söndag 9 oktober 2011

Sköna söndag...




Vackra rosor från trädgården.

Hoppas att inte frosten gick 
fram för hårt här i natt 
utan att de som är kvar
  kan slå ut.



Kakor med jordnötter blev bakade i går. 
En stor påse med jordnötter fanns i skåpet.
Bättre att göra kakor av dem
 än att de blir för gamla.


På kvällen var det dags för en kompis`s
 födelsedagsöverraskning.
 I våras fick hon veta att hon skulle göra 
något trevligt den här kvällen.
Vi startade med lite gott i glasen
...i baksätet i vår bil.
Målet var Lerbäcks teater.
En mumsig trerättersmåltid
serverades mellan akterna
i ett mordmysterium. 
 En underhållande kväll.


Tänk att nuförtiden tycker jag att
 denna häftapparat är vacker.


Enligt mannen i huset så kommer
den från min en släkting.

26 kommentarer:

  1. Vacker ros.
    Ha en fortsatt bra söndag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Låter som om ni hade en spännande kväll med trerätters och mordmysterium!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  3. Hej
    Det var frost hos oss också, usch nu börjar skrapandet av rutor på morgonen. Jaha ja du var på teater igår då kanske du var där med Annica home number one? Jag har aldrig varit där själv men mina föräldrar fick det i julklapp ett år och det var mycket uppskattat.
    Ha en fortsatt skön söndag
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Ja nu är det nog inte långt kvar till frostnätterna, har nog klarat mig än så länge. Man märker ju på Rosenskäran då den första frostnatten varit här.
    Ha en bra vecka
    Kram

    SvaraRadera
  5. testar......

    SvaraRadera
  6. Ha! Nu funkar det igen hos dig! :o)
    Vi åt vår bröllopsmiddag på Lerbäcks hotell. Jättetrevligt! Inga mord den dagen! ;o)
    Jordnötskakor.....mmmmmm!
    Designen på bruksvaror var helt klart snyggare förr. Nu är det mesta i plast eller nåt annat trist.
    Njut av dagen....
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  7. Jordnötskakor lät riktigt gott. Skulle man kunna få be om receptet.
    Vad trevligt med en mordmysterium mellan maten.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  8. Hej Annika
    Ja frost e inte kul,....iaf inte för tidigt :)
    tycker oxå häftapparraten e cool :)
    å missa nu inte.....

    B
    L
    O
    G
    G
    P
    A
    R
    T
    Y
    T

    fortsätter.....
    de e kul att vara med :)
    VÄLKOMMEN :)
    Håkan

    SvaraRadera
  9. Vad vacker rosen är!
    Och så rar du är med vännen, som gott och roligt bjuder och bakar, det är vänner det.
    Häftisen är ju jätte läcker...
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  10. Nejmen va lustigt att du bakade du också i helgen. Jag tror att så här på hösten så blir man sugen på att vara inne och laga mat o baka.
    Lerbäcks teater vilket kul idé. Sonen och svärdottern har varit där och ätit gott och löst mordgåta.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  11. Det var säkert en upplyftande kväll! Visst är häftapparaten vacker! Hoppas nya veckan blir bra! ♥

    SvaraRadera
  12. Tack för att du tänker på mej...och TACK för att du tagit frön från Rosenvial!! Jag blir alldeles varm i hjärtat över omtanken. Det har varit en så skön helg, även om det varit mycket tårar också. När man ser allt vackert så är det svårt att ta till sej det som gör ont. Ni måste följa med upp till Dalarna nån gång, hade jag inte barnbarnen här skulle flyttlasset gå i morgon dag...Ibland tror jag nästan att jag levt där i mitt tidigare liv...det är nästan som att komma hem.
    Jag vart lite orolig när jag förstod att det varit frost här i helgen, alla pellisar står fortfarande ute...Hoppas din vackra ros klarade sej!!
    Kul med överraskningar, å teatern i Lerbäck har jag hört mycket gott om.
    Ha´en bra start på veckan vännen, och tack än en gång för dina rader...
    Kram kram

