torsdag 1 mars 2012

Fjärden ligger blank


som ett nybonat golv...



I söndags var det läge
för en underbar skridskotur
på Hemfjärden. 
Vilken is!
En av de bästa turerna.
Vilket underlag ♥

Först var jag spänd och 
föreställde mig alla sprickor
som jag skulle snubbla i
men de kom inte så då 
slappnade jag av och njöt.

(klicka på bilderna så blir de större)


Vy in mot Örebro...
Svampen syns där
borta  med  de Blå bergen
i bakgrunden.



En mugg choklad och macka 
smakade utmärkt vid Lindholmens brygga.


Vilken fin avslutning på
 en härlig sportlovsvecka!
Nja..avslutningen blev då 
vi firade sonhustruns födelsedag
senare samma eftermiddag.

24 kommentarer:

  1. God Morgon!
    sååå underbart det ser ut. har faktiskt aldrig åkt långfärdsskridskor men det verkar mysigt..
    kram gabriella

    SvaraRadera
  2. God morgon!
    Vilka härliga bilder och den sista var helt underbar som ett vykort.
    Här på väringen börjar isen vara lömsk och bitvis är det öppet vatten så nu går inte jag ut där något mera.
    Ha en bra dag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Det ser underbart ut! Såna utflykter gör att man laddar batterierna.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Jaså, det är så skridskorna ser ut nu för tiden!?
    Underbara bilder, och härligt att du lyckades få en sådan dag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  5. ...härliga bilder! :)
    Hur långt in på vårkanten kan ni åka? Vi funderade om vi skulle ut på isen, men jag kände mig lite osäker på hållbarheten...

    Ha det gott!
    Kram♥

    SvaraRadera
  6. Det var inga dåliga medar! Så trevlig form att röra sig på! Minnesvärda ögonblick! ♥

    SvaraRadera
  7. Åååh, så härliga bilder, min man har också långfärdsskridskor men vi har så mycket snö på isen så i år har han inte varit ute med dem. Jag håller mig till snöscootern...Här har vi plusgrader, sol och takdropp, vårkänsla i dag iaf. Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  8. Så underbar is ,vilken härlig känsla det måste ha varit ,kram Nette

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara bilder. Det måste ha varit en härlig tur. Men jag är lite smårädd för isar, blir livrädd när det knakar ;o)
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jättevackra bilder du bjuder oss på. Här har vi också haft strålande dagar nu. Har vart ute en del men det har blivit på altanen där är så skönt också som tur är. Inväntar nu en lika solig morgondag :-) Blir väl inte en lika fin helg vad jag ser så man får passa på. Men för er skull så hoppas jag helgen blir som den förra så ni får en ännu en tur på den fina isen. Sen kan våren få komma på allvar tycker jag :-))
    Ha det gott önskar Tina
    Kram

    SvaraRadera
  11. Ja vad fint det var...jag var ju osso där...isen blank som glas..härligt.Jag åkte ej skridskor, utan gick...Kul att du träffade min mamma...Hon berättade att hon träffat en väninna till mig..hihi..hon sa att du kom med en hel skock barn... Jag Förstod att det var du...kul att du kände igen min mamma....hon sa att du var så trevlig..:-)...Kram Karina

    SvaraRadera
  12. Ja men du är väl för härlig hurtbulle!
    Snart ses vi...längtar såååå
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  13. Vad sportig du är!
    Ser verkligen härligt ut!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Grattis i efterskott Annika!
    Vilka vackra bilder och du har varit på en fin resa ser jag också:-)
    Snart ska vi ses på bussen till Danmark, jag hoppas verkligen att jag fixar att följa med:-)
    Ha en skön helg i solen!!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  15. Hej Annika! Härliga bilder! Mannen har oxå vart ute å åkt skridskor på vår sjö! Å vad gott en mugg med vad det nu är man dricker men det smakar alltid gott! Kram Iréne

    SvaraRadera
  16. Hej Annika,
    looks great!
    We don´t have ice on the water anymore here in Germany. It´s to warm meanwhile and I think, spring will come soon.

    I love the little swedish princess, hip hip hurra!

    Michaela

    SvaraRadera
  17. Piiiip!
    Vad härligt!
    Om isen bär även denna helg så måste det ju vara drömläge för sköna turer. Få se om det kommer några fler bilder....
    Önskar dig en helg med mycket sol i hjärta och sinne!
    Ps...snart är äntligen manuset renskrivet... har inte känt mig på hugget ett tag. Jag tror att jag blivit lakritsförgiftad. Nää...jag skämtar faktiskt inte och det inte låter riktigt klokt!! Det tar vi en annan gång. ;o)
    Kram till Dig!
    Kicki

    SvaraRadera
  18. Ser härligt ut...men jag är nog alldeles för nervös för att prova skridskoåkning på sådant ställe!

    Kram//

    SvaraRadera
  19. Ja vilken fin is!
    Kul att höra och se om långfärdsskridskor. Det har jag aldrig provat på.
    Men då jag köpte mina turskidor sa de att jag kunde ha skridsko delen under på dem med. Fast jag ser att du har slalompjäxor, så nu blev jag osäker...
    Åker ni med stavar också? Jag är helt novis som du förstår ;)
    Önskar en fin helg,
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  20. Hejsan! Vad härligt utflykten och det ser man Svampen där jag bor områden :)
    Jag tycker om din blogg var vackrar bilder.
    Kul!!!

    Trevlig helg Mvh Lotta

    SvaraRadera
  21. Åh men du det ser helt magiskt ut minsann..jag kan riktigt känna hur härligt det måste ha varit..och så lite fika på det..mums..

    SvaraRadera
  22. Ser mycket njutbart ut. Vågar jag erkänna att jag alldrig stått på ett par skrinnskor? Även lite sent att lära sig.
    Hoppas vädret består så vi alla hinner njuta av solstrålarna. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  23. Det verkar så mysigt, å vilka härliga bilder!
    Nja, fyrsiffrigt för ett gammalt rangligt bord...på loppis...låter inte så upphetsande!
    Vi får väl se, för det stod ju mitt namn på, hihi!
    Vad roligt att du vill vara med i utlottningen...lycka till!

    Ha det gott!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  24. Nej, men här är det i alla fall ingen snö eller is. Härliga bilder!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~