fredag 4 november 2011

Några tips på mysiga...

...butiker som jag besöker.

Runt Örebro finns många mysiga små butiker.
Om man åker norrut så 
finns dessa som jag besöker.  
I går då jag var ledig tog en
 kompis och jag en liten runda.
Vi åkte till tre av dessa butiker.

På Smultrongården fanns en fin kruka
som passade bra hemma hos oss 
med Murgröna i.




Hos Kicki på Min Skattkammare 
blev det en present till svärfar 
och en julklapp till...
det avslöjar jag inte ännu.

I eftermiddag ska svärfar få sitt paket.




En annan trivsam butik finns i Kristinehamn.

Lev Vackert...jo det kan man göra
 om man har shoppat loss här.
Det är svårt att gå tomhänt därifrån...

Just nu har de en tävling  
som du kan läsa om här.




Här kan du också läsa mer om ett besök 
i Lev Vackert som jag gjorde nu i oktober.
Sen jag var där har de fyllt på 
med massor av julpynt.
Snart är det dags för deras julmarknad.
Den kan bli något alldeles extra.

Måste visa vad ena sonens svärmor stickar.



Så vackra handledsvärmare...


i mina favoritfärger dessutom.



Ha en fortsatt skön fredag
 och 
trevlig helg.

Annika

20 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Verkligen fina butiker du presenterar. Tant grön har jag dock aldrig varit till.
    Ha en bra helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. Hej, vilka fin kruka och vad trevligt omtänksamt mot din svärfar med en present. Mycket fina handledsvärmare, vilken tur du har :) Trevlig helg! Christina

    SvaraRadera
  3. Tjingeling tjejen!
    Håller med dig....alltid lika kul att träffas! :o) Tänk om vi kunde få till en sån där mysstund som vi hade i april. Kanske i örebro på nåt trevligt ställe.....på andra sidan jul..?
    Tack för fin reklam! Ohhh...vad kan svärfar få i paketet?
    En ledtråd: Ett ordspråk...
    "Ryck upp dig hösäck, det kommer en "hmm" på vägen!"
    Har du hört den? Ha ha...
    Tack för besöket! Trevlig väninna! (men vad jag saggar...bla bla...)
    Ha en skööön helg!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Tack snälla för kommentaren och hälsningen hos mej. Ja du nu är jag på hemmaplan men attans så trött och slut. Men men det kommer sej säkert snart.
    Ser att du har dotterbesök och helafamiljenbesök. Kan väl inte bli bättre :-)) Njut på nu. Hon stannar över helgen kan jag tro.
    Du åker runt på så många mysiga små butiker. Blir nästan lite avis på dej :-) Älskar att strosa runt på sånt. Nu blir det ingenting här. Hade ju sett fram mot dessa julmarknader men som det är nu så blir det inte mycket med det. Nu ställer jag bara in mej på att detta ska gå över och jag kan hämta kraft för vår resa i januari. Hade vart väldigt ila om vi hade behövt ställa in den. MEN det har en benägenhet att strula när Mattssons ska iväg. Nä du nu hoppas vi helt klart :-)) Ha en riktigt go helg nu.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig dag. Även om man inte shoppar så mår jag jättebra att spankulera i liknande butiker och vända och vrida på sakerna. Dom för med sig en jordnära må bra känslan som behövs mitt i stressen
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
  6. Jag tror jag får ge mig åt Örebrohållet....

    Kram//Carolina

    SvaraRadera
  7. Så trevligt med lite tips på mysiga inredningsbutiker! :)

    Att åka på en shoppingtripp med en väninna låter som en trivsam sysselsättning då man är ledig!

