söndag 4 december 2011

Andra advent


...då kan man äntligen fota 
Julrosen i dagsljus



...eller rosorna


...eller baka saffransbullar


...eller gå på 
O Helga Natt på Stortorget.


Di Leva var en av artisterna.
Han gjorde bra ifrån sig.


Hela gänget som dansade och sjöng.
Alla fantastiska körsångare 
fick jag inte med på bild
men ni kan njuta av detta
på Julafton 20.00 på TV4.

Så mycket folk som är där!
Det här är bara åt ett håll av tre.
Totalt beräknas att det var 
25.000 personer som publik!

21 kommentarer:

  1. Hej goaste Annika!
    Vilka fina blommor, de gör oss glada:-)
    Det var säkert en fin konsert, den får vi titta på, på julafton.
    Kram kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Så fina blommor, älskar julrosen som är en av julens vackraste blommor.
    Hade gärna gott och sett O Helga Natt men det satte förkylningen stopp för så jag får väl njuta av det på julafton. Du ser ut att ha en utmärkt åskådarplats.
    Ha en fortsatt fin 2:advent.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Himla så mycket folk . Så fina blommor på dit bord Kram Karina

    SvaraRadera
  4. Så fina blommor, och lussebullarna ser goda ut!

    Ser ut som att du har hittat en bra fönsterplats i någon lägenhet med utsikt över publikhavet på O helga natt-konserten... ;-) Jag får titta på TV på julafton, för jag har åkt på en rejäl luftvägsinfektion och hostar och hostar... Så att gå på konsert var inte att tänka på.

    Adventshälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Hej var också på konserten men såg dig inte hm va konstigt ha ha ha

    Kramar

    Carina

    SvaraRadera
  6. Vi hade bestämt att åka in på O helga natt-konserten i år men det sammanföll med kyrkans traditionella konsert här! Nästa år, då!
    Jaså, har du dagsljus hos dej? Här har det inte varit dagsljus på länge känns det som;) Men som Gubben sa igår, om 14 dar vänder det... vilka ljuvliga ord, va?

    Ha en bra måndag också!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Vilken fin helg du haft! Vilka folkmassor på den konserten.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  8. Min blick fastnade direkt på ljuslyktan. Så fint med ägget eller stenen eller vad det är. På onsdag ska sonen (22 år) komma hit och baka lussebullar med vanilj. Blir varm om hjärtat när han vill behålla traditionen
    Ha en fin dag
    Kram

    SvaraRadera
  9. VOAV!!!! Vilken fest! Hade ju varit nåt att se.
    Den där ljuslyktan är osedvanligt tjusig! ;o)))
    Jag målar så att ögonen står på trekvart. Har inte blivit snorkig....inte alls! ;o)
    Nu ska det mjölkas ur kunderna så att jag kan flumma på sen.....:o)
    Ha det gott i staden!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  10. Men så häftigt..jag kommer titta på julafton sådana program är så härliga.Nästan lika härliga som dina bilder..men bara nästan..du är fenomenal med kameran och ditt sätt att dekorera hemmet på är ju makalöst fint.

    SvaraRadera
  11. Hej hej!
    så vackra bilder!
    Så du var där!! Vi missade o helga natt som vanligt..;) jag tror det har blivit en tradition här hos oss att missa det varje år.
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  12. En trevlig helg har ni haft ser jag. Och bra bilder fick du.
    Hälsningar/SA

    SvaraRadera
  13. Å vad gjorde jag då...under O Helga Natt...?? Jobbade så klart!! Men har förstått nu att jag gick verkligen miste om något, igen...
    Fin julros du fått!! Min börjar få gula blad, varför...??
    Förstår att dagarna rullar på hos er också, vi måste boka in en date efter alla helger, känns som om det var evigheter sen.
    Ha´en bra fortsättning på dagen!!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Kors så mycket folk.Sååå mysigt.
    Härliga proffsiga bilder särskilt de på advent bullar rosor och julrosen
    Nu bakar jag till dopet
    så det skall bli spännande att testa lite nytt.
    Kramizzzzzz
    Ha det gott...

    SvaraRadera
  15. Men va´underbart att få vara live på en sådan konsert utomhus bland så mkt folk.
    Mina Tildor har jag budat hem på Tradera.
    Jag är verkligen inte händig med sådant.Eller man ska kanske kalla det att ha tålamod...
    Ha en bra fortsättning på veckan!

    Carin

    SvaraRadera
  16. Julrosor är så vackra tycker jag. Har dom i trädgården. Rullar på fort nu du. Nu rullar vi mot tredje advent. En sån härlig konsert du varit på. En vacker upplevelse kan jag tro :-) Synd att den går på TVn vid den tiden på julafton då man inte kollar på TV. Ska undersöka om den går i repris. Hoppas du får ett bra svar på din röntgen nu och önskar dej några helt underbart goa dagar i Malmö med hjärtat :-)Härligt med såna dagar du.Vi hade sååå... gott i söndags vi också.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  17. Ja tänk vad tiden går...
    Hos dig är stämningsfullt och mysigt!
    Jag kan höra ända hit hur det sjungs på ert torg...vackert!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  18. Vilken upplevelse att få besöka en sådan konsert, vad trevligt att finna en ny blogg som fängslar en :) vi är 3 tanter som skriver. Tillsammans skriver vi om våra minnen på vår nostalgiblogg, hoppas du vill besöka oss, ha en fin dag, kram från oss 3

    SvaraRadera
  19. Vilken maffig konsert du har fått uppleva, härligt!
    Du undrade om Wandels Handel och ja det ligger på bonnvischan inte långt från Grinstads kyrka, en stor lada med allsköns bråte *ler* men mkt fint oxå! Kram iréne

    SvaraRadera
  20. Köpenhamn är fantastiskt S-A var ju där och vilka färger Det var ryskt tema.Det ser ut som ur Tusen och en Natt.
    Ha det riktigt skönt och fota massor så att jag blir jätteavis.jag skulle så gärna vilja åka dit men det hinner jag inte.
    Jag går här i väntans tider på att få operera min stortå.
    Det kan bli innan jul så jag har färdigt här hemma.Pyntat och lite matlagning är klart
    Jag skall baka lite bullar imorgon sen får det vara bra.Gubben fixar maten själv om det skulle behövas.
    Det är skit när man inte vet.
    Vi får se imorgon om jag får svar.
    Roa dig kungligt i huvudstaden.
    Kramizzzz mysig helg

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~