tisdag 12 juni 2012

Rosdis och vrålåk


Vet att det inte är skärpa på rosen
 men jag gillar bilden i alla fall.
Allt behöver inte vara perfekt.


Rosbusken från Smedjebacken visar
upp en del skönheter.


Pionerna är trädgårdens pärlor just nu.
I går blev de basen i en vacker
bukett som gavs till en vän
som behöver mycket tröst nu.


Denna ser ut som om den är målad


Överblomning är 
också vackert.



Måste visa min Rolls Royce!



Vet ni att jag bara susar fram...
ja nästan flyger på den.
En underbar känsla.

Har länge letat efter en 
ersättare till min lila Rex.
Inte var det den första cykeln som 
min blick föll på...beroende på färgen.
Men efter en provtur var jag fast.
Känner mig som Hedvig i barnprogrammet.
Minns inte vilket år jag satt så bekvämt
på en cykel. Det är fjädring på 
framgaffeln och i sadelstolpen 
så jag färdas bekvämt.



18 kommentarer:

  1. Underbara bilder på både pion och rosor och vrålåket är snyggt det också
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  2. Fjädring i sadelstolpen tycker jag låter väldigt bra!!! Får alltid ont i bakdelen när jag cyklar...
    Det är så vackert med pionknoppar!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Rosdis... vilket underbart vackert ord... så vackra blommor. Snygg cykel också, inte lätt att få tag i någon som är "bekväm", hehe...
    Kram
    Pia

    SvaraRadera
  4. Så vackra rosor du har att glädja dej åt. Och pionerna... snart spricker min första ut! Tänk en sån härlig tid vi befinner oss i just nu. Vilken fantastisk cykel! Fjädring både här och där:)

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Underbara bilder på dina blommor!
    Försöker se vad det är för märke på din cykel. Jag måste skaffa en ny för min gamla är inget vidare längre.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Nej allt behöver inte vara perfekt även om rosor är perfekta i sig - och din cykel! Vilken hoj!
    Skulle gärna ha just den färgen på pioner. Får hålla tillgodo med sonens tillsvidare. Ha det så gott! ♥

    SvaraRadera
  7. Pioner är så härliga blommor, de börjar slå ut här nu! Vad härligt med en ny cykel, hmmm får nog ta fram min, köpte en ny för 2 år sedan då jag cyklade väldigt mycke men nu blir det mer sällan, vet inte varför!? Ha det gott! Kram Iréne

    SvaraRadera
  8. Om jag får välja mellan rosor och pioner så väljer jag pioner. Min barndomsfavorit. Jag blev överlycklig när jag fick vårda ett gäng sådana förra sommaren. Tänk att i dag så ska man välja mellan olika varianter av allting. Ta ex vis cykel med eller utan fjädring olika ramar och olika för vart man cyklar. jag är inte lastgammal men när jag var liten så var en cykel en cykel. Det gäller att prova sig fram
    Ha ett fint slut på veckan

    SvaraRadera
  9. Fine bilder ,en kan ikke få nok av så flotte blomster.

    Så artig og fin blogg du har.
    Ha en fin dag , Marit.

    SvaraRadera
  10. Vilken fin cykel du har fått tag i. Har aldrig sett en "tantcykel" med fjädring. Brukar ju bara finnas på de obekväma cyklar man halvligger på.
    Rosorna var härliga, mina är fortfarande bara gröna knoppar på. Pioner har jag inga men tycker de är väldigt vackra.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  11. Vilken fin cykel och vilken fin färg
    Ha en fin kväll !
    Kram Karina

    SvaraRadera
  12. Innan jag läst sista raderna, så såg jag Hedvig framför mej...men det var alltså du??! Jättefin cykel, skulle också behöva en ny, skulle nog vara bra för min värkande kropp...
    Å du har alldeles rätt, första bilden är alldeles för underbar, just för att den är som den är. Man skulle behöva stanna upp tiden nu, bara njuta och få själen vila i allt det vackra. Tänk alla människor som inte har förmågan att se detta nu...
    Kram på dej vännen, Tant Grön väntar...
    Kram kram

    SvaraRadera
  13. Jag håller med Rigmor
    Den cykeln hade varit något för en värkande kropp.Jag har en och jag får så ont i ändan så jag kan inte sitta ner efter en stund så jag har slutat att cykla.Den står så fint i garaget.
    Alla bilder behöver inte bara helskärpta.
    De kan vara mycket vackrare softade.
    Så go du är som gjorde en vacker bukett till din kompis. Sådana vänner som du växer inte på träd.
    Kramizzzz på dig

    SvaraRadera
  14. Visst är det härligt att frossa i alla vackra blommor nu :-)Kan tro din vän kanske blev lite tröstad av din blombukett i alla fall. Bara doften piggar ju upp. Å en sån tanke från dej den lyfte säkert.
    Du en cykel det har vi här också haft funderingar på men jag vet inte om min balans klarar den riktigt.
    Läste din föregående blogg om stortstäd på altanen. Så in i bänken med pollen det har varit i år. Men som tur är så har det laggt sej nu. I dag gjorde jag en större städning på vår också så nu kan man sätta sej där utan att få det gula på kläderna :-)
    Önskar dej några bra jobbdagar till och sen en strålande ledighet som jag hoppas du ska få mycket upplevelser på. Tycker dagarna rullar på nu som bara den. Men det är ju så vid den här tiden. Mycket man vill göra och vi försöker så gott vi kan att ta vara på dagarna, Nu väntar vi bara på solen :-)
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  15. Jag vill oxå ha ett vrålåk, fniss...superläcker!
    Fina blommor, nope allt behöver inte vara perfekt, jag gillar dina bilder precis som dom är!

    Kram kram!

    SvaraRadera
  16. Eller så skulle du låtit den ligga kvar, hehe...;))
    Förstår känslan av din nya cykel.
    Visst är det väl jätte konstigt - först tycker man nåt är sådär halvbra, men är rätt nöjd ändå. Sen när man får prova nåt som är sjuhundra gånger bättre då först fattar man att det man hade inte var så bra ändå.
    Jag köpte ju precis nya träningsskor. Dom jag hade var inköpta i nov, gav mig skavsår av bakkappan. Men dom var nya o bra ändå tyckte jag.... Så köpte jag nya - samma känsla som du - jag SVÄVAR fram. Inte ett spår av skavsår. Kan sitta o tänka på att jag vill ut o ta på mig skorna, haha, vad knäpp man är!
    Sväva fram o njut av ditt nya härliga vrålåk:) Kramar Eva

    SvaraRadera
  17. Så vacker ros du visar. Inget kul om allt är för perfekt, bilder kan ju prata på olika sätt.
    Härlig cykel du har. Jag har en väldigt obekväm cykel ,men lånar dotterns som är mycket bättre så ofta jag bara kan :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  18. Mina pioner har bara små knoppar och rosorna har inga knoppar alls...
    Vackra bilder!
    Jag tycker att färgen på cykeln är snygg.

    Ha en trevlig kväll!
    Agneta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~