onsdag 7 mars 2012

Vår...


...inne i Stadsträdgården.
Nästan vägg i vägg med jobbet
finns Stadsträdgården.
Varje vår gör elever på 
Kvinnerstaskolans trädgårdsutbildning
en vårutställning inomhus.


Det är helt underbart att ta sig 
en runda här på lunchrasten.


Temat i år är Lantligt.


 (Alla bilderna blir större om du klickar på dem)

Lördagen bjöd på en strålande dag 
på isen...igen. 
Hjälmarsberg syns här.


Herr Ditten passar på att dra ifrån...



Hemma stod en deg på jäsning.
Hittade ett roligt recept i Isabellas
Lång jästid och så
gräddas det i en gryta med lock
inne i ugnen.


Fantastiskt frasigt!


Å så blev det ett litet fynd också!

En innehållsrik helg som även rymde 
barnbarnsstunder.




23 kommentarer:

  1. Fin vårutställning du varit på. Vilka blanka isar ni har att färdas på. Det ser riktigt härligt ut ! Har ditt barnbarn redan blivit så stor ?! Ha en fin dag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. Vilken ljuvlig utställning! Härligt! Barnbarnstid låter ljuvligt!!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  3. Å nu blir jag ju eld och lågor..., hur länge tror du de håller vårutställningen öppen??
    Ser att du haft en bra helg för övrigt, men menar du att du törs ut på isen fortfarande?? Å Datten, hur ska han kunna undsätta sin kvinna om han drar iväg sådär...??
    Såg att Emmas butik hade fått in mycket vårnytt...så jag hoppas du kan den 17:e!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Barnbarnstid måste vara något av den bästa av tider :).
    Vilken fin utställning, kanske skulle ta sig dit och titta.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. De härliga blombilderna var precis vad jag behövde idag. Så vackert det är med gula blommor. Himmel så jag längtar till våren. I år ska njuta och öppna ögonen för allt vackert.
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  6. Vad glad man blir av din blogg min vän :-)) Vårkänslor barnbarn och en vacker dag på isen plus ett härligt bröd. Helt underbart. Tack för du piggar upp :-))
    Ha en go fortsättnig på veckan nu.
    Ska försöka lura ut vart du tagit receptet på brödet. Kan det vara i en blogg? Jag kollar på det namnet du skrev.Tyckte det verkade kul att prova detta bröd.
    Kram på dej från Tina
    Kram på dej

    SvaraRadera
  7. Synd att jag inte visste om den utställning...var ju nyss i krokarna:) Fina bilder!
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  8. Å vad snyggt det var med soffan å blommor! Här dånar å knarrar isen nåt hiskligt, haha trodde åskan gick! Kram Iréne

    SvaraRadera
  9. Så gott med barnbarnsstund, när jag ser ett huvud bakifrån fylls jag av stor ömhet, det är så fint!
    Känner för att prova receptet, verkar så gott!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  10. Här igen du :-)))) Ser lite konstigt ut med allt kramade förut ser jag men bättre en kram för mycket än en för lite :-))) Men du jag vill bara fråga om receptet. Hittar inte in nån stans där jag sett detta. En liten blogg med detta i kanske ?? Eller sätt det på G+ om du så vill. Snälla :-)))
    Kram igen :-)))

    SvaraRadera
  11. bakverket ser gott ut. bröd skulle vara gott att prova baka nåt slag.
    så lilltösen vuxit. säkert många fina stunder tillsammans med henne.
    ~marita~

    SvaraRadera
  12. Så vackert med alla dessa växter och jag är så förvånad över att lilla barnbarnet är så stor redan. Hon föddes ju nyss! ♥

    SvaraRadera
  13. Javist är dom duktiga på kvinnesta skolan :-)
    Kram Kram Karina

    SvaraRadera
  14. Jobbar på kvinnasta skolan vännen !
    Kram Karina

    SvaraRadera
  15. Emmas butik???--fin burk ju..ja fint på isen..HUR länge håller den??? Visst är det fint på Stadsträdgården..så vackra arrangemang...skolan där brevid, får mig att minnas, när jag gick där i andra klass, ramlade på en isfläck på skolgården och bröt benet..ingen undervisning på många månader..Undra hur de tänkte på den tiden???...men jag klarade mig nog ändå..gillar i allafall att skriva..he he..Kram Karina

    SvaraRadera
  16. Vilken fin vår utställning.
    Du verkar ha haft en mysig fullspäckad helg.
    Kram från Kristinehamn!

    SvaraRadera
  17. Hej
    Vad mysigt att tillbringa lunchrasten där, vilken tur du har. Att ni törs åka på isen nu, det skulle jag inte våga :) Ja, visst ska det bli kul med Danmark. Jag längtar men börjar få lite ångest över kläder och hur mycket pengar som behövs. Var du med förra gången också?
    Kram Marie

    SvaraRadera
  18. Vilket ställe att besöka på lunchen! Så fint de har gjort.
    Och så skönt det ser ut på isen. Det måste vara härligt med långfärdsskridskor en sådan dag.

    Trevlig kväll!
    Agneta

    SvaraRadera
  19. Att få vandra omkring i vårlik miljö låter härligt!!! Man kanske skulle passa på och gå dit (om det är för allmänheten) och få sig en dos med vårenergi! :)

    Tänk vad stor hon har blivit nu "lilla barnbarnshjärtat"... jag tänker mig henne som liten baby och så sitter hon där, med tofsar och allt! ♥

    Ha nu en riktigt fin och trivsam helg du rara, jag hoppas att du får njuta!!!

    Stor kram♥ Maria

    SvaraRadera
  20. Vilken trevlig utställning, måste vara härligt att gå runt där. Men vilken fantastisk is, alldeles spegelblank. Och vilket härligt bröd, och sen en liten barnbarnsträff, många härliga stunder.
    Kram

    SvaraRadera
  21. Hej igen Annika! Ja det stämmer med tygladan, ligger mellan Vänersborg å Vargön, tyger på två våningar och lite andra prylar! Sköt om dig! Kram Iréne

    SvaraRadera
  22. Sååå ljuvligt med alla vårblommor Fy farao vad jag längtar efter vår och sommar i år Jag har hört att det skall bli kanonväder till veckan.Hoppas att det stämmer.
    Brödet blev jag riktigt sugen på Det hade varit toppen med receptet.Det ser ju verkligen smaskigt ut.Så duktiga ni är på att åka långfärd.Det måste vara jätteskönt och avkopplande att komma ut på det viset.Börjar inte isen att bli lurig nu?
    Ha det super och mysig helg på er.
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  23. Varmt välkommen till Knorkan.se ♥
    Presenter och heminredning för det lantliga hemmet.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~