onsdag 8 februari 2012

Vad jag gör...


Nu rusar dagarna på med stormfart för
det är mycket som ska
göras både på skolan
och här hemma.

Nästa vecka är den sista 
veckan med utvecklingssamtalen. 
Det är intressant att träffa 
föräldrarna och barnen för att prata
 om barnets utveckling.Hur ska vi 
gemensamt hjälpas åt för att jobba 
mot målen? Naturligtvis tar vi i 
skolan den största delen men
 barnet och föräldrarna är lika 
viktiga i det arbetet.





Väl hemma får jag ägna mig 
åt min egen utveckling vad 
gäller motion och annat.
Ofta cyklar mannen och jag 
till Friskis & Svettis för 
att gå på ett roligt gympapass
eller så går vi in på gymmet
och stärker våra muskler så
de ska orka med oss i många år 
framöver. Cirkelgym är svettigt
 men väldigt peppande. Här ger man
 järnet så svetten rinner. 
Jag blir så motiverad då 
jag känner att jag blir starkare.

Som ni förstår så finns inte så mycket tid
över till annat. Jag gillar att sy men 
det tänker jag att jag ska göra på helgen
men då händer ofta något annat.  


Kan berätta att dessa
 kolor smakade mycket gott. 
Köpte dem hos Min Skattkammare.

En present till en kompis,
 som vi ska fira på lördag,
 blev inköpt på samma ställe.


24 kommentarer:

  1. Ja, ibland är dagarna verkligen fyllda av aktiviteter. Men är det bara kul så funkar det och träning ger ju massor av energi.

    Ska ta tag i min egen träning här så fort min förkylning släpper...

    Ha det gott.
    Kram britt

    SvaraRadera
  2. Hej hej!
    Du verkar vara en helt underbar fröken och föräldrar och barn kan skatta sig lyckliga över att ha dig..;)
    De kolorna köpte jag också...vilka underbara bilder från Kickis butik...håller med..där var det verkligen vår..;) Det var synd att vi inte sågs där...
    Kram o ha en fin dag!
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Men vilket läckert papper det är på kolan.Synd att bryta det.
    Jag såg just på på Efter tio med Malou. Där handlade det om just denna sorts träning att stärka musklerna i hela kroppen för de börjar ju förtvina efter 30.
    Så duktig du är som håller på så.Jag kan knappt böja på benen.Nu är det ett helskotta.
    Ha en riktig bra dag Kramizzzzzz

    SvaraRadera
  4. Men vännen då...jag blev alldeles våt i ögonen av det du skrev på min blogg...TACK!!
    Sen får jag lite dåligt samvete när jag läser hur duktig du är på att ta hand om dej själv...jo jag har kommit igång med mitt promenadband, nästan varje dag, men ändå...å nu när jag inte jobbar heltid så skulle jag ju kunna ta hand lite bättre om min kropp...
    Ha en riktigt skön onsdag vännen min!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Tittar ut genom fönstret och ser att solen lyser när jag samtidigt läser ordet vårkänslor. En bit kvar är det men känslorna börjar komma. Så skönt att samtalen börjar bli till ända. Lite mer tid till dig då att göra det du vill.
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
  6. Visst är dagarna fyllda till bredden. Själv använder jag varje ledig stund vid min stickmaskin och har faktiskt hunnit fixa en riktig "kollektion" till mig själv sedan jul. Hur roligt som allra helst! Behöver verkligen detta må-bra efter hösten som gick.
    Träningen går det inte lika bra med, men yoga en gång i veckan känns ok.
    Man blir varm om hjärtat över alla gulliga barn och vad de berättar om. Vår lilla snart-3-åring sa i telefonen häromdagen:
    -Jag vill sova hos mormor inatt.
    Tyvärr hade varken dottern eller jag bil.....annars är det ju givet att hon fått den önskan uppfylld. Att se en liten snusa och sova gör att hjärtat bara vill brista.
    Hjärtekramar till dig!
    /LOtta

    SvaraRadera
  7. Vad duktiga ni är som motionerar så mycket. Jag kör "bara" med mina promenader. Sen har jag ju ett rörligt arbete också. Men visst borde man ta tag i musklerna innan de förtvinar ;o)
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hej Annika !

    jag gör inte många knop i denna kyla, nu lite mildare, så det till och med snöade det och gör fortfarande.Kände för att gå ut med med nyfönat hår o.spray, kanske mindre lyckat. Så det blev uppskjutet.
    Går ut morgon och kväll om det är 18 minus mitt på dagen och byter vatten åt hemlösa katter som jag matar under min balkong.Tyvärr så kommer många som har hem och smaskar i sig.Idag körde jag iväg en.Som nyss blivit Pappa till tre.

    kram Mi

    SvaraRadera
  9. Visst är det härligt att man kan gå på gym, pass och yoga. Jag tackar min kropp för att den orkar.Går också ibland på cirkelträning - kul.

