fredag 21 oktober 2011

Jodå...vi var hos


Var var vi då i lördags?

Svärmor och svärfar var
 med på besöket.


...det första som man möts av 
är dessa vackra blomsterplanteringar.


Jag gillar den här gamla kärran
 med alla minnen den väcker.


En smarrig svampsoppa slank lätt ner.


Mätta och belåtna kunde vi strosa runt i butiken.
Det är mycket vackert att se på där...


i Lev Vackert i Kristinehamn.


Något fick följa med hem.



Picassostatyn
i Skärgården i
fick avsluta besöket.
~~~~~~~~~~~~~~



I veckan anlände min vinst.


Åhh vad det är kul med fina paket!


På alla mina cykelturer och skidturer 
kommer de fina vantarna att följa mig.
Att de var som gjorda för mina händer
såg jag redan på fotot på utlottningen. 




Ha en skön hösthelg!

19 kommentarer:

  1. Så mysigt ni haft det. massor fint i butiken ser jag.
    Grattis till vinsten, fina vantar. trevlig helg!
    ~marita~

    SvaraRadera
  2. Hejsan!
    Visst är det bara såå mysigt där och så fina bilder du tagit. Tom påsen är ett smycke i sig ;).
    Men finast av allt var allt vantarna.
    Ha en fin helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Åh vilka fina vantar, grattis till dem!! Så fint med blommor i kängor sådär..Verkar vara en MYCKET trevlig butik du besökt...Önskar dig en fin helg...Det börjar bli kyligt ju, så dina vantar kommer till nytta nu..Kram Karina

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Ser ut att finnas mycket fint där! Piccassostatyn har jag också sett i verkligheten. ;-)

    Stort grattis till dig som vann de fina vantarna!

    Ha en skön hösthelg!
    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  6. Låter bara trevligt precis allt :) Grattis till vinsten! Christina

    SvaraRadera
  7. Ja då tittar jag in en gång till i kväll då :-) För nyfiken är jag ju så klart var ni var. Ser ut att vara ett riktigt mysigt ställe det där. Helt i min smak :-)
    Vantarna kommer att värma dej i kalla vintern du. Grattis igen :-)
    Lämnar en kram även här och smiter härifrån.

    SvaraRadera
  8. Hallå i stugan.Är huset färdigmålat?
    Vilket mysigt ställe. Såna älskar jag och vilken skön kompis du har som kommer med paket.
    Kul med överraskningar särskilt när det är skitväder och man sitter inne och ugglar.
    Snyggt fat.vantarna se för goa ut Vilken tur du hade Grattis igen.
    Ha nu en riktig skön helg.Hoppas att solen tittar fram en aning åtminstone.
    Kramizzzar

    SvaraRadera
  9. Aha, det var där ni var! Står på min önskelista så nån gång ska jag väl ta mig till Kristinehamn!
    Och vantarna, vilken vacker vinst, grattis igen:)

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  10. Härliga pjäxor med blommor och barnkärran är minnesrik! Underbar butik du besökt!
    Grattis till en fin vinst!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. Just ja, det var ju det jag skulle ha sparat de gamla kängorna till!! Nu är ju minsta dottern hemma över helgen, hon har ett par som ser lite lagom slitna ut...kanske skulle "låna" dom till höstplanteringen...??!!
    Kristinehamn är vackert...men statyn...den har jag också på bild någonstans, och jag vet inte...
    Begravningen igår var otroligt vacker, så annorlunda, vacker musik och personliga sånger och texter, och idag är vi helt tomma...
    Ha det så gott så hörs vi veckan!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Jag riktigt längtade efter varm svampsoppa när jag såg skålen att äta ur.
    Tänk vad mycket det gör för att fresta om man dukar fint och serverar i/på lockande porslin
    Måste skärpa till oss här hemma. Blir att vi använder de enklaste vi har. Vet inte varför
    Ha en fin höstdag i morgon

    SvaraRadera
  13. Vad roligt med en utflykt så här i höstmörkret. Tänk att jag har inte åkt dit ännu. Skulle gjort det i somras men det kom ju annat emellan.
    Fint fat du fick. Sådana överraskningar är roliga.
    Ha det så gott i helgen
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  14. Grattis till den fina vinsten, jätterara vantar!!! :)
    Vad härligt med utflykt... fina bilder!!!

    Önskar dig en skön söndagkväll och en trivsam start på den nya veckan!!!
    Kramar♥ Maria

    SvaraRadera
  15. Å vad mysigt ni har haft det! Verkar som jag måste svänga in till Kristinehamn nästa gång jag åker förbi och besöka nämda affär! Tack för tipset! Kram Iréne

    SvaraRadera
  16. Ser ut att vara ett trevligt ställe. Gillade kängerna med ljung och murgröna:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  17. Nu måste jag fundera om jag har några kängor som kunde fungera som blomkrukor ;0)
    Så roligt att du gillade vantarna och att de passade!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  18. Vilken toppenhelg du haft! Och fin vinst också!!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Vacker vinst! Och användbar... Grattis.
    En så fin affär och god, måste vara hur mysig som helst.
    Kul att ta med svärföräldrarna på trevligheter.
    Kram Sussi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~