måndag 19 december 2011

Snart så...


...är det visst jul.
Har massor att göra på jobbet.
Förra veckan skulle alla
 individuella omdömen  
vara färdigskrivna.


I helgen blev det några julklappar köpta.
Hos Mamma Lycklig fick vi 
en hel del paket inhandlade.

En rolig detalj är
namnet på påsen som
Nettan hade.
Inte ofta man träffar 
på dotterns namn.


Allt var inte julklappar.


Kopparna kommer från
Ib Laursen. De hittade jag
Tyckte nästan att det 
stod mitt namn på dem.


blev det också lite inhandlat.
Spännande att se vad
mottagaren tycker.



Glascylindern fann jag 
i Köpenhamn förra veckan.

28 kommentarer:

  1. Hej hej! Vad fint du har det o ch jag finner en massa inspiration! Må så jätte gott i jul veckan som kommer :) kramar i massa

    SvaraRadera
  2. Så fint. Du verkar ha det mesta gjort. trevlig juletid!
    ~marita~

    SvaraRadera
  3. Jag antar att det nu är en helt del pusslande och smusslande i stugorna runt om i vårt avlånga land. Många nyfikna barn försöker nog att få en skymt av vad som slås in i paket, många lägger ner tid på att göra fina paket, visst är det mysigt. Här är både tejpen och pappret slut, så det blir en sväng förbi affären idag. Två julklappar ska inhandlas, sen ska det vara klart=)

    Önskar dig en fin sista arbetsvecka innan jul!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra paket! Och texten på påsen, så rolig och fin... för att inte tala om glascylindrarna!

    Det blir jul ändå även om man inte hinner med så mycket som man vill! Sänk axlarna...

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  5. Åh vilka vakra paket och som jag blev kär i den lilla plåtbyrån!
    Ha en riktigt härlig måndag!
    Kram/Lena

    SvaraRadera
  6. Så vackra julklappar du gjort!
    Kopparna och blomman i glaset är jättefina!
    Kram
    Anneli

    SvaraRadera
  7. Så många fina paket och kul med en personlig påse. Till min stora flicka Evelin är det också ovanligt att hitta saker med hennes namn.
    Fina koppar att dricka sitt julkaffe ur :).
    Ha en bra start på julveckan, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  8. Åh va mycket fint du har hittat och det är ju ännu trevligare när paketen är så där snygga.
    Ha en bra dag! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  9. Hej Vännen!!!
    Så mysiga paket du har på lager!!!! Ja visst stod det ditt namn på kopparna!!!!
    Ha en fin start på julevackan!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  10. Fin glascylinder till blommor. God jul till dig Annika/Sophia

    SvaraRadera
  11. Vad härligt att du fick så många fina klappar (och annat) inhandlat!!! Muggarna är ljuvliga! :)

    Jag har inte riktigt fattat att det är jul snart... redan på lördag!!! OJ!

    Ha en finfin vecka och var rädd om dig!
    Stor kram♥ Maria

    SvaraRadera
  12. Du tycks verkligen ligga bra till med paketen. Här har det inte hunnits med... ännu!
    Visst står ditt namn på kopparna! ♥

    SvaraRadera
  13. Vad mysigt med alla färiga paket! Känns väl skönt?!
    Ha en fin vecka fram till jul!
    Kram!

    SvaraRadera
  14. Vilka fina härliga paket ... Ha en fin kväll Kram karina

    SvaraRadera
  15. Oj, vad du hinner fixa och göra fint trots allt du har att göra på jobbet också!
    Kan det vara så att du är effektivare än oss vanliga dödliga?
    Nähä, inte det....det var skönt att höra. ;o))
    Ja, det närmar sig.....
    Tänk att det fanns en tid då det pirrade alldeles förskräckligt inför julafton.
    Nåväl, tur att det gått över. Hur skulle det se ut om alla gick runt och tjatade som vi ungar gjorde. Stackars lilla mamma....för vi KUNDE tjata!!!!
    Kram på dig!
    Kicki

    SvaraRadera
  16. Ja kopparna passar Dig perfekt mycket snygga !

    Birgitta

    SvaraRadera
  17. Vad glada alla skall bli för jag misstänker att det är många fina klappar. Man skall unna sig själv också lite.
    Ha en bra Jul om vi inte hörs.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  18. Hej Annika!
    Ja, det var ett tag sedan. Kul att höra av dig igen! Jo, det är så spännande med mitt nya jobb. Vi får ha lite mailkontakt.
    Vilka vackra julklappspaket! Och vilken trevlig resa till Köpenhamn du gjort! Jag kan inte fatta att det är jul om några dagar... Tiden har verkligen rusat iväg, snabbare än tidigare. Och nu fick vi ju lite julkänsla utomhus också när det kom lite snö!
    Ha en riktigt god jul!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  19. Hejsan!
    Vilka fina paket du fått till! Jag förstår att hösten varit fullspäckad men snart så får du tid att njuta en stund. Tyvärr missade jag dig i torsdags, vi hade julfest med arbetslaget (inte så tokigt, trevligt värre).
    Utbyggnaden är i full gång och snart klar. Jag ska försöka att skriva lite mera om den på jullovet. All tid har gått till omdömen och annat på jobbet. Men nu väntar julen och förhoppningsvis två härliga lovveckor!
    TA hand om dig så ses vi kanske i januari.
    Kram Lovisa

    SvaraRadera
  20. Himmelskt..jag ler o blir varm i kroppen av din stil..

    SvaraRadera
  21. Älskar att slå in julklappar till och med mer än att öppna egna. Ser några prov på vackra paket hos dig. Lyckliga dom som får dom
    Kram

    SvaraRadera
  22. Men så mycket fin du hittat, å så fina paketen är också!! Här brukar det bli panikinslagning kvällen före julafton, och i år kommer väl inte att vara ett undantag heller...att göra fina paket känns nästan meningslöst till de mindre, de hinner knappt se omslaget...
    Förstår att det är mycket på jobbet. Kan känna att de gamla blir extra förvirrade av allt talandes om julen, de flesta vill nog att allt ska vara som vanligt, kanske med lite underhållning bara. Så ikväll är det dags igen, jobbet kallar...
    Ha en bra fortsättning på veckan så hörs vi!!
    Kram

    SvaraRadera
  23. Du hittar alltid så mysiga saker. Tänk vad glada dom ska bli som får dina paket :-)
    Hoppas nu du inte behöver jäkta alt för mycket inför julen nu.Ta nu hjälp av Alida då när hon kommer hem :-)
    Tack för kommentaren hos mej min vän.
    Vi tar det rätt lugnt här men vi är ju också hemma på heltid.
    Ha en fortsatt bra vecka.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  24. Men vilka vackra paket och glascylindrarna - så fina.
    Vill ha....
    Ha en bra fortsättning på vägen fram till julen.
    Carin

    SvaraRadera
  25. Vilka härliga resor du har varit på nu i december...Köpenhamn vill jag också fara till i juletid!
    Vackra ting och paket du har köpt.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  26. Det är verkligen snyggt att ha papper och en glasvas till hyacinterna.Jag får nog apa efter det för å slipper man en massa jord och skit.
    Bilderna är som vanligt underbara.
    God Jul och Gott Nytt År ifall jag inte hinner in mer.
    Julkramizzz på dig

    SvaraRadera
  27. Så mycket fint du har hittat och de lyckliga som får det kommer med all säkerhet att uppskatta det! En riktig GOD JUL önskar jag dig! Kram Iréne

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~