onsdag 11 april 2012

Kompott


Innan påsklovet bakade jag 
till fredagsfikat på jobbet.

Hade tänkt att biskvierna skulle 
vara gula men den färgen hade
 torkat i flaskan så de fick 
bli rosaröda istället.


Mumsiga var de och nu 
finns det bara bilderna kvar
av dem.

Det är inte misslyckade Macarons
om ni undrar utan mandeln är hackad 
i större bitar som blandats med
florsocker och äggvita.


Passade på att plocka bort
vinterböckerna i hyllan 
och ställa fram lite annat.





Såssnipan köpte jag på Stil og Stemning
på Danmarksresan. Förra året försvann 
alla kannor mitt framför näsan på mig:)


De små glasen, som jag kan använda 
som ljuslyktor eller till något 
annat, fann jag på ett 
Loppis i Norrebro
under samma resa.


16 kommentarer:

  1. Hej hej!
    Oj vad du har bakat duktigt...vilken härlig färg!
    vilken härlig påskhelg ni haft och jag fnissar åt att han köpte skidor till henne redan då hon fyllde ett...hihi...pappor är bra gulliga ibland...;)
    Vilka fina saker du köpte i Danmark. Både ägg, kanin, kanna o glas..

    Kram o ha en fin kväll!
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Hej Raring!!!
    Ja du gjorde dina fina fynd!!!!!
    Tack för din gulliga hälsning.... Önskar att jag flyttade in igår...eller förra veckan...eller....fniss...
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  3. Tänk att lite glasyr med färg gör att bakverken ser mycket mer tilltalande ut. Snart är det dags att bege sig ut på loppisar längtar så
    Ha det gott

    SvaraRadera
  4. Mmmm sååå gott vännen ...
    Kram Karina

    SvaraRadera
  5. Mumsiga de ser ut, de rosa bakverken..fina saker du har köpt...Denna vecka har gått fort...redan torsdag i morn ju....Hoppas det konstiga vädret vill ge sig och släppa på lite sol och värme istället...
    Kram till dig//Karina

    SvaraRadera
  6. Vilken läcker färg på kakorna... de ser supersmarriga ut!!! :)

    Det låter som ett trivsamt nöje att få ta bort vinterböckerna... och fint blev det när du fixade till det!!! Att få göra hemmet lite "vårigt" är alltid härligt!

    Ha det fint du rara!!!
    Stor kram♥

    SvaraRadera
  7. Hej! Jättegott med de smaskiga godbitarna! Förstår att Du gjort fynd på Er resa!
    Carin

    SvaraRadera
  8. Vilka roliga biskvier! Blev säkert succé för dom ser supergoda ut!
    Vilken tur att du hann norpa den söta såssnipan i år! Passar perfekt hos dej.

    Ha det bra.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  9. Dom ser goda ut och var nog jättegoda kan jag tro om det var mandel i dom :-) Mandel är så gott i bakverk tycker jag. Du hittar alltid så fina saker när du är iväg. Men du har öga för sånt du :-)
    Här har solen strålat på oss i två eftermiddag och det grönskar härligt :-) En sån härlig tid vi går till mötes du.
    I morgon är det fredag så jag passar på att önska dej en mysig helg. Bär det av en tur med husbilen kanske ?
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  10. Tur att den gula färgen var slut, då blev det ju din färg. Gott....syns lång väg!
    Bara fina saker från Danmark!
    Är fredag en bra dag tror du? Vi får väl se.....
    :o)
    Kram på dig
    Kicki

    SvaraRadera
  11. Färgglada biskvier blev det ju! Så fin såssnipa du fick med dig hem! Ha en fin helg! Kram Iréne

    SvaraRadera
  12. Smarriga kakor!! Men vad är vinterböcker för nåt??? Hihi, ha en trevlig helg
    Barbro

    SvaraRadera
  13. Godkväll på dig!
    Har satt ner priser ända till nu!
    Men det gick så lätt för jag svävar på moln!
    ;o)
    Kram

    SvaraRadera
  14. Vilken underbar såskanna och skira glas. Bra resa ni va på och bilka fynd ni hittat. Ha en skön lördag Kram Lena

    SvaraRadera
  15. Vad goda biskvierna såg ut. Får nog ställa mig och baka lite i helgen. Kram Knorkan

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~