söndag 15 januari 2012

Goda vanor mm

Det gäller att skaffa sig lite 
goda vanor på det nya året :).


Rigmor och jag inledde helgen 
med ett besök hos Tant Grön.
En god idé för en bra helg!
Här kan man fika,
strosa runt och njuta.


Neeej...det är inte jag!


Pärlhyacinten och den vackra skålen
var något av det som kom med hem
från besöket.


Uppstickarna köpte jag hos Anki.
Hon är en fena på stickat!


Efter jul fanns det goda
 ostar kvar i kylen.
Några kompisar kom i lördags
 och hjälpte oss att mumsa. 
Enkelt och trevligt. 
Ostparty!


Jag lovade en efter-bild på Amaryllisen....

Hoppas att det är löst detta 
problemet med kommenteringen.

23 kommentarer:

  1. ja vilket skit det är det här...bara krångel!
    Men du, såna vanor kan man väl skaffa sig *ler*...Jag hittade Tant Grön, men det sa jag va?!...Skålen med pärlisarna är så fin, och amaryllisen...ja den har nog gjort sitt *fniss*

    Ha en fin dag vännen!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Yes! Nu funkar det att kommentera hos dej igen! Tant Grön är en helt underbar upplevelsebutik, speciellt under sommaren när trädgården är öppen. Mina döttrar vill gärna åka dit när de besöker mej.

    Ha det gott och trevlig sönkag kväll.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Det är så mysigt hos Tant Grön. Jättefint med pärlhyacinterna i glasskålen!

    Vilka läckra uppstickare! Sådana har jag inte sett tidigare.

    Här har de första blomstänglarna på amaryllisarna också börjat ge sig. Men flera knoppar är på gång. Tur att de är vita... Då känns de inte så juliga, utan vintervackra.

    Jag har bytt webbläsare til Gooogle Chrome, så nu fungerar bloggandet bättre. ;-)

    Januarihälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  4. På första bilden ser inte dina goda vanor riktigt ut som mina ;-) men en sak som jag kan ta till mig är att ta alla chanser för avkoppling och ge sig själv lite positiv input. Tant Grön verkar vara en riktig pärla!

    Köpte pärlhyacinter, men jisses vad fort de blommade över. De är väl hårt drivna kan jag tänka.

    Ha en skön söndagskväll!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  5. Mysigt ställe det ni var på ,såg också Rigmors bilder,så vackert med pärlhyacinten i skålen ,kram Nette

    SvaraRadera
  6. Riktigt mysigt ställe det där Tant grön :-) Förstår att du gärna myser där en stund :-)
    Gillar Pärlhyasint i glas så där. Nått jag ska göra. Även krokus ska jag tänka så med nu när dom kommer.
    Det är så kul med dej för du har öga för det lilla extra och delar det med oss. Tack du :-))
    Ha nu en go söndagskväll. I morgon är det ny jobbvecka igen du.
    Kramar OM

    SvaraRadera
  7. Så vackert blommorna är planterade! Mysigt ställe ni besökt och goda vanor är alltid goda!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  8. Så trevligt med förra inlägget och dina "arbetskamrater"!
    Låter som en toppendag det där ni hade. Uppstickare skulle jag gärna ha också! Ha en fin vecka! ♥

    SvaraRadera
  9. Tack än en gång för en trevlig eftermiddag!! Ser att vi ser med lite liknande ögon genom linsen...damen fastnade hos mej också!! Nu ser jag fram emot nästa resa, fast först ska vi ta Emmas butik tycker jag!!
    Det går liiite trögt med ombyggnationen av verandan...vet inte om jag måste ta med karlstackar´n till TantGrön så han riktigt förstår hur bra det skulle bli med ett liknande rum. Han får liksom inte bilden på näthinnan säger han...däremot ser han klart och tydligt allt arbete det skulle föra med sej...suck.
    Ha en skön söndagskväll, snart ska jag ta en "promenad" i sovrummet (maskinen står där, eller gåbandet kanske det ska kallas...)
    Kram kram

    SvaraRadera
  10. Vilka trevliga vanor. Och vilken trevlig butik...Tant Grön. Precis i min smak...men den ligger ju inte nästgårds precis, för min del då. Den fina skålen med pärlhyacint hade gärna fått följa med mig hem också...så söt!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Ser ut att vara ett väldigt mysigt ställe!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  12. Du tar så otroligt fina bilder! Jag har sagt det förr, men det är verkligen en fröjd att gå in på din blogg, läsa och titta på dina bilder:) Kram!

    SvaraRadera
  13. Åter igen små inblickar i de pärlor du besöker. På mitt köksbord står 2 vackra glasskålar och väntar på att fyllas efter julens plundring. När jag säg pärlhyacinterna föll allt på plats. Blir till att gå ut och handla 2 stycken för där ska dom få flytta in

    SvaraRadera
  14. Där var många trevliga saker verkar det som. Ibland är det ju riktigt skönt att bara få strosa runt och se på vackra saker.
    Ja goda vanor får vi försöka oss på nu för vid juletid brukar ju sådant fly sin kos.
    Ha en fin vecka.

    SvaraRadera
  15. Men vad gott det lät med ostparty!
    Såå mycket fint hos tant Grön, måste vara ett underbart ställe att få shoppa och inspireras av.
    Så rar igelkotte historien var, det är inte så ofta jag ser några och de är ju helt underbara!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  16. Nu har jag installerat google chrome och nu går det att kommentera hos dej! Fast jag gillar explorer bättre, i alla fall just nu!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  17. GRATTIS !
    Det var just du som vann i min tävling. Det lönar sig att vara flitig.
    Mejla mig din adress så kommer fodralet på posten.
    Ha en skön vecka.
    Kram kram Nettan

    SvaraRadera
  18. Jag vill också till Tant Grön.:) Kram Stina

    SvaraRadera
  19. Hurra! Nu kan jag kommentera hos dej, gjorde du något för att göra det möjligt? Har terminstarten gått bra? Hos mej rullar det på man har inga fritidsproblem när man är lärare eller hur? Blir inte mycket fritid det är tur det är lov lite då och då nu på våren :). Måste ta en tur till tant grön som jag nyss hört talas om, nyfiken e jag.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  20. Mysig dag du haft
    fika & shoppa inte illa
    Önskar dig en fortsatt fin vecka
    Kramisar
    Sus

    SvaraRadera
  21. Det finns inget så vackert som med vita amaryllisar.
    Jag hade två förra julen men i år hann jag inte riktigt med på grund av operatíonen så jag bara tog en i högen.
    Ni måste ha kul du och Rigmor.
    Jag tycker att hon är en riktig höjdare.Hon har en härlig humor så ni passar kanon ihop.
    Vilka underbara ställen ni besöker.
    Ljuvliga bilder.
    Ha det superduper Kramizzzzz

    SvaraRadera
  22. Dina bilder är som honung..jag smälter fullständigt..du har verkligen förmågan att hitta rätt..Tant Grön..oj du det låter himmelskt..

    SvaraRadera
  23. Låter mumisgt med ostparty. Vore nått för mig..kram Anna

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~