måndag 2 januari 2012

Pärlhyacinter och vindsfynd


Knoppiga Pärlhyacinter
gör mig så glad.
Fick dem av en
kompis på Nyårsafton.

De ger mig 
vårglädje.


Då vi plockade lite på vinden
kom vi fram till 
mannens gamla
fåtöljer.


Nu står de på altanen
för att åtgärdas


så vi kan använda dem igen.

Snygga färger!
Men tyget...!!!


Ja nu ska vi fundera 
på vad vi ska göra med dem.



Fick tips av Eva-Marie
om pappersstjärnvikning.
Jag tog blad ur särutgåvan 
av Jeanne d´Arc Living 
2010 för den var inte
något att spara.
Kul pyssel!




17 kommentarer:

  1. Så härligt att vårblommorna börjar dyka upp i butikerna ;o)
    Ha en fin fortsättning på det nya året!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  2. Snyggt !!!!
    Det ser ut som våren har anlänt till ditt hem.
    Det kommer att bli skitsnygga stolar bara du får hållit på ett tag.
    Stjärnan gillar jag. Det skulle jag faktiskt vilja pröva på, fast nu är ju julen snart slut.
    Hmmmm det kommer fler.
    Krammizzzz och god fortsättning

    SvaraRadera
  3. Jag pärlhyacinter ger verkligen löfte om vår!
    Spännande att se vad ni gör av stolarna!
    De där stjärnorna gjorde jag med de små och det gick bra.
    God fortsättning till dig! ♥

    SvaraRadera
  4. Fina fotöljer du har kvar efter din mamma, gillar formen och benen på dem. Kommer bli fina efter lite omvårdnad.
    Pärlhyasinter är fina blommor som väcker vårkänslor.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Pärlhyacinter jag längtar ....
    Men jag har kvar lite av julen
    Kram Karina

    SvaraRadera
  6. Men åååå har pärlhyacinterna redan kommit?
    Oj nu vill jag ännu mer städa undan julen...

    Vad kul att kunna göra fynd på sin egen vind.
    De kommer bli jätte coola med lite nytt tyg..;)
    Kram o ha en fin dag!
    Katarina

    SvaraRadera
  7. Underbart med pärlhyacinter!! En liten föraning om våren...
    Ni verkar ha en riktigt skattkammare uppe på vinden!! Nu önskar jag att vi också hade en gammal vind, de fynd vi gör där är inte mer än det skräp vi själva bar opp för ett tag sen och redan glömt bort att vi hade...dessutom fortfarande ingen vindstrappa så jag har noll koll på läget där eftersom det är över vad jag ens kan våga drömma om att klättra upp till...på stege!
    Här det lugnt läge idag, småplock och vila är det som gäller. Tänk va jobbigt det är att fira in nya året sovandes...!!
    Kram på dej och god fortsättning på 2012!!

    SvaraRadera
  8. Bra vind ni har. Pärlhyacinter är såååå häfftiga måste till växthuset och köpa. Vanliga vita har jag kvar och de är till stor glädje. Har tagit bort adventsljusstaken så nu försvinner mer och mer av julen och annat får komma fram. God fortsättning.

    SvaraRadera
  9. Härligt du har fyndat på vinden!!!!!
    Å Pärlisar, vad sugen jag blev att köpa det nu då!
    Ha en mysig dag.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  10. Å vad härliga stolar, lite att sätta "tänderna" i och fundera på hur man ska fixa! Ha det gott, Annika! Kram Iréne

    SvaraRadera
  11. Fram för pärlhyacinten som året om blomma. den väcker verkligen längtan efter ljuset. Gillar modellen på stolarna så de kan nog bli kanon med lite fixning. Var ju själv och tittade ut lite nya stolar på Erikshjälpen som vi ska renovera upp. Både roligt jobb med sambon och snyggt blir det. De skulle ha 50:- st för dom och det fanns minst 100 olika modeller att välja på
    Sköt om dig

    SvaraRadera
  12. Vilken vackert stjärna... en sådan måste jag prova att göra!!! :)

    Ha det fortsatt fint på det nya året!
    Kramar♥ Maria

    SvaraRadera
  13. Hej Annika!
    Här kommer en nyårshälsning från ett regnigt Falun!
    Hoppas ditt nya 2012 har börjat fint! Vi hörs!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  14. Härligt med blommor som minner om våren...snart är den här!
    Vilka läckra stolar, kul att se vad du hittar på med dom =)
    God fortsättning,
    Kramar Sussi

    SvaraRadera
  15. Ja men du dessa stolar har verkligen potential..så kul..ja det gäller att hitta ett tyg som passar..helst för tid o evighet :) hi hi..ett man inte tröttnar på menar jag.

    Pärlor är ett måste..jag ska verkligen förse mig hela vintern så man klarar sig..

    SvaraRadera
  16. Hej Annika!
    Vilka fina vårblommor och vackra bilder du har
    lagt in på din blogg. Så skönt att vi är på väg mot ljusare tider och blommor i rabatten.
    Kram från Maggan C

    SvaraRadera
  17. Tack. Jag blir så glad för att du tycker om dina smycken. Stolarna kommer att bli jätteläckra.
    Kram Agneta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~