fredag 27 april 2012

Magnolian


i Stadsparken har börjat blomma.
En del sorter har slagit ut
 redan för ett tag sen.

 Stjärnmagnolia

Jag blir aldrig mätt på att 
beundra dessa vackra blommor.


Praktmagnolia




På Danmarksresan hade jag med 
mig en virkning. Jag har inte 
virkat sen jag hade slöjd
 på högstadiet. Nu blev jag
 sugen igen. Såg denna söta 
väst eller bolero uppvirkad
och blev inspirerad.


Snart är jag klar  
och då kommer en bild
på den som jag har gjort.




Hoppas på lite värme
nu i helgen. Vill ha lite 
inspiration till att
 ställa i ordning på altanen.


Kommer solen 
kommer lusten.

22 kommentarer:

  1. Magnolian är nog med det vackraste jag vet tyvärr får jag inte uppleva den i verkligheten kram o trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  2. Kul att komma igång med virkningen igen!
    Snygga färger.
    Satt under en såå gin Magnolia i New York förra våren, så de för nu med sig minnena dit. Härligt ljuvliga ;)
    Ha en fin helg.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  3. Åh då måste jag ta mig in till Stadsparken och njuta en stund :). Magnolian är verkligen vacker så här på våren.
    Kul att du tagit tag i virkningen efter att inte virkat på så länge. Härligt mönster du hittat.

    Ha de gott.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Tack för upplysningen om Magnoliorna! Då måste jag ta mig dit:) Var och såg dom för något år sen och känner att det är dags igen.
    Snygg bolero!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Ohh Magnolia, jag måste googla och kolla zon.Vilken skönhet. Har inte ens tänkt Magnolia innan. Men får ju inte plats med allt i vår herres hage heller. Kram/Fia.

    SvaraRadera
  6. Kan Du virka sådana rutor som Sonja gjorde ?

    Åsas flicka har filt o kudde i grönt o vitt till dockorna som Sonja virkade ca år 1976 skulle jag tro.

    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Visst är det lustig med att gamla intressen dyker upp igen. För mig är akvarellmålning som kommit tillbaks. Jag målade på högstadiet och nu ska jag gå en kurs. Man får damma av sina gamla kunskaper.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Magiska bilder på magnolia...den växer inte här uppe, tyvärr! Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  9. Ja men det handarbetet såg vi ju på resan, så fint!
    Ha en toppenhelg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  10. Men så söt väst!

    Å vad fina de där magnolierna var!
    Jag har just köpt mig 2 buskar idag...nu ska de bara grävas ner också..;)
    Kram o ha en fin helg!
    Katarina

    SvaraRadera
  11. Magnolian är en härlig blomma, trevlig att skåda, spännande att fota. Ska se om jag dammar av kameran snart och får några bilder...
    Ha en fin helg!
    /SA

    SvaraRadera
  12. Gokväll!
    Inte vårat föl utan Kickis som mina flickor tar ridlektioner av. Vagnsbrohagens Gård heter stället och ligger utanför vedevåg.
    Till Spanien åker vi sju brudar från jobbet den 7 maj. Ska bli riktigt kul att göra något helt annat tillsammans.
    Ha nu en skön helg och njut av solen de lovat.
    Kramar Ing-Britt

    SvaraRadera
  13. Lyckliga du som får njuta av den underbara magnolian i verkligheten. Se de klarar sig inte enda hit upp men vi får ju njuta av era på bild.
    Intressant att få se din färdiga virkning sen, jag har ju lillflickan i nästan samma storlek.

    SvaraRadera
  14. Det är ju skitkul att virka och sticka.
    Det kommer att bli riktigt rart när den är klar.

    Vilka underbara magnolior.
    Grannen min har ett stort träd och en annan annan kompis har ett liknande fast en aning mindre.
    Härliga bilder Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  15. Otroligt med magnoliablomningen, har sett den tidigare år, och otroligt söt virkad bolero! Hoppas vi får se den på den lilla gullungen!

    Lite sol mellan busväderskurarna fick vi igår. Hoppas den stannar längre idag.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  16. Jag har tyvärr flyttat min blogg.
    Hoppas att du kan följa med.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  17. Å denna underbart vackra blomma :-))
    NU är det härligt du. Solen har lyst här en hel del i dag. Du kommer att få vårstädat ute hos dej denna helgen helt klart :-)
    Boleron kommer att bli så fin det är jag helt övertygad om för det blir allt du hittar på tycker jag.
    Ha nu en riktigt go långhelg.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  18. Åh, så vacker den är, magnolian!
    Tur att vi har dig som visar så fina bilder!
    Här på västkusten, i finland, växer den inte!
    Men ni har ju sommar redan!!! Vi har sol nu men kall vind, och nattfrost ännu!

    Vilken söt bolero du virkat :O)
    Sådana borde jag virka åt mina små flickebarnbarn snart ett år, snart två år
    och en som är tre år :O)

    Lycka till i mitt lotteri!
    Ha en solig och fin dag!
    Kram Vivan

    SvaraRadera
  19. nej tyvärr var jag tvungen att flytta bloggen eftersom det bara krånglade. Har lagt ner så mycket arbete på det. Hoppas att detta skall fungera bättre nu.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  20. Va´roligt att du hade tittat in på min blogg!
    Magnolian är ju bara såå fiin!
    Mycket intressant du delar med dig av här. Återkommer.
    Catarina

    SvaraRadera
  21. Vad roligt med virkningen och underbara färger. Magnolian har inte kommit så långt här. Såg att grannens knopparbehöver lite mer värme - men det kommer.

    SvaraRadera
  22. Underbar bolero du har gjort! Ha en fin Valborg! Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~