söndag 8 januari 2012

Rosor...äkta och av garn


Ännu en vacker bukett 
kom till oss då 
världens bästa svärföräldrar 
var här på middag.

De blir båda 88 år i år 
och bortre trappor upp utan hiss. 
Varje dag tar de bilen till
sommarstugan för att arbeta 
i trädgården,eller som nu 
på vintern, promenera.

Annars är de hos barnbarnet 
och målar eller passar
barnbarnsbarnet
så hennes föräldrar
kan renovera.

Hoppas att man är 
som dem då man
är 88!

Ägnade en stund åt 
lite handarbete i går.
Hjärtat ska med till
en ettåring i Ludvika
som vi ska besöka i dag.


Rosen ska pryda min mössa.


Jag fick inspiration av Maria med 
Men hennes ljus är mer 
pastelliga så jag får
skaffa flera ljus och stakar.



25 kommentarer:

  1. Det är ju precis så man vill ha det när man blir gammal. Min farmor och farfar har varit sådana, farfar skötte vår trädgård i många år och vi hade fantastiska odlingar! Nu börjar de dock tackla av och det går ganska snabbt, tyvärr!

    Fin bukett och snygg mössa!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  2. Visst hoppas man att man får bli en sådan pigg och alert människa när blir så gammal.
    Så fint handarbete du gjort, hjärtat var väldigt sött och kommer passa bra i ett barnrum. Rosen piffar upp mössan.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Det är ju drömmen att få vara så pigg och rask vid en sån hög ålder. Det är mitt mål och därför har jag nu börjat leva hälsosammare än jag gjort de senaste åren. Sen vet man inte kanske kroppen eller hjärnan sätter stopp...

    Vad fina saker du har skapat. Rosen på mössan var ursöt!

    Ha en fin början på nya veckan!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Vad härligt med pigga svärföräldrar... 88 år och fortfarande "igång", vad roligt! :) Min morfar blev 94 år och var näst intill helt klar... otroligt med tanke på hur virrig en annan är! ;)

    Åh vad fint med de lila och cerisa ljusen... min första tanke var, när jag såg bilden, att jag måste skaffa fler ljus med dessa färgnyanser!!! LOVELY!!! :)))

    Ha en makalöst fin söndag!!!
    Kramar♥ Maria

    SvaraRadera
  5. ...pastellfärgade ljus hittar du på Lagerhaus (billigast) och Indiska! :)
    Kram♥ igen

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Vad pysslig och duktig du är.
    Vad härligt att ha så alerta svärföräldrar, det är inte alla som får vara så pigga i den åldern.

    Bra tips med de pastelliga ljusen, är också sugen på lite vårigare färger.

    Önskar dig en fin vecka!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  7. Vilket fint hjärta ...
    Ha en fin söndag
    Kram Karina

    SvaraRadera
  8. Ja visst önskar man den hälsan högre upp i åren. Vissa dagar så tappar jag tron på att jag fixa det men det verkar ju som om fler och fler är pigga långt upp i åldrarna. Tittar jag i huset där jag bor så inte kan man tro att det är ett 55+ boende Springer runt som hindar och har fullt upp. Visst är det härligt att se
    Ha en fin vecka

    SvaraRadera
  9. Ja du att båda får vara så pigga vid 88 års ålder det är inte alla förunnat. Härligt tycker jag.
    Skrattade lite när jag såg din bricka, jag tror att jag har likadan. Jag håller också på och funderar vad jag ska ha förutom ljusstakar.
    Tack för inspirationen.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  10. Å dessa vita blommer. Så vackra !!
    Det är ju hoppet att få vara som dina svärföräldrar på ålderns höst. Så bra blir det kanske aldrig med den värk man har men så bra som möjligt i alla fall :-)
    Du är alltid så pysslig och händig. Du är en riktigt mångkonstnär.
    Här går det framåt hos oss men jag har inte så mycket ork över för bloggen nu. Men det kommer väl. Finns du på Google+ undrar jag ? Jag finns där och det är ett bra sätt att hålla kontakt också. Du det har öppnat en fotosida där som jag tycker du borde vara med på :-)Du har ju alltid så vackra bilder och fler borde få njuta av dom min vän.
    Ha nu en go kommande vecka.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  11. Det var inte dåligt vid den åldern!!!!! Härligt!
    Ha en fin söndagskväll.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  12. vad fint..tänk vad vackert det blir med fina band och ett hjärta...och mössan bidde fin Skönt att ha lite skapande för sig...I morn, ja då börjas det...Hoppsan vad fort jullovet gick!! Men det blir säkert bra när man väl är på jobbet..vi går ju mot våren,så skön, Kram Karina

