söndag 26 februari 2012

Det har gått utför

...under veckan som har varit.


Här i Hochmoos har vi bott.
Gasthof i St. Martin i Lofer i Österrike
har varit ett mycket bra ställe att vistas på.


Kyrkan i Saalbach...
mitt i liksom.


Här fick vi se upp!
Oj så mycket snö det hade kommit! 


Tack för alla fina, trevliga kommentarer
under veckan. 

 Förra söndagen flög vi till Munchen
och vidare till Österrike med bil.
Sent på kvällen anslöt vi till en busslast 
med härliga skidåkare från Örebro, 
med omnejd, Linköping, Zurich mm.


Första dagen hade vi snöfall 
men andra dagar bjöd på solsken.
Härlig skidåkning har vi upplevt.
Undrar om det beror på gymmet 
eller att jag åkte för lite,
men träningsvärken har varit
förvånansvärt liten.

Skönt att ha söndagen 
här hemma innan vardagen
 tar fart igen.




28 kommentarer:

  1. Vilken härlig vecka! Säkert mycket avkopplande och skojig!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. Åh så härligt det ser ut. Klart det beror på träningen...
    Ha nu en mysig söndag, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Så härligt det ser ut! Ni måste ha haft en underbar vecka i så vacker miljö. Njut av söndagen hemma! Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Så bra att det blev en lyckad vecka ,njut av dagen ,Nette

    SvaraRadera
  5. Åh så vackert! Det hörs att Ni har haft det bra.
    Önskar Dig en skön söndag! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Så vackra vyer. Förstår att du haft det underbart och friskt..Fint ni bodde, klart du är vältränad ju!!!! Bra inför nästa vecka jobbet börjar..Men snart är det Påsklov!! :-)..kram Karina

    SvaraRadera
  7. Hej Annika!
    Oj så gött det där ser ut!
    Inte dumt att vara i form och kunna njuta av utmaningarna i backen. Välkommen hem! :o)
    Den där västen ser spännande ut! Syrrans dotter hade nåt liknande hon var så fin i. Du är helt rätt ute! ;o)
    Blir det vila idag...eller en tur på isen kanske?
    Hur som helst...ha det gött i solen! :o)
    Kram på dig!
    Kicki

    SvaraRadera
  8. Det kan man kalla sportlov. Så skönt det ser ut. Vet du jag tror det beror på gymträningen. Du har väl hört talas om vad Pernilla Wiberg tar i bänkpress?
    Lev på minnena nu och var rädd om dom till nästa gång det bär iväg.
    Ha en fin morgondag

    SvaraRadera
  9. Så vackra bilder från en vad jag förstår underbar resa!
    Såå härligt det ser ut, blir ju skid sugen nu :)
    Önskar en fin söndag och vecka,
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  10. Vad härligt du ser ut att ha haft det, skulle själv gärna tänkt mig en sådan resa älskar att åka skidor.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  11. Ett sånt härligt lov ni haft :-) Så ska det vara :-)) Njuter av dina bilder såå....
    Jag gläds åt att solen tittar fram här också. Insuper vitaminerna som den utstrålar.
    Ha nu en go fortsatt söndag och en go kommande vecka. Kramar OM

    SvaraRadera
  12. Misstänkte väl det...att det bar iväg igen. Vackra bilder, bara jag själv slipper ta mej upp på topparna...Jag blir verkligen avundsjuk, jag skulle så gärna vilja både åka utför och inte vara höjdrädd...
    Hoppas ni inte kommer hem med magsjuka den här gången...
    Ha nu en bra söndagskväll, borta bra men hemma bäst...??
    Kram kram

    SvaraRadera
  13. Kul attse att ni hade det fint även lite norrut! I Dolomiterna är det ju inte alls lika mkt snö men vi hade en underbar skidvecka.Saalbach besökte jag för 4år sedan när min lilla dotter jobbade i Hinterglem en säsong.Trevlig åkning.
    Nej bilden är inte från Serra Ronda utan lite längre mot Cortina hållet- Vi är på väg till en topp vid namnet "Lagazuoln 2750m över havet.En makalös övernattning med både solnedgång och soluppgång. Manchester pist på morgonen ner till " hästlift" och därifrån tillbaka mot Serra Runda. Magisk tur.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  14. Men så spännande för dig som gör sådana resor. Jag skulle nog komma hem gipsad på flera ställen! ;o)
    Ha en fin vecka! ♥

