söndag 10 juni 2012

Förberedelser

Den vackra rosen har börjat blomma

...inför sommaren ägnade jag
 lördagseftermiddagen åt.


Tycker inte att det var länge sen
som jag gjorde vårfint på altanen.
I dag var det dags igen. Nu för 
att få bort alla pollen som har 
lagt sig som ett gult fint damm
på allt som finns på altanen.
Naturligtvis kom det regnskurar 
då alla dynor mm låg på hög
för att piskas. Snabbt fann vi en 
täckplast till skydd.


Allt på altanen fick sig en omgång med 
högtryckstvätten så  det blev pollenfritt.


Det är så kul att fixa med växter 
och annat då det är nystädat.




Nu känns det fräscht att slå sig
 ner en stund för att läsa
eller ta en fika.

På fredag ska vi fira
 skolavslutning här.
Altanen fylls med jobbarkompisar.
Trivsamt!
Vi har knytis och det brukar
vara spännande att smaka på 
lite olika rätter.
Sen är det bara fyra jobbardagar 
kvar av den här terminen.

15 kommentarer:

  1. En sån härligt stor altan ni har! Plats för många och under tak, perfekt för vår svenska sommar;)

    Ha en fin examen och trevlig samvaro med kollegor!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. så stor och fin altan du har. där ska det bli livat med ett knytkalas. ni ska ha det så trevligt.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin altan med många fina detaljer som gör den ombonad och mysig.
    Lät väldigt trevligt med knytis.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Så skönt när det är rent och fint! Ni har en så mysig altan!
    Jodå, du svarade på frågan om mattan, tack! Dottern har en som jag kanske får.
    Hoppas att ni får en riktigt fin skolavslutning!
    Agneta

    SvaraRadera
  5. Härligt stor altan! Visst är det skönt när städningen är gjord och allt är fräscht!
    Ha en riktigt skön avslutningsvecka nu!!!!!
    Lena

    SvaraRadera
  6. Så fint altan, med mycket fina detaljer. Dina Olivträd gör sig verkligen bra där. Skönt att det är sista veckan nu. Samma här, jag har fem nattpass i veckan, men sen är jag ledig nästan sex veckor...så skönt det ska bli ;o)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så mysig altan ni har. Kan tänka mig att den är välanvänd. Här tog barnen sommarlov i fredags och lärarna har 7 arbetsdagar kvar. Förstår att det börjar dra i sommarlovs benen.
    kram på dig

    SvaraRadera
  8. Ni har så stor och mysig altan...och det kan behövas när vädret är lite osäkert som nu!! Fast nu frampå kvällskvisten så blev det lite sommar igen...barnen har varit hemma och firat U, och han går mest runt och myser över alla presenter. Kommer bild så småningom på vad jag köpte, kanske inte så väl genomtänkt har jag förstått nu efteråt...men kommer säkert att användas flitigt!!
    Ska jobba SEX veckor till innan det blir tre veckors semester, känns ganska drygt just nu...speciellt som jag står med ett ben på var sida när det gäller jobb...ska man våga vara lite kaxig och kliva över eller ska man ta det säkra kortet och lugnt stå kvar...det återstår att se!!
    Ha en bra vecka vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  9. Visst är det roligt att pyssla när det är nystädat!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Himmel så mysigt ni har det Det är verkligen tur att ni har tak för himmel och pannkaka som det regnar.
    Hoppas att veckan som kommer blir bättre för annars går jag i taket.
    jag skall på skolavslutning på både torsdag och fredag.
    Mysigt!!
    Så skönt att det närmar sig sommarlov.
    Nu kan du riktigt gotta dig i den urfina trädgården.
    Ha det toppen.
    Vilken underbar ros förresten. Här har min gula rolls-royce börjat blomma men regnet är ett fördärv för rosor.
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  11. Så fint ni har det. Hoppas att ni får många sköna stunder där i sommar.
    /SA

    SvaraRadera
  12. Underbar ros som du snart får njutaav i full blom och ett härligt lov. Ja det ska bli riktigt skönt för oss lärare hi hi
    Kram Lena

    SvaraRadera
  13. Så skönt att få det gjort går och retar mig på allt pollen på fönsterblecken och fönstrena här borde ta tag i dte projektet ;o)
    Ha en fin vecka vännen !
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  14. Blä för pollen men hurra för olivträd och olika goda maträtter! Hurra för dig som snart har ledigt!
    Kram i solen!
    Jessika

    SvaraRadera
  15. Vad härligt med en nystädad altan (igen) då det ska bli knytis där i allt det mysiga. Vi var ut och åt med jobbet som avslutning igår kväll, gott och trevligt.
    För snart har vi ju semester olika veckor och det tar ett par månader innan alla är samlade igen.
    Vi har en Hymer swinger husbil nu som första så får vi se vad som är bra dåligt osv. Älskar verkligen det lätta sättet att campa på detta vis mot husvagn, Peppson är inte lika övertygad än... ;)
    Ha en fin vecka!
    Kram Sussi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~