    SvaraRadera
  10. Ja det är tur att du inte är sysslolös...man kan ju lätt bli ratslös annars.....fniss...
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  11. Man hitter mycket fint hos Kicki ...
    Kram Karina

    SvaraRadera
  12. Kan tro att det är mkt just nu...Duktig du är som motionerar så där..inte sitter inne och kurar..Man måste rycka upp sig, i allafall jag...ska ta efter dig"!!Kram

    SvaraRadera
  13. Hej fru Ditten!
    Då får man känna sig hedrad att du fick med herr Datten och kom hit i lördags! :o)
    Vad duktig du är med alla aktiviteter!
    Jag är faktiskt också ganska duktig (om jag får säga det själv)....jag gör ju mina skogsrundor på Bergslagsleden (varje dag...jajamen)och de är ganska ansträngande i upp och nerförsbackar. Jodå! ;o)))
    Jag "plumsar" bara lite för mycket bland bakverken...men nu är det skärpning...igen!!
    Tänk så viktigt att ha en snäll fröken, Sånt bär man med sig hela livet, eller hur!?
    Dina små elever kommer att minnas fröken Annika med värme. ;o)
    Kram o godnatt
    Kicki

    SvaraRadera
  14. Jisses, tänk om jag hade en bråkdel av den inspiration, fart och fläkt som du berättar om...

    SvaraRadera
  15. Vad härligt att du har möjlighet att träna... och få leva i en stark kropp! :) Antar att det kan behövas när man har det jobb du har! :)))

    Tack för din goa kommentar inne hos mig, du är alltid så rar!
    Kram♥

    SvaraRadera
  16. Ja, veckorna bara rusar fram! Tycker inte alls att det är segt som en del tycker så här års. Tyvärr rusar helgerna än värre... Hinner bara tänka fredag, så är det måndag igen. De där kolorna med vårkänslor låter mumsiga!

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  17. Hej Annika!
    A nice present for your buddy. Do you have much snow in Sweden?
    Kram
    Michaela

    SvaraRadera
  18. Hej vännen! Ja tänk vad veckorna rusar fram, redan nästan mitten av Feb.... var tog Januari vägen, tro?! Kram Iréne

    SvaraRadera
  19. Önskar verkligen Tilda hade en fröken som du, tyvärr har de fått byta varje termin sen de började. Förra fröken var väldigt omtyckt av både elever och föräldrar men hon var tyvärr inte fullt utbildad.
    Min magnoliakvist har jag köpt på blomseraffären här i byn. Kommer du hit och shoppar så lovar jag att bjuda på fika ;).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  20. Grattis på din födelsedag! Glömde säga det igår när vi sågs. Hoppas du firar med lite godsaker.

    Kram AnnaKarin

    SvaraRadera
  21. Vill kika in och önska en fin fredag och helg!
    Vårens tecken hittar man så fint hos dig här.
    Alltid lika fina bilder =)
    Kramar Sussi

    SvaraRadera
  22. Hej visst är det härligt med Friskis. Jag går också på cirkelfys det jobbigt men himla kul. De roliga är ju att man träffar så mycket bekanta där också. Heja på med träningen. Kram Lena

    SvaraRadera
  23. Ja visst är det full rulle på våra respektive arbetsplatser. Vi har många fortbildningskvällar på G. Roligt och inspirerande.
    Viktigt att hålla igång. Jag promenerar dagligen, försöker få igång maken det går väl så där.
    Kram Lillemor.

    SvaraRadera
  24. En liten titt på din blogg, det var ju så längesedan jag var här. Jag har inte prioriterat det under en ganska lång tid. Det verkar som om du landat i jobbet och att du trivs, roligt. Visst är det härligt att gå till jobbet och bli inspirerad av barnen som ständigt har nya upptåg och idéer på gång! Vi får se när vi ses nästa gång, kanske på väg till våra jobb?
    Ha en bra fortsättning på helgen!
    Kram Lovisa

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~