onsdag 6 juni 2012

Nationaldagen

Rosen heter Nevada

 ...började med jobb inomhus. 
I morgon ska elevernas individuella 
omdömen vara klara.
Ägnade några timmar åt finslipning.
Viktigt hur man formulerar sig så 
att det blir tydligt.


På eftermiddagen då vi hade vackert väder
blev det trädgårdsjobb.

Äntligen har mannen 
startat projektet
Bygga staket.


Vilken tur för nu kunde han 
köpa sig en kap- och girsåg. 


Jag rensade ogräs...finns i mängder här!


Rabarbern har vuxit som bara den.


Tog ca ett kilo och kokade marmelad. 
Jisses vilken god marmelad det blev!
Hittade ett kanongott recept hos Sara.


På förmiddagen fick ett 
surdegsbröd börja jäsa till sig.


Nykokt marmelad på nybakat bröd
med lite god ost. 

Mums

Vi satt på altanen 
kl 21 utan att frysa!

17 kommentarer:

  1. Vilken underbar dag du har haft!!! Du har ju hunnit med massor=) Men vad är det med män och maskiner, jag menar när maken här ska göra något så är det alltid någon maskin som ska införskaffas...

    Ha det så fint nu! Är det de två sista dagarna nu innan sommarlovet?
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  2. Vad det är gott att läsa och SE din blogg! Blev sugen på att göra marmeladen.

    Det skulle vara skoj att se hur du skriver omdömen, man blir lätt hemmablind. Vi har avslutning på onsdag kväll. Har ni fortfarande i Stadsparken?

    Kram på dig från Heléne D

    SvaraRadera
  3. Ser verkligen gott ut!!!!!
    Har också haft en underbar dag!!!

    SvaraRadera
  4. Sommaren i en villaträdgård- mums!

    SvaraRadera
  5. Rabarbermarmelad har jag aldrig testat kanske ska göra det då våra rabarber växer som ogräs.
    Härligt när mannen påbörjat projekt som man önskat sig. Här är det lite trögt på den fronten från både mig och mannen ;).
    Idag har vi skolavslutning, ska bli så mysigt.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Det här med att formulera sig "rätt"... vet hur det kan vara!

    Vilken tur för maken att han fann en bra anledning till att införskaffa lite leksaker, jag menar arbetsredskap! ;)

    Man kanske skulle testa att koka rabarbermarmelad... låter friskt och gott!

    Ha en fin vecka!
    Nu tar du snart sommarlov va?
    Kram♥

    SvaraRadera
  7. Du hann med en hel del den här dagen. Efter de dagarna brukar man få en speciell känsla av att vara nöjd. Ja omdömen är inte det lättaste. En sak att skriva dem men att dessutom inte vara subjektiv och lägga in plats för mottagarens egna tolkningar är inte lätt
    Ha det fint

    SvaraRadera
  8. Så mycket du hann med igår... och vilken ljuvlig trädgård du ser ut att ha. Kommer att bli jättefint med staket. Skönt att vara klar med elevernas omdömen kan jag tänka och härliga dagar innan skolavslutning.
    Kram
    Pia

    SvaraRadera
  9. Men det där var verkligen väl använda timmar! Härligt! ja vad är det med män och maskiner? Jag är livrädd när kap- och girsågen är i gång här.
    Skönt om du får formuleringar etc. ur världen!
    Ha en fin dag! ♥

    SvaraRadera
  10. Undras vad för projekt? Rabarbermarmelad är så gott, kanske skall jag göra en satts. Ät den med brie, så gott. Kram

    SvaraRadera
  11. Undras vad för projekt? Rabarbermarmelad är så gott, kanske skall jag göra en satts. Ät den med brie, så gott. Kram

    SvaraRadera
  12. Brödet och marmeladen - jösses så sugen jag blir!
    Ha en fin helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  13. Mums Mums så gott ...
    Ha en fin kväll
    Kram karina

    SvaraRadera
  14. Visst är det skönt att det äntligen har blivit lite sommar.Jag gjorde rabarberkräm igår.det är också gott till mackan.
    Ditt bröd ser supergott ut.
    Jag brukar också ha någon slags marmelad och brieost på mackan. Skitgott.
    Jag åt det senast till frukost.
    Vilken jätteträdgård ni har.
    En sån såg köpte gubben för ett par år sen för han skulle såga till lister runt fönster inomhus.
    Det är allt bra att de har verktyg så att vi får lite nytt ibland.
    Kramizzz på dig

    SvaraRadera
  15. Ja det är något man får fundera över...hur man ska formulera sig. Hoppas att det har gått bra. Vilket härligt bröd...och marmelad...ser väldigt gott ut. Och du...visst var det härligt på Österlen. Jag tyckte nog att det var extra många, och extra gula rapsfält i år. Vilken doft det var...helt underbart.
    Kram

    SvaraRadera
  16. Hemma igen!! Tänk så fort tiden går när man har roligt...och trevligt...och mysigt!!Men det som avgjorde att jag beslöt mej för att följa med tillbaka till fastlandet var din kommentar på FB...tant Grön!! Veckan efter midsommar är jag ledig flera dagar, så det är bara att bestämma!!
    Så gott det ser ut med nybakat och nykokt...det förekommer väldigt sällan här, båda varianterna, tyvärr. Intresset saknas från min sida, men sen ibland kan det slå till som ett blixtnedslag, och det går oftast också över precis lika fort...
    Hur ser sommaren ut för er?? Planerad semester med husbilen??
    Ha en riktigt skön lördagskväll vännen, och minsann, tittar inte solen fram igen...??
    Kram kram

    SvaraRadera
  17. Hej vännen!!! Nu har jag kollat ikapp här. Njuter som vanligt av dina vackra bilder som så vackert pyntar dina bloggar. Full fart nu förstår jag. Sommarsemester närmar sej med stormsteg. Men attans vad sugen jag blev när jag ser brödet och marmeladen :-)
    Vi har haft en superresa med vännerna runt om i Tyskland nu i en vecka. Sett mycket bra boende och himla god mat och dryck. Kan inte bli bättre:)
    Vi kom hem i går kväll så denna dagen har det varit fullt upp att ta hand om tvätt m.m.
    Ha nu en jättego helg vad ni nu ska hitta på. Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~