    Ha en finfin helg du med!!!
    Kramar♥

    SvaraRadera
  8. Så trevliga butiker du besökt och tipsar om,
    synd att jag bor så långt ifrån. Men väl något att lägga på minnet då jag far ner över!
    Vilka vackra handledsvärmare...
    Önskar en trevlig helg!
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  9. Tant Grön...dit vill jag nu snart!! Tillsammans kanske??
    Vilka fina handledsvärmare!! Nu är ju inte jag en person som kanske använder det, jag håller på och lära mej det här med scarfs, har nog med det...fattar inte hur jag är!! Sååå snyggt på andra, men jag själv...näe det är inte jag.
    Skönt för dej med lite ledigt, kan behövas innan slutspurten inför jullovet. Själv hoppas jag på ett vik i december, håll tummarna, för snart orkar jag inte hålla på och hoppa runt på alla ställen,jag är för gammal för sånt.
    Ha´en bra helg vännen!!
    Kram kam

    SvaraRadera
  10. Det sku måsta bli en ny resa över och till dessa fina butiker.
    Härliga vristvärmare.
    trevlig helg!
    ~marita~

    SvaraRadera
  11. Hej visst är det mysiga butiker på landet . Som tur bor jag inte så längt från Min skattkammare Kvarnboden Smultrongården och Tant Grön Kram Karina

    SvaraRadera
  12. Vi har en butik på Torp som heter Himla Fint och där finns det massor av mysiga saker.Lite som Lev vackert.Fast den är ju skitliten så det finns ju inte så jättemycket och tur är väl det för hade den varit stor då hade jag säkert förhandlat mig.
    Jag såg några mysiga lyktor att hänga i fönstret idag när jag var nere i Munkedal Jag tror jag skall köpa ett par till köksfönstret.
    Jättesöta handlaedsvärmare.Min svägerska stickar jättemycket och säljer på marknader och sånt Hon har varit i Tyskland och sålt också.Allt går som smör i solsken.
    Ha nu en riktig mysig helg.Kramizzzzz

    SvaraRadera
  13. Vilka mysiga butiker du har besökt, Tant Grön och Kvarnboden känner jag inte till, men de andra har jag besökt. Vilka fina handledsvärmare!!

    Önskar dig en fin Alla helgonahelg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  14. Vilka vackra pulsvärmare! Så välgjorda de ser ut... och tänk, precis dina färger:)
    Jag har besökt alla smultronställen utom Kvarnboden och Lev väl. Lev väl är inbokat till våren men Kvarnboden ligger ju på lagom avstånd så dit blir det en tur nästa gång jag åker till Örebro!
    Beträffande problemet hos dig att min blogg inte kommer upp på din lista har jag inget tips att komma med. Kollade så du är följare och det ÄR du så det borde inte vara något problem! Hoppas det rättar till sig, du kanske ska göra en omstart... ta bort och lägga till dig på nytt?

    Hoppas din helg blir skön.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  15. Vilka fina handledsvärmare. Gillar det där lilla extra. Vilken tur att de var lila.
    Gillar alla affärerna du presenterar. Det är bara Lev Vackert som inte fått något besök. Finns med på listan över saker som jag vill göra.
    Såg dig på cykel på Storgatan i fredags vid 18.tiden. Vi var på på väg till Filmstaden.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  16. Lyckost dig som bor så nära fina butikerna! men O så fina handledsvärmare och precis i dina färger!
    Ha en skön helg! ♥

    SvaraRadera
  17. Så fint, och de där handledsvärmarna var ju mysiga.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  18. Härliga butiker allihopa har jag förstått!
    Verkligen jättefina handledsvärmare.
    Ha en fin fortsättning på helgen.Kram Kicki

    SvaraRadera
  19. Kikar in och önskar en fin Söndag till rara du.
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  20. Hej igen.

    Roligt att äntligen få träffa dig. Det är så roligt när bloggvänner dyker upp i butiken. Hoppas att ni fick en fortsatt skön lördag, och att ni körde försiktigt från Mellösa.
    Ha nu en riktigt god jul, hoppas att vi ses snart igen.
    Kram kram Nettan

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~