lördag 21 april 2012

Nytt och sytt


Intressant blomma.


Testar med olika krukor...


...tillsammans med en annan lika
 intressant och ny bekant.


Från söndagspromenaden vid Sommarro.
Här har stått en byggnad,
tempellik, men den har eldats upp.


Skirt




Jag har sytt lite...


Lilla Malva är två år i dag.


Jag har sytt en vimpel till henne.
Nu blir det kalas i eftermiddag.


Kastanjeknopp

På skolgården har vi två 
fina Kastanjeträd. Då man befinner 
sig på övervåningen i ett av husen
så är man mitt i trädet känns det som.
Mäktiga knoppar!

21 kommentarer:

  1. Festligt med gratulationsvimplarna, det blir ett fint inslag i hennes födelsedagsfirande framöver. Har planterat en kastanj på baksidan men den är bara fyra dm än så länge och jag undrar om vi nånsin hinner med att blicka upp i det trädet?

    Hoppas du får en trevlig dag.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Vilken jättefin vimpel! :)
    Hoppas att det blir ett trivsamt kalas!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Vilka fina vimplar du har sytt. Har en liten fråga, när du syr vimplar lägger du då fliselin emellan? Tänkte sy några för första ggn..
    Sånt där spökträd/häxträd har jag oxå och till skillnad mot sophoran så har det överleft ganska länge hos mig :).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Vilken fin vimpel du sytt. Det kommer att bli snyggt med den på kalaset.
    Så vackert med den skira grönskan.Här kommer det bara mera snö, men nu kan ju inte våren vara långt borta...
    Ha en fin fortsättning på helgen! Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Det är synd när det eldas upp av ofog. Måste säga att trappan pryder ändå sin plats. Den ser ut att leda till något som var en betydelsefull byggnad en gång i tiden. Fantasi eller verklighet? Ja vad vet jag
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  6. Nämen har du oxå sån blomma, jag hittar aldrig några, hmm...
    Superfin vimpel, grattis till lilla Malva!

    Ha nu en fin lördag!
    Kram!

    SvaraRadera
  7. vackert grönt ,hälsningar från dom vita vidderna ,Nette

    SvaraRadera
  8. minns att det var ju helt nyligen som hon blev född. ni ska alla ha en fin födelsedag.vimpeln blir hon nog glad över.
    grattis malva.
    ~marita~

    SvaraRadera
  9. Så fina flaggor till barnbarnet från en pysslig mormor.
    Önskar dig en fin lördag!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  10. Vacker blomma med fina krukor. Och trappan... Så förväntansfull och sagolik på nåt mystiskt sätt. Ha en fin lördagskväll. Kram Lena

    SvaraRadera
  11. Åh vad fint att få en vimpel i present...Den blomman är så fin..har tittat på den, men inte vågat köpa, ty jag tror jag kommer mörda den snabbt...fina krukor tycker jag med..Sommarro..suck där är så fint..Bodde några år i Adolfsberg och var då ofta i den skogen där..kan tänka mig att det var mkt vitsippor..
    Ha det bra kram karina

    SvaraRadera
  12. Sophoran är så skir o vacker..jag har två stycken..men ingen så stor som din härliga..

    Kastanjer ja..så mäktiga..trädens Rolls R..

    Himmel så läckra vimplar..du är en fena på att få till det snyggt.

    SvaraRadera
  13. Hej vännen...!! Så det blev ett vimpelspel till slut, eller vad man ska kalla det??!! Sååå fint!!
    Sen blir jag lite nyfiken på din nya blomma, vad sjutton är det?? Lättskött...??
    Här känns livet helst plötsligt mycket lättare, att det tagit så mycken energi hade jag knappt kunnat föreställa mej, men jag känner det nu efteråt. Har en tuff jobbarhelg (är hemma en stund eftersom jag har delad tur idag) och efter den tror jag att jag ska sova ett helt dygn!!
    Vi hörs snart, och tack för din omtanke!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Vad fint du sytt till lilla födelsedagsbarnet!
    Jag kan tänka mig att det blev uppskattat av alla firare...festligt! :o)
    Vilken tjusig trapp, men sorgligt att det brann ner...usch. Har de byggt nåt nytt eller flyttat till nåt annat?
    Få se då om jag får besöka kastanjeträdet! ;o)
    Kram på Dig idag!
    Kicki

    SvaraRadera
  15. Vid sommarro vigdes sonen och hans fru utomhus nedanför templet och middagen hölls på världshuset. Det är fint där.
    Lilla Malva redan två år. Kommer ihåg när hon föddes. Ja är det vi som blir äldre?
    Läser ikapp din blogg nu när jag kommit hem.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  16. Åhhhhh.........!!!
    Tvivlets käftar nafsar på mig stup i kvarten.
    Men så kommer fru Ditten med en underbar kommentar och käftarna får på käften! ;o)
    Kraaam

    SvaraRadera
  17. Hej där Annika!
    Vad fina vimplar du sytt, jag ska nog sy fler i sommar, de är så mysiga att hänga upp.
    Många fina bilder också.
    Ha en fin vecka!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  18. Åhh vilka fina bilder ....
    Så duktig du är på att sy !
    Kram karina

    SvaraRadera
  19. Vilken fin vimpel! Vad duktig du är!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  20. Så jättefint vimpelspel du gjorde. Ett sånt fint minne hon fick på sin tvåårsdag.Hon har då en påhittig mormor. En sån växt som du visar här har jag en gång haft men jag lyckades ta död på den :-(
    Tycker du är så go när du skriver om din fina svärmor i bloggen inunder :- Roligt att se att nån berömmer. Det borde alla göra mera du.Men jag har ju sett att du kan det där.
    Nu väntar sängen här. Har en jobbig dag framför mej i morgon men det ska säkert gå bra. Bara jag som oroar mej i onödan.
    Ha en go jobbvecka nu.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  21. Vilken mysig och hemtrevlig blogg:) Jag tänkte följa men hittar varken facebook eller twitter hos dig??

    Vill du ha lantlig inspiration samt delta i en tävling, då kan du kolla in min blogg.
    Ha en kanonvecka.

    LOVE Maria på inredningsvis

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~