lördag 16 juni 2012


Härligt att kunna duka och dekorera med pioner
speciellt då man ska ha sommaravslutningsfest.



Mot söder har många pionknoppar
 lockats fram av solen.



På festen hade vi knytis. Tänk så 
mycket gott och olika rätter det blir
 då alla ställer fram sitt.
Vi mumsade och åt och drack gott
långt in på natten. Härligt att
vi kunde sitta på altanen hela kvällen.


Lavendelfärgat paket dök upp
 i brevlådan i går.



Fina Kicki  skickade en tacksam hälsning.
Jag är tacksam jag också 
...för mycket här i livet

Dagens regnväder får gärna ge
sig av innan kvällens
 överraskningsfödelsedagsfest
för en kompis som inte anar något 
om vad hon ska göra i kväll.


Kul att överraska!

28 kommentarer:

  1. Åh det ser trevligt och gott ut---och Pioner!!! Underbart!! idag regn ja..men vi tar det lite lugnt och andas frisk luft..sen kommer sol igen..hoppas jag!! har gjort en Rabarberkompott nu..tre cm rabarberbitar i ungsform, rätt mkt socker efter behov, en tun stril med potatismjöl blandat med vatten flagad mandel oppanpå..225 grader 25-30 min...jättegott..avnjutes med glass eller grädde!!! Fina rabarber hörru :-)
    Kram Karina

    SvaraRadera
  2. Blommar dina pioner redan? Här är det bara knoppar än. Men regnet kan gott sluta nu... Jag vill ha soligt trädgårdsväder när det är helg!

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Här är der bara knoppar på mina pioner än
    Vilket fint paket från Kicki
    Kram Karina

    SvaraRadera
  4. Så många läckerheter på bordet! Och kul med present!
    Ha en trevlig kväll!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga pioner du har och så gott det såg ut med all maten.
    Vilket fint paket du har fått av rara Kicki.
    Tur med vädret får ni oxå för nu är det allt en underbar kväll :).
    Ha nu det så kul ikväll, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Hej vännen
    Alltid roligt med överraskningsfest
    Härligt bord med mycket gott..
    Önskar dig en fin helg
    Kramisar
    Sus

    SvaraRadera
  7. Härligt! Å vädret verkar vara på er sida ikväll!!!!!!!!Ha så trevligt!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  8. Men du har ju en häck av pioner!! Guuud så mäktigt! Fortfarande är alla pioner i knopp här...Börjar tro att de gett upp...
    Trevligt med överraskningsfest, och trevligt med avslutningsknytis. Här är det lugnt en lördagskväll, mannen är på bröllop utanför E-tuna och jag jobbar för att dra in pengarna...***skrattar***, snart dags för kudden.
    Ha en bra fortsättning på helgen vännen min.
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Vackra pioner!!!
    Hoppas ni får en riktigt skön kväll!!! Här skiner solen och det blev riktigt varmt!!!!
    Kram!!

    SvaraRadera
  10. Låter roligt med överraskningsfest. Hoppas att vädret samarbetade.
    Så vackert med pionerna i skålen!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  11. Va mycket mycket fina pioner du har !

    Måste komma till Dig och titta i trädgården i sommar, men då har väl pionerna blommat över !

    Birgitta

    SvaraRadera
  12. Vilket härligt liv. Att umgås med vänner ger guldkant på tillvaron.

    Ha en fortsatt trevlig helg
    Kram

    SvaraRadera
  13. Mina pioner blommar inte ännu.....trots att det är midsommar snart. Vilken härlig buffe....
    här är det inte att tänka på att sitta ute .... det antingen blåser eller stormar mest hela tiden och regnar...och är kallt. Undrar om det blir sommar till midsommar?? Kram// Carolina

    SvaraRadera
  14. Alltid lika träffsäkert o matchat hos dig..t.o.m paket tycks dyka upp i rätt kulör..underbart..så vackert för ögat så gott för själen.

    Mmmm knytis är underbart trevligt..jag ska ha en sommarfest imorgon med just knytis..jag har dukat o riggat..festen kan börja.

    Kul med överrasknings fest..superkul.

    SvaraRadera
  15. Tittut....
    Ljuvliga pioner....och doften!
    Knytkalas är ju alldeles förträffligt!
    Visst har man mycket att vara tacksam över.
    Att någon ville läsa min saga....och mycket mer. ;o)
    Ha en skön söndag!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  16. Hej! Här börjar pionerna att slå ut lite försiktigt! Oj vad mat det blev, skönt med knytkalas! Ha det gott! Kram Iréne

    SvaraRadera
  17. Pioner är ju bara för ljuvliga. Har en rad jag med som jag flyttat hit som kommer blomma för fösta gången i sommar..ska bli spännande att få se dom i blomning.

    Önskar dig en fin vecka!

    Kram Marina

    SvaraRadera
  18. Jajamensan!50%på mycket!
    Jobbar em på onsdag!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  19. Här är pionknopparna fortfarande hårt slutna. Jag är glad för den pionen jag flyttade i höstas verkar trivas för den har vuxit jättebra, hoppas att den vill blomma också.

    Vilken underbar sommaravslutningsfest ni har haft med mycket gott och vad roligt att få en överraskningspresent också=)

    Jag brukar inte ha problem med ryggen så detta är något nytt, tyvärr inte mindre smärtsamt för det. Har varit hos en naprapat idag och hon har bökat runt ordentligt. Det kommer att bli fler besök för det var inte så bra=/

    Önskar dig en fin tisdag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  20. Halloj!
    Så himla mysigt det ser ut och vilken vacker duk det var i det fina paketet.
    Visst är det mysigt att ha knytis för då är det inte bara en som får dra det tunga lasset med mat dukning och allt.
    Ha det toppen.
    Störtsköna hemtrevliga bilder.
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  21. Ljuvliga pioner och härlig fest!! Roligt med en överraskning i postlådan! Ha en skön Midsommar!

    SvaraRadera
  22. Ååååh pioner, när jag bodde i huset hade vi gårdsgången kantad av pioner...bara att plocka av glatta livet *ler*

    Ha en fin dag!
    Kram kram!

    SvaraRadera
  23. Hejsan!
    Vilka underbara pioner du har i din trädgård! Det kommer att dröja många år innan jag kommer att kunna plocka pionbuketter . . . Jag har EN knopp som jag förväntansfullt väntar på. Och den vore ju synd att plocka när den väl slår ut. Eller kanske inte!
    Jag ön skar dig en fin midsommarhelg!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  24. Åh pioner! Älskar dem! Hela vårt bröllop i lördags var dekorerat med pioner!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  25. Vackra pioner och en härlig fest!
    Kram!

    SvaraRadera
  26. Såååå vackra pioner - det dröjer innan mina slår ut, men jag längtar. ha det gott på ditt sommarlov

    SvaraRadera
  27. Underbara pioner. Jag skulle vilja ha massor av dom. Men...jag har bara två ynkliga små buskar.
    Härligt...nu börjar tiden för alla härliga sommarfester.
    Ha det så himla bra och Go midsommar till Dig!
    KRAM.

    SvaraRadera
  28. fint med blommorna
    ha en underbar kväll

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~