    SvaraRadera
  13. Vad snyggt med lite blandade färger på ljusen!

    Är Din ledighet slut nu ?

    Birgitta

    SvaraRadera
  14. Vilket fint hjärta du har gjort. Och vilka coola och pigga svärföräldrar du har. Så fin bukett du fick. Jättekul att du tycker om smyckena :O)
    KRAM

    SvaraRadera
  15. Jamen varför är det sååå svårt att sitta still och hålla sig till en sak...jag gör oxå allt samtidigt och har noll koll, fniss!
    Superfint hjärta och blommorna är bara mumma!

    Nu börjar filmen igen, så nu bli det ett nytt försök!
    Kramisen!

    SvaraRadera
  16. Ja det blir mer och mer snö ju längre norr ut man kommer. Har varit i Östersund i helgen och där var det inte brist på snö. När vi åkte hem i kväll var det 19- i Ytterhogdal. Brrrrrrrr.
    Borta bra men hemma bäst, fast man saknar de sina när det är så lång i mellan oss.
    Ha en bra jobbar vecka.
    Kram kram Nettan

    SvaraRadera
  17. Ja, tänk så härligt att få vara pigg och kry när man är gammal och har en massa tid över att njuta av! Det är väl allas önskan här i livet, både gammal som ung.
    Vad fint du gjort med "dina" färger, och hjärtat är så fint!
    Har mailat dig...bara så du vet! ;o)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  18. Å vilka hurtbullar till svärföräldrar, vad härligt att vara så pigga vid den åldern! Fint hjärta till mössan! Har något liknande på en mössa! Kram vännen! Iréne

    SvaraRadera
  19. Det är så härligt att människor kan vara så pigga och krya trots sin ålder.
    Vad fina saker du pysslat ihop!
    Olikfärgade ljus är fint.
    Kram!

    SvaraRadera
  20. Hej, underbart att läsa om svärföräldrarna! Tror ju inte jag kommer att vara så där pigg, känns ju redan som mina leder, muskler håller på att ge upp, men det kanske farbror doktor kan åtgärda, så jag kan vara en pigg mormor/farmor en dag:) Christina

    SvaraRadera
  21. Hej goa bloggvän!
    Vilket underbart liv svärföräldrarna har, bara att njuta på:-) Buketten är såå fräsch och hjärtst så sött. Jag skulle vilja prova på att virka små blommor. Får nog ta tag i detta....
    Kramis Susanne

    SvaraRadera
  22. Hej!
    Jovisst är det posten, men ditt paket kom inte iväg förrän idag...jag har en bit till inlämning så jag skickade med sonen förut så han skulle posta!
    I bästa fall har DHL nåt till dig oxå *ler*

    Ha en fin kväll!
    Kraaam!

    SvaraRadera
  23. Åh, vilken trevlig blogg du har. Så mycket vackra bilder och tips. En ren fröjd att susa runt här. Kommer nog tillbaka flera gånger.

    SvaraRadera
  24. Tänk om man kunde vara så pigg o annars få vara med så länge!
    Vilken fin uppiffning med rosen där! Vi gjorde tofsar till mössorna med de små idag! ♥

    SvaraRadera
  25. Härligt och roligt med så pigga svärföräldrar!
    Fint hjärta och fin mössa. Kul med lite färg på ljusen.

    Trevligt veckoslut!
    Agneta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~