söndag 2 oktober 2011

En hel del...

fick jag gjort i går. 
Skönt att få undan en del.
Eftersom husmålningen pågår 
så är ju fönstren i behov av tvätt.
På altanen har det varit rörigt.
Nu har jag fixat det samt lite annat.


Såg att jag har fyra olika 
Kärleksört i trädgården.


Alla är olika vackra.
Precis som vi människor.


Denna har jag flest av.


Senaste tillskottet.

Nu ska vi införskaffa födelsedagspresent
 till den äldsta. Sen blir det släktträff.

Ha ett fint slut på denna 
sensommarhelg.

24 kommentarer:

  1. Visst är de alla vackra på sitt vis. Den mörka på andra bilden skulle jag gärna ha i min rabatt. Idag har jag endast den som du har flest av och just nu den enda som blommar i mina rabatter.
    Ha en trevlig sammankomst med släkten.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  2. alla dina kärleksörter är vackra ,jag har bara en variant skulle gärna ha flera ,här har det varit en stökig helg också städning av garderober ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. So nice those plants, we name it 'sedum', in our garden at this moment it is the only colouring plant.
    Have a nice week with your family and the birhday to come.

    Enjoy your week,
    ♥Eefie

    SvaraRadera
  4. Vackra Kärleksört du har! Själv har jag bara en sort, men skulle gärna ha fler!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  5. Kärleksörten är så fin, själv har jag bara en sort som minskar för varje år. Kram
    Barbro

    SvaraRadera
  6. Ja tänk vad gott det känns när man har fått gjort det man hade bestämmt sig för! Kärleksörterna är riktigt vackra blommor, hemma kommer de t.o.m på grusplan framför huset! Ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  7. Jag har bara en variant av kärleksört. Den sista du visar skulle jag också gärna ha. Den var söt!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  8. Så fina kärleksört!! Det tog tid innan jag lärde mej uppskatta dem, de tilltalade mej inte alls först. Likaså är det med alla dessa kalanchoe som dykt upp, men nu tycker jag dom också är riktigt tjusiga.
    Sen ett stort TACK för att du ringde och det du skrev på min blogg!! Fortfarande känns det overkligt.
    Kram vännen

    SvaraRadera
  9. Åå va många!!
    Vet du att jag ända tills i år trott att det bara finns en sort...så fick jag se en sort till i handelsträdgården.....men det finns alltså ännu fler.....jag som älskar kärleksört måste nog skaffa några fler till nästa år..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  10. De där kärleksörterna skulle jag inte säga nej tack till! Ser ut som om du har fått mycket gjort i helgen!
    Hoppas ni hinner få huset målat innan kölden kommer, men det låter trösterikt när du skriver sensommar!
    Ha en fin vecka! ♥

    SvaraRadera
  11. Så fina bilder på kärleksört..att det finns så många arter visste jag ej..så skönt att fått röja för dig, i trädgården..Kikar allt lite på ditt hus och sett att byggställningarna står kvar..det blir snygg..det ni målat..jaså, har jag din arbetskamrat som granne...mitt emot..Undrar jag..det är kanske i huset bredvid mitt?? Mitt emot, ja..inte har jag en aning om vem som bor där..vet knappt vem som bor i "mitt" eget hus..gillar inte gårdsfester..så jag får väl skylla mig själv..känner dem som bor dörr i dörr...men di andra springer man sällan på...Jo, nu måndag igen så snabbt..
    Önskar dig en bra vecka..Kram Karina

    SvaraRadera
  12. Kärleksört är fint.. Det har t o m jag i min trädgård:)

    SvaraRadera
  13. Ja du både människan och blomman har sin personlighet.
    Kärleksörten är en vacker höstblomma tycker jag. Har den gamla sorten här.
    Hoppas du inte hållit på för mycket i helgen nu för i morgon är det måndag å då väntar ett annat jobb.
    Ha det så gott önskar TINA
    Kram

    SvaraRadera
  14. ....den mörklila är nog min favorit, så ljuvlig och härlig i färgen!!! :) Att se och uppskatta olikheter... det är viktigt och berikande!!!

    Ha en fin kväll och en trivsam start på den nya veckan!!!!
    Kramen♥ Maria

    SvaraRadera
  15. Så vackra. Jag har också en av de där sorterna i trädgården.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  16. Så många fina kärleksört du har! Själv har jag bara den "vanliga", men den har inte blivit så röd än. Hade en liten rödbladig i ett par år, men den har sorken ätit upp... Den första och speciellt den sista var väldigt fina, dem får jag spana efter.

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  17. Den första blev min favorit. Har aldrig sett den. Först trodde jag att den var oäkta men efter närmare granskning så insåg jag att jag sett fel.
    Ha det gott

    SvaraRadera
  18. Vad roligt med många sorters kärleksörter. Själv har jag bara den lilarosa. Den ljusrosa som du har, har jag inte sett förut.
    Visst är det skönt att kunna fixa lite när det är helg?
    Ha en bra vecka.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  19. Ku med flera olika sorters kärleksört.
    Nu har jag lärt mig något nytt!
    Kram Marina

    SvaraRadera
  20. Hej

    Tassade runt här hos dej igår ;). Visste inte att det fanns flera sorters kärleksört. Blir till att kolla plantmarknaden och införskaffa lite andra roliga än den vanliga, tack för att du delade med dej.
    Kram Marie

    SvaraRadera
  21. Tänk vad man får lära sig i bloggvärden ena gången är det om kärleksört och nästa gång hur man hänger upp gardiner. Behöver lite inspiration om gardiner just nu har sommargardinerna kvar i mitt köksfönster. Jag får mig gå ut och leta något nytt.
    Ha det gott, och välkommen till min lilla butik.
    kram kram Nettan

    SvaraRadera
  22. Så söta de är alla fyra!
    Nu har det plötsligt sluta att blåsa här....skönt.
    Beskow var nog en sån där skogsmulle som du och jag, som hörde det där tisslandet och tasslandet nere på marken.
    ;o)
    Hur går det i skolan?
    Ha det så bra!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  23. Oh så mycket olika sorter
    Du har av kärleksörten !

    Det visste jag inte att det fanns !

    Birgitta

    SvaraRadera
  24. Trivs de bra hos dig kärleksörterna? Jag har lite svårt att få namnsorterna att komma igen och riktigt ta sig. de är ju så himla fina och jag vill gärna ha mycket...några tips?
    Åsa

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~