söndag 18 mars 2012

Vårlördag i Närke

Lördagen var disig och grå...
men inte för oss.

Vi  tog en tur till Rigmor och U.
De bor harmoniskt och vackert här
mitt ute på landet. Rigmor har skrivit lite om 
dagen (här.)


Vi tog två långa promenader.
Vilken härligt avkopplande lördag!
Här tittade vi in hos Emma.


En fin liten mysig butik mitt ute på landet.
Det var hit som Rigmor och jag
hade planerat ett besök.



Efter en god potatisgratäng mm var vi redo
för tur nummer två.
Långt bort ser ni Kvarntorpshögen... ser
faktiskt ut som ett berg!


Närkeslätten är inte helt platt 
som man kan tro.


Så passerade vi här vid den gamla kvarnen.
Kvarnen utan vingar.


Några som nyfiket följde oss 
var dessa Highland Cattle.


Jo de var med oss..Herrarna.
Vilken skön dag vi hade tillsammans!
Härligt att ha vänner♥

22 kommentarer:

  1. Visst är det härligt med vänner, dom ska man vårda ömt.
    Vilka härliga promenader ni tagit och butiken såg riktigt interisant ut.
    Ha nu en fin söndag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. En utflyktsdag behöver inte bestå i blå himmel. Ni verkar ha haft det synnerligen trevligt! Emmas butik?? Var ligger den?

    Idag ska vi till Fjugesta och hämta ett (eventuellt) blocketfynd! Berättar mer sen:)

    Trevlig söndag också!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. oj så massor med saker i den butiken. där skulle vara kul att böka runt.
    ser så fint ut i det våriga landskapet.
    ha en skön söndag!
    ~Marita~

    SvaraRadera
  4. Mmmmm så härligt o trevligt det är ju bara så kul att hitta på lite..att ha ett mål och finns det dessutom så pass med inredning..ja då kan det ju bara bli bra.

    Gråväder är vackert..och har man solen med sig..ja då blir det strålande..:)

    SvaraRadera
  5. Godmorgon vännen!! Å TACK för igår, en fantastiskt skön dag, utan en massa måsten, vi liksom bestämde målet efter hand som vi vandrade runt. Till och med den rastlöse mannen här i huset njöt i fulla drag, och han konstaterade efteråt att vi gör sånt här alldeles för sällan. Det är det här som är livskvalité för mej när jag vandrar runt i lera och gammalt gräs...*fniss*, hoppas du får rent stövlar och byxben!!
    Ha nu en riktigt skön söndag, och vila benen...just nu lunkar en räv ute på ängen, ni skulle ju bo so här...
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Ser att ni hade en jättefin dag ,såg lite från den igår också ,kram Nette

    SvaraRadera
  7. Även om man inte läser texten utan tittar på bilderna ser man vilken härlig dag ni haft
    Bevara känslan och ha en bra vecka

    SvaraRadera
  8. Det var en värdefull helg att minnas! Jag är så fascinerad av det snöfria! Ha en bra vecka! Kram!

    SvaraRadera
  9. Ja visst är det en gåva att ha sina vänner.
    Vilken mysig utflykt med både vänskap, långpromenad och loppis.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  10. Förstår att ni hade en alldeles underbar dag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Ja det måste vara helt otroligt att ha sådana vänner. Gubbarna badade inte bastu då haha!!!
    Rigmors lille man brukar göra det och hon är så rolig när hon berättar om det.
    Underbara bilder och så har du varit i en sån där mysig butik igen..Jag blir så avis på er.
    Ha det super imorgon. Då börjar vi om igen. Snart är det helg.
    Jag fattar inte vart tiden tar vägen? Jo jag ser det i mitt ansikte.
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  12. Verkar både trevligt och roligt :) Ute har vi massor av snö. Vilken kontrast att titta på ditt foto. Den mysiga butiken skulle också fått besök av mig. Härliga bilder du visar.

    Ha en fin vecka!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  13. Hej Annika! Vad mysigt ni såg ut att ha! Å vilken härlig loppisbod ni var på! Här i Dalsland är nästan alla dessa loppis stängda än, jag längtar faktiskt nu att de ska öppna så smått! Kram Iréne

    SvaraRadera
  14. Så konstigt det blev, kommentaren hoppade in på ditt förra inlägg men så här skrev jag:
    Så rart med penséer i de fina kopparna!
    Visst är det lite konstigt att inte få krama om sin flicka på födelsedagen men du får ju göra det till påsk och det spelar ju ingen roll vilken dag det är. Vi ska träffas alla på påsk i vår stuga och då hoppas jag att inte någon är sjuk.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  15. Jag tror mina kor rymt ;)
    Vilken både härlig god och vacker lördag ni haft!
    Vilken butik ni besökte, där måste det finnas hur mycket som helst man vill ha med sig hem :)
    Ha en fin vecka!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  16. Ha ha.....jag såg dig allt på Rigmors blogg. De fina byxorna såklart! Mysig utflykt! :o)
    Man drar djupa suckar av lättnad.....tänk att vintern gick så obemärkt förbi och att våren redan är här. Lite slint i skallen är det! Igår hittade jag också blåsippor i backen.
    Kvitt kvitt....vad trivsamt det är nu. ;o)
    Kram på dig!
    Kicki

    SvaraRadera
  17. Nu har jag läst två bloggar om denna mysiga utflykt :-)) Så himla härliga ställen ni har att besöka runt er. Kan tro du hittade en del du ville ha.Vi hade en gråhelg här men den förvann ändå på ett bra sätt. Bland annat på Bella Gästis och husbilsbesök som du vet :-) I dag har solen strålat som bara den här men det blåser mycket.Men framåt ser jag att vi har rätt mycket sol att vänta :-) Ska bli så skönt.
    Nu målas det tak i köket här så det finns lite att gör. Eller rättare sagt. G målar och jag tittar på :-)))
    Ha nu en bra fortsatt vecka.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  18. Trevligt ni har haft det..ser mysigt ut på landet..Ha det fint..och go tisdag till dig//Karina

    SvaraRadera
  19. Hejhej!
    men ååå vilkenunderbar lördag!
    korna är ju värda ett besök bara de och butiken ser underbar ut. Dit måste jag ta mig någon gång här framöver.
    Vad sött det var med blommorna i de små kopparna...;)
    Ja lila ja...Nina berättade för mig att du gillar lila....det har jag ju sett på bilder från dig men inte tänkt på det...;)
    Jag var där idag o köpte underbara lila glas...;)
    Kopparna var slut och hon skulle inte ta hem nytt förns i maj så jag har beställt från Elsas hem....
    Ha en härlig tisdag!
    kram Katarina

    SvaraRadera
  20. Sådana härliga dagar kan man leva på länge eller hur?
    Butiken ser jätte mysig ut.
    Kram Gerda

    SvaraRadera
  21. Så mycket fina bilder, både nu och tidigare! Emmas butik verkar mysig! På den här sidan stan har vi Min Skattkammare m fl butiker, så visst finns det fina butiker på landet. Ser mysigt ut både i butiken och längs promenaden.

    Den platta Närkeslätten är väl plattare här vid Närkes Kil och söder om Örebro... ;-)

    Skulle nog behöva göra som du, dvs åka till Blomsterlandet, för mina julrosor från i julas är inte mycket livskraft kvar i.

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~