torsdag 31 maj 2012

På tur med Malva


Då åker man inte så långt bort 
när man har en tvååring med.

Första stoppet blev vid 
Lunedet utanför Karlskoga.
Vi hade tänkt oss bort mot 
Torsby i norra Värmland men 
insåg att det var bättre 
att åka däråt en annan gång.


Malva utforskar vad som finns inne.
Farmors små väskor är intressanta. 


Möjlighet till klättring erbjuds också.


Trappsteget är lagom som pall. 
Dockans täcke passade bra som dyna.


Badtemperaturen var ok.
Att gräva var kul.


Dag två kom vi till Lungsund
strax utanför Storfors.
Ett lugnt och trivsamt ställe
då man är barnvakt.
Vi tog en cykeltur runt på småvägarna.
Här skulle man ha en stuga!
Många vackra vyer och sjöar.


På campingen stod det två husbilar 
och två husvagnar.
Det var strandnära för jag 
stod vid badet och fotade.


Första morgonen vaknade vi kvart över tio.
Gissa att värmen tog på krafterna.
Andra morgonen var jag uppe och plockade 
innan lilla fröken vaknade strax efter nio.

Inte blev det så mycket fotat för
jag var sysselsatt mest hela tiden.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Här har det verkligen ösregnat i dag.
Kommande helg får vi hålla oss hemma
för det finns en hel del att 
sysselsätta oss med här också.



23 kommentarer:

  1. vad roligt att få åka ut med farmor och farfar. säkert spännande för er alla.

    SvaraRadera
  2. Så mysigt det ser ut att ha en sådan söt medresenär! Längtar så efter litet campingliv nu. Snart! ♥

    SvaraRadera
  3. Kul för lilla Malva att få följa med i husbilen men några långa sträckor med små barn brukar inte vara populärt. Söt som socker är hon tjejen.
    Torsby var jag ofta till som barn då min gammelmormor bodde där. Har fortfarande några släktingar kvar där men vi umgås inte.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Va mysigt med lilla Malva o husbilen !!!!

    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Men gu!!! Lunedet är jag vid varje dag när jag är hemma på sommaren...verkligen c",)
    Min föräldrar bor bara ngr få km därifrån...liten värld. Jag är uppvuxen i området!

    Så härligt med husbil tur, mannen är så på husbil, kanske oxå vi får det till en gång c",)

    ha en fin dag, Klem Anna

    SvaraRadera
  6. Ja tänk så härligt med barnbarnen, de förgyller livet så mycket. Vår lilla tjej som nu är 3 och halvt träffar jag varje vecka men i sommar får jag rå om henne mer än en vecka.
    Kanske gör ni fler turer med Malva innan sommaren är slut.
    Ingen sommar precis här nu, bara kallt väder ännu över helgen åtminstone. Ha det gott.

    SvaraRadera
  7. åh vad fint ni har haft det..lilla söta barnbarnet, vad mysigt!!! Fina bilder. man behöver inte åka så långt för att uppleva vacker natur och sjö.
    Kram Karina

    SvaraRadera
  8. Naaaaw vilken gullig bild på den hjärtegoa Malva, tror nog hon var trött, vilken sovställning=) Härligt med en liten tur och det behöver inte vara långt för att vara ett helt äventyr. Det är samma när man går en promenad med de små, 500 meter kan ta 45 minuter. Varje myra, varje sten, varje grässtrå och varje blomma, allt ska undersökas med den största nyfikenheten=)

    Jag tror inte det blir någon bra helg för cruisingen här, kallt och regn. Tur man har jobb att göra;-)

    Ha en mysig fredag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  9. En sån söt liten tjej :) Mysig tur ni tog.
    Behöver inte åka så långt för att fina fina ställen i vårt vackra land.

    Världen kändes plötsligt liten, Jag kommer ifrån torsby ;)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Så mysigt ni hade det :-) Tänk att få ha henne med så där och trivs gott gör hon ju om hon sover så länge på morgonen. Underbara bilder du delar med dej av min vän.
    Ha nu en go kommande helg.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  11. Mysigt!!!!
    Förstår att du har lite att göra hemma nu!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Vilket äventyr för Malva! Tänk att få följa med farmor och farfar på semester! Men att hon sov så länge är för mej en gåta? Har väl aldrig hört på maken... tvååringar brukar vakna halv 6!!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  13. Så mysigt att åka på tripp med lilla Malva, det tycker hon säkert är jättespännande! Det är en lycka att få rå om de små barnbarnen!
    Kram på dig! Eva

    SvaraRadera
  14. Kan ana mellan raderna att farmor är lite trött....!! Men det är gudomligt med de där små, fart och fläkt hela tiden och sen tvärslocknar dom, och där står man och ser lika förvånad ut varje gång...Sen ser dom saker som en annan inte lägger märke till, varenda liten sak som inte är på sin plats, eller som just var på sin plats men som små fingrar fått tag i...När de sen åkt hem blir det så oerhört tyst, nästan vemodigt...Men jag förstår att det var en upplevelse för henne, och för er också...
    Lägger Lungsund på minnet...som ett ev resmål i sommar!!
    Ha det så gott i regnet vännen, och jag är oskyldig, har hängt tvätten inomhus...!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  15. Att leva som farmor/mormor är att anpassa sig på nytt. Tänk vad mycket man upptäcker igen genom barnbarnens ögon. Riktig guldtid är vad det är. Verkar som ni haft underbart väder. Svårt att få semestertripp att gå fel när solen skiner.
    Ha en fin fredagskväll
    Kram

    SvaraRadera
  16. Åh vad härligt ni hade det tänk att jag bodde i Storfors i drygt 10 år, det känns himla avlägest....
    Ha en fin helg vännen!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  17. Lilla sötnosan♥!!! Tänk vad underbart det är med barn som kan ta sovmorgon! Vi har, då barnen varit små, "haft turen" att kunna lata oss om mornarna! :)

    Det ser ut som om ni hade en toppenhärligt helg! Vilken frihet att kunna åka iväg sådär! :)

    Önskar dig en fin kommande helg!
    Stor Kram♥

    Tack för din rara kommentar!

    SvaraRadera
  18. Härligt att ha huset och barnbarnet med - så lätt det går. Härligt att ta det lugnt tillsammans genom en 2-årings ögon.

    SvaraRadera
  19. Härliga bilder!! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  20. Hej på dig!
    Låter som en lite lagom tur... mysigt!
    Kul att du kikade in till mig... för då hittade jag ju dig!
    På återseende!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  21. Vad mysigt! Vilken sötnos...lik farmor kanske.......
    Ha en fin kväll.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  22. Men så mysigt med en liten prinsessa i husbilen.
    Visst är det ett evigt passande för de är snabba de små liven men så härligt att få rå om dem utan mamma och pappa.
    Är detta första gången som du visar lilla snuttan på bild. Det brukar vara fötter och sånt. Så gullig hon ser ut med sitt änglalika hår.
    Usch så tomt blir det när man har lämnat tillbaka dem fast ändå skönt.
    Man är ju ingen ungdom längre.
    Jag skall med Pia och Alma till doktorn i morgon.Hon skall på koll.
    Ha det toppen. Underbara söta bilder på lilla Malva.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  23. Åh vilka härliga bilder och vilken härlig liten tjej!
    Visst är det helt underbart med barnbarn!
    Lungsund ser ut som en camping i vår smak... lägger det på minnet :)
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~