fredag 29 juni 2012

Påfyllning


...och det blev det i går.


Här hos Tant Grön började vi.



Tjejerna ser ut att fundera på 
vad det är som växer i krukorna
eller om de ska slå till på en 
eller annan knopp.
Rigmor och Karina var mitt 
härliga sällskap.



Dagens lunch bestod av en räksmörgås 
med en chili och limedressing. Det 
är det som ser ut som en liten nubbe.
I dag var inte vi några såna 
som valde något av allt det 
goda fika brödet som finns här.
En annan gång...kanske...


Hagtorp var nästa livsnjutarställe.



Här hos trevliga Lena njöt vi 
av allt trivsamt som fanns.
Kul att träffas och se
det som man har läst om.
Tack Lena för att du öppnade för oss!


En del växter kom med hem 
liksom god ekologisk sallad.

På fredagar har hon bakugnen igång
så man kan köpa gott nybakat bröd.
Tror jag ska ta mig en 
tur dit igen 
...snart!

Efter en sån mysig utflykt
då man bara är och njuter
då känner jag mig påfylld.
Tack ni fina tjejer
 för sällskapet!

20 kommentarer:

  1. Så härligt att åka runt och mysa med vänner! Förstår att ni haft en trevlig dag!
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Livsnjutning måste man ha ibland ,trevlig helg , Nette

    SvaraRadera
  3. Så mysigt och Rigmor "känner" jag ju, va kul! Så det är ni som är ute och gör omgivningarna osäkra, va kul! Och Hagtorp känner jag lite lite också. Mysigt hade ni det, men att det skulle vara dressing i det där nubbeglaset - tja, ska man tro på det, tro?
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Tack själv vännen!! Såna här "baravaradagar" är en lisa för själen, och man får skratta och prata av sej, plus lite shopping då...
    Nu gör vi om det här snart, och du var ju förträfflig som guide, så vi kör väl på det vinnande konceptet!!
    Ha en bra helg!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Så härligt att få ta del av dina mysiga utflykter! Jag ska maila dig min lista ;)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig dag ni haft. Till tant grön har jag länge tänkt åka men har aldrig blivit av.
    Hoppas du får en bra dag även idag.
    Kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. Var jättetrevligt att få träffa Er!!!
    Ni är så välkomna tillbaka!
    Kram! Lena

    SvaraRadera
  8. Hallå där!
    Så roligt att du kikar in till mig!
    Och vilken härligt utflykt ni hade... Där hade man gärna varit med!
    Ha det gott!
    kram Sofia

    SvaraRadera
  9. Låter som att ni hade en jättemysig dag! Härliga utflyktsmål! Och nästan bara bloggvänner som jag "känner" var det också... ;-)

    Jag är sjuk i en luftvägsinfektion och har hostat i drygt en vecka... Så vi ses nog inte i helgen, tyvärr. Men en del av ställena kan man ju besöka vid andra tillfällen, så det kanske får bli en tur under semestern...

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  10. Vilka underbara bilder,från en helt underbar utflyckt.....Ha nu en mysig fredag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  11. Tack du själv söta mänska' vad trevligt vi hade det!!! Det ska vi göra om!! Kul att möta glada energiberikande människor med samma intressen!!
    Ses snart igen....hänger gärna med på dina tidiga promenader kan jag känna.. um du vill..och Um jag urkar hålla din takt...Kram Karina

    SvaraRadera
  12. Mysiga Tant Grön står på schemat i morgon! Och Lena vill jag gärna besöka. Fast det får bli en annan gång. Kul att ha likasinnade väninnor med på utflykten:)

    Kram och trevlig helg.
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  13. Vilken härlig utflykt! Du inspirerar mig!:) Kram

    SvaraRadera
  14. Åh vilken underbar utflykt ni var på!
    Ha en riktigt härlig helg!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  15. Vilken underbar lista över smultronställen du bjöd på här i din blogg. Jag satte mig och rullade igenom och förundrades åter över allt vi har i Sverige. Din räksmörgås var helt i min stil. Jag och sötsaker är inte så nära vänner.
    i dag regnar det så vi får se om jag tar sambon med på en lopppis runda idag
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  16. Hejje =)

    Just nu har jag en tävling på min sida i samarbete med OBH Nordica där du kan vinna en lyxig brödrost, Chilli Roaster =)

    Kul om du vill vara med o tävla ;)

    http://sockertussen.blogspot.se/2012/06/nu-ar-det-tavling-igen.html

    SvaraRadera
  17. Härliga ställen du besökt verkligen livsnjutning !
    Tänk vad världen är liten .....att du är god vän med Siv. Hälsa henne att favoritdikten är välanvänd på Skogssäter :-)
    Må så gott

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig dag. Sånt får man positiv energi av som räcker länge. Ha en fin söndag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  19. Härliga bilder du viser oss ...
    Kram karina

    SvaraRadera
  20. Tittar till dej och ser att här händer det mysiga saker som vanligt. I ord och bild njuter jag :-)
    Vi är i farten en hel del också nu när sommaren är här. Ja sommarväder har vi inte i dag precis men snart svänger det säkert igen :-) I dag är det en innemysdag när regnet strilar på utsidan. Ha det fortsatt gott.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~