vet 
vilka bra ställen som finns. 
Maila Regina eller mig så 
skickar jag vidare till henne.



I vaxduk har jag sytt en 
enkel väska. Fodret och
remmarna är i tyg.För att
vaxduken inte ska gå sönder av nålen
så ökade jag lite på stygnlängden.
Bra-att-ha-väska till lite allt möjligt.
Lite ditten och datten :)

Nu ska gräsmattan snyggas
 till och sen kan det bli
 rabarbersaft och marmelad.

Solen skiner så det är bäst 
att passa på att vara ute.

Trist att texten blir så här
inramad! 

14 kommentarer:

  1. Hej hej1
    Mmm vad smart med en sån lista...ska komma ihåg det ifall vi ska ge oss ut på vägarna..;)
    Vilken söt väska du sytt! Jag hoppas att min syslust verkligen håller på att återvända nu. I går kväll var första gången på läääänge som jag kände tillfredställelse då jag satt o sydde....inga krav utan bara lust o glädje..;)
    Ha en fin dag!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. En sån lista är bra att ha. Jag har också gjort en sån lista för att påminna mig själv om vilka platser i vår närhet jag vill besöka i sommar.
    Fin väska du sytt! Här regnar det i dag så det får bli innomhuspyssel.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Rabarbersaft ja, där påminde du mig om nåt jag nog ska ägna dan åt. Började så bra i morse med blå himmel o strålande sol, men nu regnar det igen!
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  4. Jag var inne och kikade på listan! Vilken bra och god idé! :)

    Väskan är jättefin, vad duktig du är!!!

    Ha en fin dag! Jag hoppas att det går bra med saft- och marmeladfixande! Här ska det bakas piroger hela dagen... :)

    Kram♥

    (har du möjligen kommit åt markeringen "färg på bakgrundstext" vilken ligger på listen precis bredvid "textfärg"?)

    SvaraRadera
  5. Tur att du antydde systrar på min blogg för jag hade utryckt mig alldeles fel. Det var våra gamla bekanta och det var tre systrar.
    Har rättat till det så tack.

    SvaraRadera
  6. Hej annika,

    in Germany you will never find such nice Päonies like you can find them in Sweden.
    I love it!

    Michaela

    SvaraRadera
  7. Smart med en sådan lista. Fin väska.
    Kram
    HAnna

    SvaraRadera
  8. Trevligt med det spontana och listor på sevärt! Väska av vaxduk har jag inte sytt, däremot många av kaffepaket.
    Undrar hur texten blir inramad... Det måste vara bakgrunden på texten som är aktiverad.
    Ha det gott! ♥

    SvaraRadera
  9. Jättefin väska och perfekt i fuktigt väder!
    Ska titta på lista nu, spännande, och kanske jag har nåt att bidra med.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Snygg väska och i vaxduk...praktisk och snygg.

    Kram Marina

    SvaraRadera
  11. Söt väska!!!!
    Hoppas ni tittar in i morgon!!
    Jag är ju hemma, så ni får ta set som det är ;)

    SvaraRadera
  12. Å vilken söt å fin väska! Praktisk till allt regn som öser ner!Fast idag har vi strålande solsken! Det lever man på länge! Kram Iréne

    SvaraRadera
  13. Hej där! Tack för din komplimang, jag försöker att alltid va glad men inuti kan det ibland vara lite sämre....
    Va praktiskt med väskan i vaxduk, verkligen!
    Ha en bra helg nu när fredagen kommer imorgon!
    Carin

    SvaraRadera
  14. Ser att vi gör reklam för samma smultronställen... och anar att ni har varit ute på tur i dag. ;-)

    Jag tror att det är något med Blogger som spökar när det gäller texten, för i mina inlägg händer det ibland att delar av texten bli på det sättet. Fast hittills har jag lyckats trixa bort det genom att radera den markerade texten och börja om eller fortsätta där texten inte är markerad.

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~