tisdag 8 maj 2012

Rosa salt och frågestund


...hittade vi på Smultrongården.
Läckert!
Det är rödbetor som gett färgen.




I fredags kom Kicki på besök till 
klassrummet. Vi har läst hennes 
saga och barnen har engagerat 
sig i den blivande boken.
Oj så mycket de gillar den
Nu gäller det för Kicki att få den
publicerad.
Vi hejar och hoppas

Barnen skrev frågor till Kicki
som hon svarade så fint på.

Kul att få ge respons. 



Ja, det var en stolt grupp som 
vinkade av en riktig författare.
Det är stort då 
man går i ettan!


På bilden har de målat
olika väsen som 
finns med i sagan.


22 kommentarer:

  1. Minns själv då man gick i lågstadiet och vi hade en författare på besök, det var verkligen en stor händelse. att se nån som skrivit boken man läst eller hört.
    så roligt med lite annorlunda skoldagar, barnen verkade trivas.
    ~marita~

    SvaraRadera
  2. men vad kul! Både för barnen och henne kan jag tänka ;)
    kram Marie

    SvaraRadera
  3. Det låter toppen! Hoppas man kan spåra hit en sådan bok så småningom!
    Ha en fin dag! ♥

    SvaraRadera
  4. Jag tror Kicki njöt lika mycket som barnen gjorde! Härligt flingsalt med rödbetsfärg, så fiffigt!

    Regnet idag är välbehövligt både för växterna och folket på den här gården! Innedag, så skönt!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Men åh vilket spännande och stort möte! :)
    Var in och kikade på hennes sida... håller tummen för att det blir en bok!!!

    Ha det gott och fint!
    Kram♥

    SvaraRadera
  6. Rosa...rödbetor...då tänker jag på Tvreklamen...Men smakar det som vanligt salt eller...??
    Så trevligt för barnen med en författare på besök!! Tror det är extra viktigt i dessa tider när nästan allt går att läsa via nätet, vi måste vara rädda om både böcker och författare!! Sen är det nyttigt för barn tror jag, fantasin får jobba mycket mer med en bok, och det ser man ju på teckningarna de gjorde!!
    Ha en skön onsdag, och visst är det härligt med regn...!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Hej Annika!

    jag blir alldeles rörd och torkar rinnande tårar när jag tänker på vad du gjort för Kicki...och för barnen...så oerhört fint!
    Teckningarna är udnerbara och jag tror det är en stund de kommer minnas länge och för Kicki är det ett ovärderligt minne..;)
    Vad mysigt med fårsläpp och rosa salt har jag aldrig sett...fniss...det ser ju mer ut som socker...;)
    Kram o ha en fin dag!
    Katarina

    SvaraRadera
  8. Åh vad roligt för alla barnen att träffa den som skriver barnböcker...i verkliga livet!! Kommer de minnas sen!!
    Fina teckningar har de målat..de små sötnosarna..Tänker, att det är så viktigt att vara deras fröken, det måtte ge så mycket, och ta..Kram till dig!!Karina

    SvaraRadera
  9. Jag njuter än.....av alla de där pigga små ögonen! :o)
    Och tänk den där lille raringen med vattenkammat hår, han tyckte det var sorgligt när örnen fastnade.....ack ja....(jag himlar förnöjt med ögonen)
    Er "vicka på rumpan visa" var en riktig energikick, jag förstår varför du är så smärt och smidig. ;o)
    Tack goa du för den fina uppmärksamheten mitt skrivande får. Jag hoppas verkligen kunna erbjuda en bok...snart!
    TUSEN TACK igen.....:o)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  10. Oj, så spännande för barnen att få träffa en 'riktig' författarinna!
    OCH så fina teckningar barnen har gjort!
    Hoppas det går vägen med hennes bok ...
    håller tummarna!
    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Hej Snygging!
    Men vad kul att hon kom på besök!
    Synd att jag inte hade tid i söndags och hänga på er, men det blir väl flera gånger!!!
    Ha en fin kväll.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  12. Vilken grej att få besök av en riktig författare. Det om något borde ju motivera skrivandet. Snyggt med saltet men jag vet inte om jag skulle vilja äta det. Såg lite oäkta ut
    Ha ett fint slut på veckan
    Kram

    SvaraRadera
  13. Rosa salt vad kul får pröva det.
    Vad roligt att Kicki kom till din klass.
    Säkert en härlig upplevelse för både henne och barnen.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  14. Rosa salt så fint ...
    Kram Karina

    SvaraRadera
  15. Go´kväller!
    När jag hör "Den blomstertid..." då snörper det till i strupen för den har en särskild plats i hjärtat. Svunna tider...sommarlov....lyckorus. :o)
    Oh my goodness, ska jag registreras som författare på skolans hemsida?? Nu darrar jag på manschetten. ;o)
    Kraaaam

    SvaraRadera
  16. Jag tycker att du är så mysig som ordnar för ungarna.
    Det måste ju vara jättespännade att få en författare till klassrummet
    som berättar om sin kommande bok som de fått smygläsa i förväg.
    Hoppas nu att att hon får publicerat den också.Jag håller tummarna.
    Vilka konstnärer du har runt dig.
    Ha det toppen Kramizzzzzzzz

    SvaraRadera
  17. Så kul att få en författare på besök! Kul om man kan väcka läslusten hos de små! Kram Iréne

    SvaraRadera
  18. Men så gullig du är..Tack!
    Vad fint med rosa salt, måste ta mig till Smultrongården...bara namnet låter ju mysigt!

    Ha en fin dag & kramen!

    SvaraRadera
  19. Åh men du det är ju härligt..vi hade en författare på vår skola med för ett tag sedan...barnens förtjusning är härlig o uppriktig.

    Så trevligt det måste vara att komma ut o träffa sina läsare..

    Finsalt ser jag ..läckert.

    SvaraRadera
  20. Ja det är väl härligt att barnen får sin utlopp för sina frågor och att de får ett svar från en riktig författare. Det känns stort det.
    O vad underbar den ser ut rosflingsaltet.
    Ha nu en mysig helg.
    Sköt om dig.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  21. Så rolig uppgift för barnen! Tänk om skolan var som nu då jag gick...vilken skillnad =)
    Rosa salt var häftigt!
    Ha en fin helg,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  22. Åh vad roligt för Kicki!
    Du är så fantastiskt kreativ Annika och får hela tiden så mycket gjort samtidigt som du hinner med att uppmuntra andra i din omgivning.
    Du är en gåva till omvärlden!

    Stor kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~