fredag 11 maj 2012

Lite loppat och annat


I helgen var det loppis i vårt område.
Utefter en lång gata och in på korsande
 gator kunde man fynda.


Mest fanns det till småbarn
så det blev en del till Malva ♥.

Jo något till mig blev det också.

Syskrinet kunde jag inte motstå.
Tänker ha den till mina broderigarner .


Men....färgen...jag är så tveksam till den!

Å kolla! Det är ju ORANGE där under!!!


Ett annat fynd var korgen. 
Passar bra här på altanen.



Burken fick jag tidigare i våras
samtidigt som ...



...dessa fina koppar. På översta
hyllan finns lite annat som
också  kom med hem 
den gången.


Snart blommar Clematisen.

Oj så det växer i rabatterna!
Grönskan är intensiv nu 
tack vare regnet men
 jag vill vara ute i 
trädgården utan 
regnkläder. 


Hoppas 
att det blir tillfälle 
till det nu under helgen.


27 kommentarer:

  1. Förstår att du inte kunde motstå det syskrinet så vi kan väl säga som så: tur att något passade till dig med. Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Så bra att kunna gå ihop med grannarna om att ha loppis. Fina fynd du visar!
    Ha en skön helg. Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt syskrin jag kommer ihåg att jag har lekt med ett sådant det var så kul och öppna o stänga det!

    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Jättefint syskrin och vad roligt att hela gatan är med på det. Bra med vinds och källar städning lite då och då.

    SvaraRadera
  5. fina loppor du gjort jag har nog ett som jag gjorde igår också men det har inte hunnit med på bild ,kram Nette

    SvaraRadera
  6. Vilka fina fynd du gjort!! Färgen var ju lite häftig på syskrinet=) Oj har klematisen kommit så långt hos dig! Här har mina kungsängsliljor precis slagit ut....och häggen mmmm ljuvliga doft.

    Önskar dig en fin fredagskväll och en härlig helg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  7. Syskrin, vilket härligt föremål! Jag har ett men letar fler!
    Ha en go helg!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Fina fynd...orange skrin lät finare..Mycket fina saker har du på din hylla...ja huvva vilket väder..jag var på stan, det öste ner..sen blev det sol, sen överöste regnet igen och Haglade..knepigt, kvavt och varmt?? Förstår att du vill vara i din trädgård..så fin..Kram och trevlig helg//Karina

    SvaraRadera
  9. Burken var verkligen fin!!! Skrinet går säkert att fixa!!!!!
    Hoppas oxå på sol imorgon.....
    Ha en fin kväll!!!

    SvaraRadera
  10. Hej raring!
    Så mycket fint! Ett sånt syskrin loppade jag oxå, fast jag tror mitt är lite större! Jag sprayade mitt vitt, behändigt!
    Ha en fin helg
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  11. Fina fynd! Syskrinet påminner om mammas, fast hennes är större med ben som står på golvet.

    Här är en till som vill ha sol i helgen! ;-) Finns hur mycket som helst att göra i trädgården och växthuset nu. Men om det ska fortsätta blåsa får det nog bli en dag i växthuset i stället.

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  12. Läckert syskrin... ja färgen också! Men den ska ju passa in också. Förstår dilemmat! Plåtburken däremot behöver inte åtgärdas, vilken pärla i sin enkelhet! Det är så kul med dom små fynden man gör här och där! Och visst blir det vackert väder, på söndag iallafall! Vi har fått 58mm regn denna vecka! Hittills...

    Njut!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  13. Vilka fina fynd. Så fint med blommor i dina ljuvliga koppar. Ha en fin dag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  14. Kul med loppisfynd. Jag hade nog målat skrinet vitt.
    Det går fort i trädgården nu!! Man hinner inte riktigt med....
    Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  15. Hej!
    Så mycket fint du loppat. Fint kopparna på rad med fina blomster.
    Ha nu en bra helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  16. Hellooo!
    Vad sött du gjort med de blå kopparna! Skrinet...ja, det känner man igen. Jag hade ett blått. Loppisar är även en resa bland minnen.....mysigt.
    Var Ola med och fyndade i grannskapet? Nää...tänkte väl det. ;o))
    Hoppas blåsten far åt häcklefjäll!! Brrr...
    Kram på dig!
    Kicki

    SvaraRadera
  17. Vilka fina loppisfynd du har gjort. Syskrinet är jättefint i grönt! Kopparna på rad vad en vacker ide´, måste pröva. Ha en fortsatt bra helg!

    SvaraRadera
  18. Så äkta och vackert som ditt syskrin är. Min mormor hade ett sådant. tänk om man hade sparat dessa saker men på den tiden var jag inte intresserad. Färgen går ju alltid att fixa om man vill.
    Ha ett sköt avslut på helgen

    SvaraRadera
  19. Så fina grejer du hittat!! Tyckte skrinet var fint i sin gröna och avskavda stil... Triggade min loppisnerv också, hehe... Tänk att din klematis kommit så långt... Ha en härlig helg!
    Kram
    Pia

    SvaraRadera
  20. Vad bra med loppis på hemmaplan! Inte så långt att bära hem alla fynd. Syskrinet känner jag också igen!
    Vi har haft regn idag men jag hoppas på trädgårdsväder i morgon!
    Ha det så bra!
    Agneta

    SvaraRadera
  21. Vad roligt med loppis! Vilka fina fynd du hittade :-) Kram Knorkan

    SvaraRadera
  22. Blev kär i korgen ...
    Kram karina

    SvaraRadera
  23. Du håller väl i hatten?
    Nu har jag kikat på hemsidan. Jag kom inte dit via länken, men det gick ju bra att googla på Stureskolan. Så trevligt! Blir det ingen bok så har jag ändå fått känna mig lite märkvärdig en stund. ;o)
    Och jag håller helt med dig....det är vad som finns i hjärtat som räknas. Glad att jag fick kika in i ditt! :o)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  24. Ja men det fick du ju...!! Vara utan regnkläder alltså, åtminstone igår på söndagen!! Trevligt och spontant, även om vi inte riktigt hittade det vi sökte...vi alltså. Eller det kanske var det som var meningen, att vi inte skulle bli frestade.
    Syskrinet var läckert, fundera lite på färgen du...kanske skulle klämma till med lite grålila...??!!
    Ha det så gott denna lite trista och gråa måndagskväll!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  25. Ja här har vi i alla fall haft en solig helg om än lite blåsig. Men i dag har det verkligen regnat igen. Solen tittade fram lite nu på kvällskvisten så jag hoppas den finns där i morgon också. Vi ska ta en tur till Årjäng i Värmland med man mor och bror :-)
    Så kul att göra loppis längs gatorna nära så där. Ett sånt syskrin skulle jag gärna velat ha. Det är praktiskt. Färgen går ju lätt att byta om du vill. Du hittar mycket fint på loppis och andra ställen du.
    Så har du ju öga för att göra nått speciellt av allt också.
    Ha en go vecka .
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  26. Vilket fynd.
    Sylådan är ju superhäftig.Måla den vit.Det är skitsnyggt.
    Vilket gulligt ställe.Var det där var förra året eller är det jag som är ute och cyklar.
    Du hittar då alltid härliga små mysställen.
    Underbara bilder. Nostalgi så det osar.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~