tisdag 17 april 2012

En runda...


Var runt lite i lördags. 
Åkte till Min Skattkammare,


På Smultrongården blev det en 
present till fina svärmor som 
firade sin 88 årsdag. 
Vet ni att hon ser ut som om hon fyllde 70!

Ett vackert kort fann jag på 
Min Skattkammare. Det är Kicki själv
som målar. Hon är så skicklig med penseln.



Till den söta svärmodern hittade jag en 
underbar sjal som hon gillade 
lika mycket som jag gjorde.
Efter mycket letande fann jag den på 
Smultrongården där den blev inpaketerad
i den fina kartongen.



Hos Kicki på Min Skattkammare kan man 
köpa denna vattenkannan. 
Konstigt att den hamnade 
hemma hos mig :)
Den rymmer många liter.

Har man en sån snygg vattenkanna så 
måste man ha några snygga 
trädgårdshandskar också.


Jo...på Kvarnboden fanns dessa söta skor.
Hon har även fina kläder så det är inte
svårt att bli nöjd där.

27 kommentarer:

  1. Sjalen tilltalar även mej! Ja, dom andra sakerna också, speciellt skorna! Tänk, Kvarnboden har jag aldrig besökt. Dotter L kommer snart på besök... nu har vi ett nytt resmål!

    Trevlig tisdag.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. fin present. alltid lika roligt då presenten blir omtyckt.
    kannan ser bra ut. kommer att behövas i sommar.
    du ska ha en fin dag.
    ~marita~

    SvaraRadera
  3. Såå fina saker du köpt och nog förstår jag att du gillade den kannan ;). Skorna var väldigt vårfina så nu hoppas vi att våren kommer tillbaka.
    Ha de så bra, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  4. Med så fina shoppingställen i din närhet förstår jag att du kom hem med fina saker.
    Härlig sjal du köpte till svärmor. Jag förstår att hon blev glad!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  5. Va härligt med så roliga shoppingställen på nära håll. Du hittade ju verkligen fina saker.
    Ha en skön dag!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Så mycket fint du hittade under din shoppingrunda! Färgen på vattenkannan är ljuvlig!:)

    Ha en finfin tisdag du rara!
    Kram♥

    SvaraRadera
  7. Den kannan passade ju dig perfekt!!!!!
    Ha en fin tisdag gumsan..
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  8. Vännen då...tänk att det mesta finns i dina färger, vilken lycka!! Å vilken snygg och praktisk kanna, men glöm inte att ta in den när du använt den, kan säkert passa fler...!!
    Skorna, hur söta som helst!! Synd att jag inte är "blommig"...på mej blir det bara fel.
    Ha det så gott, och vi hörs...och jo då..."just idag är jag stark".
    Kram på sej!!

    SvaraRadera
  9. Vilket vackert paket och vattenkannan urtjusig. Lätt att hitta i trädgården om man glömmer lägga den på samma ställe.

    Ha en fin dag
    kram Mia

    SvaraRadera
  10. Tjena! :o)
    Jamen det blev ju en jättefin present åt din svärmor!
    Och skorna är ju skitläckra!
    Tänk så mycket fint det finns på rundan! Kul!
    Kram idag!
    Kicki

    SvaraRadera
  11. Vilka underbara skor. Jag bara vill ha dem. Jag vet inte när jag ska använda dem för jag har ingen trädgård men vad gör väl det
    Kram

    SvaraRadera
  12. Ojojoj...så fin du kommer vara ute i trädgården. Skulle mer än gärna ha både skorna och vattenkannan hemma hos mig ;o)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Men oj så mycket snygga saker du hittat på din shoppingrunda! Skorna var ju helt underbara!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Haha, så du menar att om jag misslyckas skiter du i att måla?! Nänä sätt igång nu!
    Vilket vackert paket och kort...jättefint! Kvarnboden har jag aldrig varit till...var är det?

    Ha det gott!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  15. Hej hej!

    Å vad fina saker du köpte och vilken mysig runda!
    Jag och min mamma var också en sväng till Kicki i lördags....vi kikade allt på den läckra vattenkannan..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  16. Förstår att svärmor gillade sjalen, jag oxå gjorde det! Snygga skor! Kram Iréne

    SvaraRadera
  17. Härliga våria/somriga bilder. Gör mig glad :D !

    SvaraRadera
  18. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  19. Så himla fräscha saker och vilket supersött paket.
    Gud så go du är mot din svärmor.
    Kul när det funkar bra,oftast hör man motsatsen.
    Här funkar det lika bra fast min börjar att glömma alldeles förfärligt nu.Jättetråkigt.
    Härliga bilder i vanlig ordning.

    I min kamera står det panorama.
    Visst är det häftigt.Jag skall åka ut till Smögen och fota såna bilder.
    Till höger om parkeringen vid bryggans slut.

    Kramizzzz

    SvaraRadera
  20. Jättefina saker du köpte och jag gillar vattenkannan skarpt! Vill ha!
    Gillar verkligen dina bilder...
    Ha en fin kväll!
    Hälsningar från ett iskallt & regningt Öland och Titti

    SvaraRadera
  21. Inte tokig runda den där inte!
    Skorna var ju häftiga ...
    och Kickis kort är helt underbara :O)
    Ha ett skönt veckoslut!
    ♥-kram

    SvaraRadera
  22. Vad fina saker du har shoppat!! Förstår inte hur du kunde fastna för den vattenkannan, med den färgen;) Skorna var döööfina, sådana skulle jag vilja ha=) Förstår att svärmor blev glad för sjalen, den var väldans fin.

    Önskar dig en fin avslutning på arbetsveckan!
    Kramar,
    Regina

    SvaraRadera
  23. Åhhhh.....goa du!
    Det gör gott långt långt långt in i hjärtat!!
    Undrar om du fattar vad tacksam jag är för detta???
    I morgon bitti ska jag maila dig bilden på de där bröderna med fina färgen på hattarna. Måste fota bilden, men det är för mörkt nu, det blir inget bra.
    Stor kram till världens bästa fröken! :o)
    Kicki

    SvaraRadera
  24. Jag förstår att du har mycket att stå i... jag hoppas att du hinner andas och pusta lite med jämna mellanrum! :)

    Önskar dig en fin och behaglig helg!!!
    Stor kram♥

    SvaraRadera
  25. Den fina schalen passar ju perfekt till I-M som alltid när så snyggt klädd!

    Birgitta

    SvaraRadera
  26. Din smak är fantastisk!:) Trevlig helg! Kram

    SvaraRadera
  27. Oh så mycket fint du hittat och vad supersöta skor. Nu är det bara sol och vårmärme som saknas för dig.
    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~