tisdag 18 oktober 2011

Det ringde på dörren...

i söndags kväll. Utanför stod en 
kompis och hennes man.
 " Jag har något till dig", säger hon 
samtidigt som hon går till sin bil
 och hämtar något. Blev jag nyfiken?
"Vi var på ett loppis i Hjo och 
då hittade jag denna". 
Hon ger mig något inslaget i silkespapper.

Färgen på fatet fick hennes tankar 
att fara till mig, vilket jag är jätteglad över.
Tack söta vännen


Vilken omtanke!
Så fint det är!
En lila påse med tre frökapslar
från mörklila Vallmon följde med
från sommarstället också.

En härlig överraskning på söndagskvällen.


Hur glad blir man då ♥♥♥!



I lördags blev det en liten 
tripp till det här stället...


Fler bilder kommer...

Ha en fortsatt bra vecka!

20 kommentarer:

  1. Men så vackert fat! Vilken omtänksam kompis du har.Jag förstår att du blev glad.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  2. åh vilket vackert fat..en sån jättego kompis du har..gulligt...Ha de gött//Kram Karina..undrar var du varit??...med sådan ramp??

    SvaraRadera
  3. Va kul att ha en sån bra kompis som tänker på en då man ser ett sånt vackert fat!! o lila vallmo!!! Åhh va fint.

    SvaraRadera
  4. Vilken kul överraskning! Det är ett vackert fat! Lila vallmo låter spännande också! Jag tror att du är inne i ett turstim nu... ;-)

    Men var var du i lördags...? Entrén ser ganska offentlig ut med rampen, men jag känner inte igen huset.

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Vilken snäll kompis! Såå fint fat, jag har såssnipan i snarlika mönster... den enda som är kvar från mormors servis. En sån trevlig söndagsöverraskning.
    Badrummet snart klart... nygjorda hyllorna och allt piff ska upp idag! Men tapeten är beställd:)

    Undrar vilket ställe ni varit till?

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. så spännande med överraskningar och snällt av vännen att ha dig i tankarna. fint fat. Hoppas du lyckas med valmon i vår, har själv bara sett dem i orange/röda toner.
    ~marita~

    SvaraRadera
  7. Kul med sån fin överraskning,kram Nette

    SvaraRadera
  8. Vilken snäll vän som kom med ett så fint fat till dig.
    Så du har varit till kristinehamn, dit längtar man tillbaka så fort man stängt bildörren och är på väg hem ;).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  9. Å så snällt!
    Sånna oväntade presenter är oftast dem som betyder mest. Bara det att få höra av en vän att de tänker på en då de ser en viss färg....;)
    Så du har också varit i fin butik i helgen...
    Blir kul att se dina bilder sedan..när jag var där var det så kollosalt mycket folk...det får nog bli en till tur längre fram...;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  10. Det är sådana vänner man behöver. Nu är jag jättenyfiken på att följa med på trippen du lockar med

    SvaraRadera
  11. Vilken fin vän och vilket vackert fat :D Christina

    SvaraRadera
  12. Men vilken härlig vän o fatet är ju såå vackert..och frökapslarna gör sig verkligen fint där..

    SvaraRadera
  13. Men vilken rar vän... och vilken fantastiskt fin omtanke!!! Fatet är jättefint, gillar verkligen stilen och färgen!!!

    Ha en riktigt härlig och trivsam torsdag och kommande helg!!!
    Kramar♥ Maria

    SvaraRadera
  14. Å vilket underbart fat, helt i min smak! Underbar vän du har som tänker på dig! Kram Iréne

    SvaraRadera
  15. Vad gulligt! Härligt med vänner som vet vad man vill ha!
    Tack för goa ord hos mig!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  16. Trevlig helg! Jo hoppas på en bättre dag idag..tungt :(
    ~marita~

    SvaraRadera
  17. Jo, bästa vänner brukar veta vad man gillar.
    Ha det gott i helgen.

    SvaraRadera
  18. Vilken tur det är att ha goda vänner!
    Ha en trevlig helg!
    Kram Lovisa

    SvaraRadera
  19. Ett sånt vackert fat, sött på fot.Visst sätter såna överraskningar guldkant på dagarna. Det är vänner som vet hur dom kan visa omtanke du.
    Undrar vad du gjorde i det
    där huset :-)? Ska bli kul att se.
    Önskar dej nu en riktigt go helg vännen.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  20. Mycket vackert fat !
    Just den servisen hade min farmor. Jag gillar den skarpt. Ett fat på fot blir ju också extra andvändbart när man vill duka lite fint
    önskar dig en soligt fin helg
    kram från Kristina

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~