måndag 2 april 2012

Mer Köpenhamnslördag


Enkelt och vackert på Stil og Stemning.


Här var vi förra året också.
En stor loppis/antikvitetsbutik 
i Norrebro. Funderade på
om Malva skulle gilla dockvagnen...
jag gjorde det i alla fall.


Här finns många...många prylar
...även högt upp i taket. 


Klart att man blir lite hungrig av att trava runt...
vi gick nog en och en halv mil på lördagen.


Vi tog en tur efter kanalen då vi gick
 tillbaka till Ströget.


Här vid Rådhusplatsen bodde
 vi i The Square hotell.


Senare tog vi en tur runt kvarteret.
Tivoli i diset var vår granne.

23 kommentarer:

  1. Så mycket vackert ni har sett! Nu är det ett tag sen jag var till Köpenhamn men jag får riktigt lust att åka dit när jag ser dina foton.
    Så skönt med hela veckan ledig hos er. Passa på och njut!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Fint..Köpenhamn är fint!! Mycket har du hunnit med..de har snygg design i Danmark..jo jag var ju på andra sidan broa..
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  3. Fina bilder!
    Kul och se lite annat som ni hann med:-)
    Ha ett skönt påsklov!!!
    Kram kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Åh så mycke fint och såå gott det ser ut med creps.
    Ha en bra påskvecka, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Du verkar hitta allt o lite till i Copenhagen..man blir varm i själen av att besöka sådana ställen..man behöver inte alltid handla att ögonshoppa är nog så viktigt..

    Lunchen ser fräsch o nyttig ut..

    SvaraRadera
  6. Den staden ser ut att ha mycket att erbjuda!
    Jösses.....kommer inte ihåg om jag har varit där. I såna fall var det väldigt längesen.
    En sån där grön lampa (på översta bilden) hade Lasse med in i boet. Undrar var jag gömde den....? Den är ju fin!!!
    Nu har jag mailat dig.
    Kram Kicki :o)

    SvaraRadera
  7. Ja den dockvagnen skulle man vilja ha, den är så himla fin! :)
    Jag kan tänka mig att ni fick med er en hel del mysiga minnen att kunna njuta av på hemmaplan!

    Ha en fin vecka♥
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Vilken mysig resa du eller rättare sagt ni har gjort.
    Så mycket vackra ting.Man blir ju helt sjuk av att kolla på dina inlägg så det var tur att inte jag var med för jag hade förhandlat mig på studs.Dockvagnen var i en klass för sig.
    Fantastiska bilder som vanligt. Sååå romantiska.
    Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  9. Hej hej!
    Å vilka underbara bilder!
    Man riktigt känner vilken underbar resa det var..;)
    Den där hästen!wooooow..;)
    Å dockvagnen var verkligen nåt extra..

    tack för din gulliga kommentar!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  10. Jag skulle nog ha varit med...ser jag!! Eller inte...Jag har insett att vi har alldeles för litet hus, jag kan ju aldrig möblera om eller fynda på loppis!!
    Tivolibilden var otroligt vacker, även om vädret kanske inte var så kul...Länge sen jag var i Köpenhamn, och faktiskt så bodde vi också ett stenkast från Tivoli.
    Ha det nu så gott, och njut av påsklovet!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Fina fina Anicka vad roligt vi hade. Jag ser redan fram emot nästa års resa, att få träffa dig igen, härliga du.
    Jag tittar och tittar på alla dina bilder noga noga och njuter. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  12. Så fint du återberättar resan och de olika besöken...
    En sån dockvagn hade min mamma typ som liten, tro om hon har kvar den ännu?!
    Ha en fin påsk vecka,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  13. Ja vilka fina saker dee hade där, mums säger jag bara.
    Vad kul att du hittade en sån Sophora, lycka till med den!
    Kram på dig
    Gerda

    SvaraRadera
  14. låter nog som en så fin resa.
    den gamla vagnen är ju bara så fin..och hästen.
    Sån smaskig portion..blir ju hungrig ;)
    ~marita~

    SvaraRadera
  15. Nu har jag kollat dina Danmarksresa och njutit av dina härliga bilder. Att ni haft en mysig resa det går inte att ta fel på. Ni han med en hel del på några dagar förstår jag.Gäller att hitta såna "pärlor " som ni gjorde men ni men detta var ju inte första resan så ni har ju god vana. Blev väl nått fint med hem också kan jag tänka mej :-)) Ha en go fortsatt vecka. Kram från Tina

    SvaraRadera
  16. Hej, åh vad härligt att få ha besökt Köpenhamn, oj vad jag längtar dit! Christina

    SvaraRadera
  17. I går kväll satt jag och bläddrade runt på Tradera. just den typ av klänning och kläder i romantisk stil fanns det gott om där. Skulle så gärna vilja byta till den stilen i sommar men vi får se om jag vågar. Dockvagnen är en liknande modell som jag själv låg i som liten. jag har den på bild och det som skiljer är nog att min är lite enklare i dekorationerna
    Ha det fint

    SvaraRadera
  18. Vilken häst den gillar jag :-)
    Kram Karina

    SvaraRadera
  19. Jag älskar dina bilder och jag älskar Köpenhamn! Vi funderar några tjejer på en inredningsresa nästa år till Köpenhamn, ska komma i håg att gå in och läsa här igen då:) Kram!

    SvaraRadera
  20. Köpenhamn är en av mina favoritstäder,,,,vad jag längtar när jag ser dina härliga bilder, hoppas dagen varit bra, kram

    SvaraRadera
  21. Tittar in å önskar en Glad påsk och kram Iréne

    SvaraRadera
  22. Ja här var minsann mycket intressant som ni fått se. Ha det gott i påsken.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~