    SvaraRadera
  13. Ni är så påhittiga med alla födelsedagar tycker jag. Tänk om nån kunde överaska mej på min :-) Nä du det brukar bli det gamla vanliga. Jag fixar min egen födelsedag :-) Vi har i alla fall haft en go helg med vänner och det uppskattar jag mycket.
    Du dom kakorna ser smarriga ut :-)
    Vi har haft frost här i natt. Hade lite rosenknoppar kvar men jag vet då inte om dom orkar slå ut. Ett himlans oväder har dragit in här i dag med storm och regn. Gott att sitta inne i kväll och tända massa ljus.
    Ha en go kommande vecka nu.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  14. Hoppas att frosten var snäll hos dig med, här finns det mesta kvar, lite frostnupet här och var. ha en bra vecka, kram Sophia
    ps. häftapparaten är vacker, fint med vackra föremål som har en funktion.ds.

    SvaraRadera
  15. ...ja oj vad kyligt det var i natt! :)
    Hoppas att ni fick en trivsam och fin kväll tillsammans med väninnan som ni överraskade!!! :)

    Kakorna ser jättesmaskiga ut... undrar just vad man kan byta ut jordnötterna mot, för sådana är vi superallergiska mot!

    Önskar dig en trivsam start på den nya veckan!!!
    Kram♥ Maria

    SvaraRadera
  16. Oj vad ni hittar på mycket roligt hela tiden! Du är nog en underbar vän tror jag. Ja, den var vacker.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Vilken fin överraskning ni hittade på. Häftapparaten ger lustfylld känsla i kroppen. Just den designen hade jag när jag som lärare fick min första klass.
    Kul att dom finns kvar

    SvaraRadera
  18. Kram till dig gumman.:-)
    Kakorna vill jag smaka.:-) Stina

    SvaraRadera
  19. Hallååå receptet på dom där smarriga sakerna....

    Så kul saker ni hittar på......när det fylls år alltså ;)

    Måndagskram//

    SvaraRadera
  20. Vad kul att få fira en god vän! Hoppas ni löste mordmysteriet? Kram Iréne

    SvaraRadera
  21. Vilken härlig överasningskväll god mat och mord;) Det är kul att fylla år om man glömmer att man blir äldre och när man har vänner som kommer ihåg dig, Vi har tur! Visst är det kul att rosorna fortfarande blommar och doftar ljuvligt! Du har också bakat ser jag, själv tycker jag det är jättekul och spec. om man har trevliga och vackra recept(eller att bakverken blir vackra:) Ja, marängerna gjorde jag själv, hade så mycket äggvitor efter att ha ätit spagetti carbonara. Christina

    SvaraRadera
  22. Hoppas att rosorna får blomma ett tag till. Jag tror inte att vi hade frost här. Det var en plusgrad på morgonen,
    Kul överraskning för din kompis!

    Ha det bra!
    Agneta

    SvaraRadera
  23. Ja, vad kallt det var härom morgonen!
    Nu börjar hösten på allvar!
    Jag har också rosenknoppar i trädgården. Får se vad som händer med dem...
    Mmmm, smarrigt med jordnötskakor!
    Här hos oss bakades det banankaka ikväll! Bananerna var i stort sett svarta, så det var dags!
    Ha det bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  24. Hej hej!
    Åå va mysigt med överraskningsresa sådär..;)
    den teatern har jag varit sugen på i flera år..men det blir aldrig av..:(
    Din lilla häftapparat är ju hur fin som helst!
    det är kul med sånna där fula prylar som är så snygga att man vill ha dem framme..;)
    haha...det där lät lite knäppt men jag tror du fattar vad jag menar..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  25. Hej Vännen!
    Men så mysigt ni har haft det!!!!
    Å visst är den snygg häftapparaten!
    Ha en fin kväller.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  26. Hej igen!
    Jo, det går faktiskt bra med stavgången. Jag var ute i söndags och IDAG!! Vi hade alla kommit hem efter jobb, skola och dagis och jag bestämde mig bara plötsligt att ta mig ut innan mörkret föll! Skönt, men nu har jag ont i benen.... Jag borde kanske ta det lite lugnare, men när jag väl kommer igång har jag svårt att ta det lugnt...
    Ha det bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~