    SvaraRadera
  15. Men vilken utflykt du varit på!
    Här omkring har vi möjlighet att åka både på längden och tvären i backar och fjäll men jag förstår att Österrike kan vara toppen och särskilt när ni bor där ni gör.
    Jag gillar Österrike på sommaren.
    Åkte Ni slalom eller?
    Carin

    SvaraRadera
  16. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  17. Åh vad mysigt. Bästa semestern tycker jag. Vi åker till Idre V12. Marknaden är helgen 31/3-1/4. Kommer du?
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  18. Å vad mysigt det ser ut! Jag tycker faktiskt att en vintersemester är det allra bästa! Ha nu en fin dag ! Kram Iréne

    SvaraRadera
  19. Vad härligt för er att åka iväg och åka skidor.
    Förstår att ni hade det underbart.
    Vilken snygg väst du har införskaffat. Passade fint på After Ski.
    Ha det så gott.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  20. Ohhh när jag läser hur härligt ni har haft det tycker jag ännu mer synd om mina tre killar som inte fick något sportlov utan en hemsk upplevelse istället.
    De trodde att lillebror skulle dö.
    Om du visste så hemskt det var innan han stabiliserade sig.De fick söva ner och lägga honom i respirator bara för att hjärnan skulle läka.Nu är han väckt och han minns nästan allt ifrån det att han fick åka helikopter och tills han fick sova.
    Hoppas att han blir helt återställd men det vet vi inte ännu. Det kommer att ta jättelång tid att rehabilitera honom.8 på miljonen får denna sjukdom tror jag att det var.
    Sen är det lilla Alma stackarn som har fått kramper.
    Man hade ju önskat att det var feberkramper men hon har aldrig varit sjuk.
    Hon får medicin nu och är väl lite bättre men hon har mycket att gå igenom hon också.Detta är också en ovanlig sjukdom som hon har fått.
    Kan du fatta att två kusiner kan bli så sjuka samtidigt och ingen av deras sjukdomar är smittsamma.
    Ja vi skall nog gå igenom detta också fast det känns tufft just nu.
    Lycka till med jobbet nu efter semestern.Du har väl ungar i Carls ålder 7 år.
    Kramizzzz på dig

    SvaraRadera
  21. godmorgon!
    Så underbart det ser ut, skulle verkligen vilja åka till österike någon gång.
    Ha det nu så gott!
    hälsningar Gabriella

    SvaraRadera
  22. Så flotte bilder, ser herlig ut med skiferie i alpene:) Ønsker deg en fin kveld!

    SvaraRadera
  23. Låter härligt med Österike på vintern har bara vandrat där andra årstider och det finns ju snö då också. Själv har jag varit i Turkiet och förvånas nu när 1 v. gått vad fort man kommer in i det dagliga.

    SvaraRadera
  24. Kanske gick det lite uppför först innan det gick nerför;-) Vilka härliga vyer du bjuder på, men hu så högt...

    Ha en fin fortsättning på veckan!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  25. Hej
    Fina bilder! Vad kul då ses vi på bussen till Danmark. Var kan man hitta vilka som ska med?
    Kram Marie

    SvaraRadera
  26. Ljuvliga bilder!! Blir så avis..på ett fint sätt ;)
    Var alltid i Alperna när jag var yngre..nu har jag bara besökt dem på sommaren!

    Ha det fortsatt gott!! Kram Sanne

    SvaraRadera
  27. Skönt att du är tillbaka med benen i behåll. Jag var i Funäsdalen inte så mycket alper precis, men gott och väl fjäll. Jag hade verkligen sportlov, sportade ingenting. Hade det bara lugnt och skönt och njöt av det fina vädret. Vad roligt att vill vara med och tävla, önskar dig lycka till. Kanske ses vi framigenom mycket fin har kommit hem och mycket är på ingång. Håll utkik på bloggen.
    Ha det gott.
    Kram kram Nettan

    SvaraRadera
  28. Ingen träningsvärk...viken lycka ;)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~