torsdag 24 maj 2012

Mera... ....


...bilder från helgen på Österlen.
Äppelblomning lyste vit överallt.
Ja så var det även hemma då vi kom tillbaka.


Rapsfälten böljade, blommade och doftade.


Här var vi förra året också...
i Simrishamn.


Vi passade på att träffa några 
vänner som bor häromkring.
Den gulliga hunden fanns
hos ett par i Ystad.

Glimminge Hus fick sig ett besök också.


Passade på att uppfostra dottern en stund!

Snart är det helg igen. Visst går veckorna
 snabbt nu i det vackra sommarvädret.

Ha en skön och trivsam helg!

16 kommentarer:

  1. Så vackert , vi körde runt Skånes kust vid denna tiden på året med slottsbesök och avstickare för många år sedan vid Kristi Himmelfärdshelgen . Ska komma ihåg det till nästa år att boka in en helgtripp nu när jag såg dina finfina bilder.
    Må så gott

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  2. Härliga försommar bilder ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Både äppelträden och rapsen ger en hel del njutning redan vid blomningen för att inte tala om skörden sen. Om man nu får någon skörd, lite tjurigt med äppelträden hos mig.

    SvaraRadera
  4. Nu blev jag nyfiken på din brors loppis
    Hur hittar jag ditt ?
    Kram Karina

    SvaraRadera
  5. Härligt med äppelblom och gula rapsfält.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Rapsfält och äppelblom, mmmm så härligt det ser ut!

    Nej, då vet jag inte riktigt var din bror bor, men på ett ungefär. Men då är det inte alldeles här i närheten som jag funderade på annars.

    Försommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder från er resa. Våren är ju som vackrast nu och igår plockade jag mina första liljekonvaljer, helt juvliga.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  8. fina bilder. ni har haft en trevlig resa.
    ha det bra.
    ~marita~

    SvaraRadera
  9. Det är ju det jag säger, det är nu man ska ha semester!! Guuud så vackert det är på Österlen!!
    Här har snart syrénen redan blommat över, så sorgligt. Varje morgon, nu när jag går hemma..., har jag gått upp tidigt och öppnat sovrumsfönstret och sen lagt mej igen, för utanför står syrénen och bara sprider sin ljuvliga doft.
    a...trädgårdsarbete ska man tydligen vara aktsam med...Nu är det redan betydligt bättre, men solen klarar jag inte. Är långledig över helgen, så det är ju tur i oturen. Men lite onödigt var det ju...
    Ha en riktigt skön helg vännen, här är det barnvakt som gäller, från fredagskväll till söndag!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Jag har alltid förundrats över rapsfältens gula färg. Den är speciell. Tråkigt nog så får inte vi njuta av dem här uppe.
    Ha en fin helg
    Kram

    SvaraRadera
  11. Ha en fin pingsthelg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  12. Österlen är magiskt alla årstider, Återvänder dit hela tiden och det finns alltid något att upptäcka.

    SvaraRadera
  13. Hej på lördagskvällen.....är du halvtrött nu? För imorgon skulle du vara heltrött. ;o)
    Men jag kan tro att den lilla blomman förgyller tillvaron!
    Åhhh...vad sugen jag blir på Österlen...såå vackert, särskilt i äppelblomstider.
    Jag är skruttig...igen!! Urinvägsinfektion och förkylning. Perfekt tajming i detta väder. :o(
    Det ska väl bli bra bara man får medicin....men det ska ju odlas och ha sig innan man får den. Oj då...tycker visst lite synd om mig själv. ;o))
    Snart är det eurovisionfinal....spännande! (fast det är bra långrandigt)
    Ha en skön helg!
    Kraaam Kicki

    SvaraRadera
  14. jovisst loreen är bland mina favoriter. vi slapp ju inte till finalen i år.

    SvaraRadera
  15. Jaa visst vann flickan det var underbart
    Gummorna var bra med,men de kom ju tvåa
    ha en bra fortsättning på Pingsten

    SvaraRadera
  16. Så kul att du hittade till mig - tack för besöket och välkommen åter :)
    Viken härlig tid det är nu och Österlen är sååå vackert! Så underbart med de gula rapsfälten med doft av honung :) och blommande äppelträd... ljuvligt!
    Ha det gott!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~