torsdag 12 januari 2012

Vardag


Så här såg det ut i klassrummet
i tisdags då eleverna startade 
upp efter jullovet.
Gemensamt läste vi ord
så de kunde välja ett
som de ville berätta om.


I mindre grupper berättade
 de för varandra om det 
ord de hade valt.





I en Bläddra målade de
och skrev om sitt ord.


De jobbade så 
de nästan glömde 
att gå på rast.


Kändes härligt att se så mycket 
de har utvecklats på en termin.
De är ju ettor!
Stolta barn...
stolt fröken!


Olika årstiders möte.




Före...

en efterbild kommer 
i nästa inlägg...

Håll i er i blåsten!




13 kommentarer:

  1. Vad fint dom gjort barnen. Klart dom ska vara stolta och så även fröken ;).
    Amaryllisen var också fin och jag blir lite nyfiken vad som hänt med den.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Du är så go och rar! Vet du att jag tror du passar alldeles ypperligt för ditt yrke!
    Tänk snart ska vi ut och fara, vad roligt vi ska ha!!!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  3. Vilken bra pedagog du är! Det var en lysande uppgift!
    Kul att du visade.
    Ha det gott
    annika

    SvaraRadera
  4. Helt klart ska ni vara stolta. En sån mysig lektion. Kan tro dom glömde rasten :-)
    Njuter av dina bilder som alltid.
    Kramar OM och önskar dej en god helg.
    Tina

    SvaraRadera
  5. Tänk vad en liten tulpan kan göra sig i ett arrangemang så fint!! Kul med små barn att lära dem så mkt..och se deras utveckling!! Undrars' om du jobbar på Stureskolan??? En skola som jag lärde mig läsa och skriva i!!! Hihi..för några år sen...t om på lördagar fick vi plugga då...Ha så skoj med Rigmor i morn Kram Karina

    SvaraRadera
  6. God helg till dig också. Nu är det snart dragning på lotteriet. Kanske har just du tur ;o)
    Kram kram Nettan

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig lektion :)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Åh, jag blir alldeles varm i hjärta. Så fina barn...och de har väl en fin "fröken" också. Så fina bilder på små händer som håller varsamt i sina små lappar. Jättefint!

    SvaraRadera
  9. Härligt med kreativa barn!

    Trevlig helg!
    /Frida

    SvaraRadera
  10. Så fint de jobbat! Du får verkligen vara stolt.
    Ha en riktigt skön helg. Kram Kicki

    SvaraRadera
  11. Stolt ska du vara. Såg jättefint ut det där. Fick en hemsk tanke på min egen skolgång. Alla skulle berätta för hela klassen vad man gjort. Om man inte "gjort" något blev man röd i ansiktet och stammade. Tack gode gud att den tiden är över för längesen
    Så kul att kika på vad ni gör nu när jag inte längre kan jobba i skolan
    Kram

    SvaraRadera
  12. Verkar krångligt med kommentarerna nu....testar lite...

    SvaraRadera
  13. Hej, vilken bra uppgift gör barnen, som innehöll så många olika moment:) förstår att de tyckte det var kul:) förstår att du är stolt över dem, men var det också över dig själv som lyckats förmedla kunskapen! Christina

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~