fredag 6 januari 2012

En föraning...


...om våren 
fick jag av Rigmor 
då hon var här.


Ljust och hoppfullt.



Ljusstakarna fick i år 
stå vid skåpet, 
utom då de stod på matbordet.
De finns med under hela året 
men lite mer i skymundan.



I skymundan trodde jag att
 jag var då jag fotade.
Men Rigmor tänkte på 
ett annat sätt!

Benvärmaren som är på objektivet
 är där för att jag har sönder 
eller tappar bort linsskydden.
 Det fungerar väldigt bra
också då kameran är med
i handväskan.


I somras räddade benvärmaren
livet på en igelkott.
Vi var vid Ale stenar
på Österlen och passerade
en färist då jag tittade ner
och fick syn på Kotte som gått
ner sig i diket under. 
Den var chanslös att ta sig upp.



Den handen som Kotte vilar på
kunde vi klä in med benvärmaren.


Nu puttar benvärmarhanden upp Kotte.



Kotte i full frihet
och benvärmaren görs ren
 från finfin sand. 


Bra-att-ha-värmare!





19 kommentarer:

  1. Hej, vilken bra benvärmare:) Underbara tulpaner, tyvärr är jag allergisk så jag kan inte ha dem inne:( men rosor kan jag ha:)Trevlig helg! Christina

    SvaraRadera
  2. Nämen åååååå...
    Vilken hjälteinstats..;) Sååå söt! Vilka fina bilder! Buketten är ljuvlig och himmel vilket fint skåp!

    men du här blåser det inte alls. Det var underbart ute....kasnke blåste det från "rätt håll" i dag...då har vi ju skogen som vindskydd... jag hade kunnat sitta ute i timmar men maken ville in....det blev trist att sitta där själv efter ett tag...;)
    Kram o ha en fin dag!
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Tänk att vi har nästan likadant skåp du och jag.
    Vilken härlig bukett du fick. Ja nu är lökväxter det man vill ha som ett hopp om våren.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  4. Hej Annika

    Vilken underbar igelkottesaga. Underbar var också tulpanbuketten.

    Kram

    Carina

    SvaraRadera
  5. Åh vad gulligt av dig att rädda den stackaren.
    Tulpaner är härligt så här efter jul, tror jag ska köpa mig en fredagsbukett ;).
    Ha en bra helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Smart med en benvärmare. Bra till mycket alltså :)

    Tulpaner ger ett löfte om vår :)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Vilken tur du har en benvarmare ...
    Kram karina

    SvaraRadera
  8. Haha tänk vad mycket man kan använda benvärmare till :-)
    Hade det inte varit för vasen så hajade jag till med dina tulpaner . Fotade nästan exakt likadant häromdagen.Med hopp om våren !
    Ha en fortsatt trevlig helg.
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  9. Ja ibland hamnar man i fokus. Vilken härlig igelkottsräddning.
    Bra med benvärmare man kan ha dem till mycket.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  10. Tyckte nog allt att buketten var dina färger...och vår!!
    Sen skrattar jag gott åt din lilla värmare, den är för söt!! Å inte bara värmare har det ju visat sej!! Bor allt en liten djurvän i oss alla...
    Nu ser jag fram emot nästa fredag, även om det är den trettonde...men det kanske är som du skrev, en turdag istället!!
    Ha´en skön kväll, nu ska jag återgå till soffan och ett barnbarn!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  11. Vilken söt "kott-historia" och vilken vårig, pastellig bukett. Så färdiga ni ser ut med erat hus som jag såg på det tidigare inlägget, väldigt fint!! Hoppas du har fortsatt några härliga lediga dagar. Här inventeras det för fullt...
    Kram
    Pia

    SvaraRadera
  12. Hej vännen!!!
    Tulpaner köpte jag mej i går :-)) Underbara blommor :-)Så krispiga och fina och jag känner föraning av vår :-)
    En sån söt liten historia om "kotteräddningen" Förr hade vi så mycket igelkottar här men nu ser vi nästan inga. Saknar dom för dom var så mysiga. Vi hade en som bodde i trädgården i två år. Den sov i en låda på vintrarna som vi gjorde i ordning till Pigge. Han var helt tam. Men så försvann han. Här finns grävling så vi tror att han tog Pigge :-(
    Nu är ordningen återställd hos Mattssons och vi sitter här i var sin fåtölj igen :-) Tack för dina goa ord i min blogg. Ha en fortsatt go helg. Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  13. Ha en fortsatt fin helg!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  14. Alla borde ha bra-att-ha-värmare med sej för eventuella räddningsaktioner... vilken gullig händelse!
    Precis den rosa färgen på tulpanerna är RÄTT!! Just nu har jag vita men jag väntar in de ljusrosa...

    Ha en fortsatt skön helg.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  15. Vilken solskenshistoria. Där ser man vad saker kan användas till mycket. Jag minns när jag för många många år sedan tränade workout. Då var dessa ett måste. Utvecklingen har gått framåt. Och du kan bara hålla med när jag ser tulpanerna. I år ska mitt hem prydas av färska blommor varje dag
    Kram

    SvaraRadera
  16. Vilken söt "kotte" och vilken tur att ni var i närheten! Jag har en "kottefamilj" som brukar bo under mina trädgårdsmöbler...du ska tro hundarna har brått när det kommer små "kottebebisar", haha!
    Häärlig bukett, det är som en vitaminkick nu i mörkret!

    Ha en fortsatt fin helg & kram!

    SvaraRadera
  17. Så härligt det är med tulpaner den här tiden. Det var verkligen en användbar benvärmare du har. En sån borde man ha i handväskan för alla eventualiteter ;0)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  18. Vad kul att se dig på bild!!! :)

    Vilken vacker tulpanbukett, lila och rosa är så fint tillsammans!!!
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kramar♥ Maria

    SvaraRadera
  19. Hallå där.
    Ja Rigmor måste vara världens goaste kompis så som du. Jag diggar er båda.
    Vinterbarnen har jag också fast idag åkte de in i ett glasskåp för att stå där till nästa jul.
    Jag tar inte heller bort dem när julen är slut.
    Vilka underbara blommor du har fått både av Rigmor och dina svärföräldrar.
    Tänk att vara 88 och få vara så pigga.jag avundas dem fast jag bara är 63.ha nu en riktig skön start på veckan
    Kramizzzz.Dina bilder är ljuvliga. Likaså armbandet och örhängena.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~