onsdag 4 april 2012

Honning og Flora



...besökte vi på hemvägen 
från Köpenhamn förra söndagen.
Vilket underbart ställe!


En ljuvlig trädgård tillhör butiken.



Växthus har många användningsområden.



Butiken består av många små rum.


Ögonen är aktiva hela tiden för att 
registrera
alla vackra ting.


Det är mer inspiration än butik för mig.


Det ligger vid Egholms slott 
några mil från Helsingör.



En avdelning för de yngre 
finns det också.





 bjöd på supergod fika.

Här var vi förra året också 
(läs hur det var då)
och det är ett ställe som jag kan 
återvända till många gånger.



23 kommentarer:

  1. Jag bara njuter och suckar... av välbehag:)!

    Hoppas din dag blir solig!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Miljön är ljuvlig... Jag var där en varm sommardag för snart fyra år sedan! Lovely! :)

    Vilka vackra bilder... jag förstår att ni njöt!

    Ha en finfin dag!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Härligt med en butik som ger inspiration, det är ju det man behöver i bland. Kram

    SvaraRadera
  4. det tar säkert en lång stund att gå där eftersom det verkar finnas så massor att se på.
    tycker mycket om såna gammeladags föremål.
    ~marita~

    SvaraRadera
  5. Jag tror jag dreglar, fniss...så fint och vilka inspirationsbilder! Den trädgården, suck...jaja man kan inte få allt *ler*
    Mormors gull var här igår, han är så goo...skrattar och bubblar hela tiden!

    Önskar dig en fin helg!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  6. Ahhhhhh - jag kan tänka mig att ni var alldeles bubbliga av inspiration där nere i Danmark. Har allt tänkt tanken att åka med båda gångerna men det har inte blivit av helt enkelt. Blir så glad av att se alla bilder som ni lägger ut. Det gör ju att jag kan "bubbla" lite för mig själv här hemma *ler*

    Hoppas du får en riktigt härlig påsk!

    Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Ser verkligen ut att vara en butik med själ. Önskar jag kan besöka den i verkligheten nån gång men tills dess får jag njuta av nina och de andra tjejernas bilder.
    Ha nu en fortsatt fin påskvecka, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  8. Håller med dig om att det inte liknar en butik. jag fick känslan att jag kom in i ett hem. Inte alls fel men det var en ny upplevelse för mig
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  9. Hej vännen
    ´Härliga bilder du visar.
    Där är ju såå mysigt
    Kikade in för & önska dig en riktigt härlig Påsk
    Kramisar
    Sus

    SvaraRadera
  10. Tack för tipset. Små stopp om man är ute och åker är alltid roligt. Vilket underbart ställe.Tevlig helg/Fia.

    SvaraRadera
  11. Vilken resa alltså...blir så avis att jag inte kunde följa med. Kollar in dina bilder in i minsta detalj :)

    En mysig påsk önskar jag dig / Carina

    SvaraRadera
  12. Tänk så mycket det finns att upptäcka! Borde satsa mer på sådana resor än utlandsresor...
    Ha en Glad Påsk! ♥

    SvaraRadera
  13. Önskar dig en riktigt fin påskhelg!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  14. Mysigt det verkar där nere.

    Önskar dig en Glad Påsk!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  15. Tror jag det att du återbesöker denna inspirationskälla till butik, där måste bara finnas något för alla!
    Ha en riktigt fin påsk.
    Kramar Sussi

    SvaraRadera
  16. Hej Gulle-gumman!!!!
    Ja tänk vilken mysig resa vi hade!
    Önskar dig en riktigt fin påskhelg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  17. Så mycket fint du delar med dig av från er resa. Önskar dig en riktigt Glad Påsk!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  18. Glad Påsk Annika!
    Kram Nina

    SvaraRadera
  19. Hej Annica!
    Där fanns mycket saker som skulle passa hemma imitt växthus.
    Glad Påsk på dig
    Annika

    SvaraRadera
  20. Glad Påsk önskar jag dig!
    Jag hoppas att du får njuta!!!
    Kram♥ Maria

    SvaraRadera
  21. Visst är det kul när man kan få så mycket inspiration också. En jättemysig affär tycker jag :-) Förstår att ni hade det jättebra på er resa.
    Önskar dej och de dina nu en strålande GLAD PÅSK och kramar OM gör Tina

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~