onsdag 5 oktober 2011

Blommar för fullt...


gör Viola Hederacea
nu...


Plockade in dem på altanen i helgen
och nu blommar de.


Söta...snygg färg på hösten.



 Snart har det värsta lugnat ner sig på 
jobbet så ibland hinner jag i tid 
till ett Friskis & Svettispass.
Förra veckan var det premiär för i höst. 
 Jag fick himla mycket 
träningsvärk så jag vilade
på torsdagspasset.
I går gick det bra men 
det är bara att konstatera
ännu en gång att 
kondition är en färskvara.
Den behöver ständig påfyllning. 
Nu laddar jag för morgondagens pass. 

24 kommentarer:

  1. Hej
    Gulliga blommor! Ja visst är det svårt att hinna med att motionera när man har detta yrke eller blandar jag ihop det nu? Visst är du också pedagog? :O jag har inte lyckats ta mej till ett gympapass ännu men skulle verkligen behöva.
    Ha de gott
    kram marie

    SvaraRadera
  2. Så vackra blommor! Jag får så dåligt samvete att jag inte har börjat träna i höst heller.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  3. Så söta blommor!
    Jag håller igång med zumban som jag verkligen trivs med :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. så små söta blommor.
    ja du..motionen har jag tappat helt. har inte blivit av att göra nåt..usch vad dålig man känner sig ibland.
    hoppas på att få lite ork och inspiration
    ~Marita~

    SvaraRadera
  5. Vet du hur man vinterförvarar de små violerna? Fick två i present i våras och nu vet jag inte vad jag ska göra med dem! Hälsningar Christina

    SvaraRadera
  6. Den är en av mina favoriter fast jag har inte haft någon år. Undrar varför?
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
  7. Å de är ju så fina dessa violer..minns när de kom, jag köpte på hötorget i Stklm, för många år sen...tänk att de blommar igen i oktober..va fint..Kollar efter dig där nere på dina hund promenader..men int ser jag någe..du får titta upp och vinka:-)...kram Karina

    SvaraRadera
  8. Hoppfullt när något börjar blomma så här års! Det är väl det samma med motionen, det finns hopp! Jag är med i en kampanj som heter Hälsostegen och hittills går det toppen att traska på!
    Ha det gott! ♥

    SvaraRadera
  9. Det gjorde du allt rätt i! SÅ SKOJ vi ska ha!!!! KRAM

    SvaraRadera
  10. Så söt! Träna måttligt...

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  11. Ojdå, har den fått vårkänslor av de varma dagarna eller ska den blomma lite hur den vill...??!!
    Vinkade glatt åt dej när du kom hojjandes i måndags vid lunchtid. Hade varit hos optikern, det var för övrigt på tiden...
    Skönt om du börjar känna att du hinner med lite mer än bara jobb. Du ska vara rädd om dej, vi har en lång vinter framför oss...som i och för sej kanske ger dej mer energi än mej...*skrattar*.
    Idag ska det inhandlas blommor och arrangeras i en kruka för att sen transporteras till vännernas torp. Att skicka blombud kändes för opersonligt, det är ju i torpet vi haft alla trevliga stunder. Sen till helgen blir det nog Rättvik, höstmarknad där och förmodligen sista turen med bobilen. Om det inte kommer annat emellan förstås...
    Ha´en bra torsdag vännen, och var försiktigt med ärtsoppan om du ska på gympa sen...!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. ...ja tänk att det kan vara så svårt att "hinna" träna... och som du skriver, motion är färskvara!!! Jag ska också ta mig i kragen och börja motionera... jag gillar att ha träningsvärk... känna att musklerna fått arbeta!!! :)

    Vilken söt blomma!!!

    Ha det gott och fint!!!
    Kramen♥ Maria

    SvaraRadera
  13. Hej där! Va´käckt med träningsvärk....men nyttigt när kroppen får arbeta och som du säger det är färskvara. Måste nog ta på mig nu och dra iväg ut i naturen.
    Ha en bra torsdag, här är det surregn!
    Carin i norr

    SvaraRadera
  14. Trots allt så är det ju första gångerna som är värst inte bara med träningsvärken Det jag tycker är svårast är att återgå till rutinerna. Jag är nog i grund och botten lite lat av mig

    SvaraRadera
  15. Men den är ju bara så himla söt och läcker den lilla violen. Tur att du plockade in den innan höststormen förstörde den.

    Kram//

    SvaraRadera
  16. Så söt, vad fint den blommar....
    Ja du är då en riktig hurtbulle..........
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  17. Sååå söta jag har också violer i rabatten. Bra med träningen som du har kommit i gång med. Jag har sprungit regelbundet i över 30 år och nu går jag också på två pass yoga - så härligt.

    SvaraRadera
  18. Näpen, liten fin en! kram Sophia

    SvaraRadera
  19. Vilken söt blomma!! Det är alltid bra med motion men man ska ta det lugnt i början så man inte tröttnar så fort! ha en skön helg!!

    SvaraRadera
  20. Vilka tacksamma blommor, blir så fina när man sätter dem i rabatten. Sprider sig som en grön matta med sina vackra så lila blommor. Tack för din kommentar på min blogg.
    Välkommen tillbaka, och även välkommen till butiken. Mycket nytt har kommit in samt att det kommer mycket mycket mer. Är lite undrande över vart jag skall göra av allt, men det löser sig nog. Har lite funderingar på ett litet litet utbygge;o)
    Ha det gott och ha en skön helg.
    Kram kram Nettan

    SvaraRadera
  21. Hej Annika!
    Blomman är så fin. Jag ska försöka ta tag i mina blommor på altanen i helgen.
    Träning och muskler ska hållas igång:-) Just nu är jag förkyld så det har varit dåligt med träning nu. Längtar till att komma igång igen.
    Ska du med på nya inredn.resan i mars? Jag vill gärna, får kolla med Lotta också.
    Ha en fin helg!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  22. Lilla Viola är en riktig skönhet!
    Men nu tar hösten fart.....blåsten gör sitt.
    Hemma hos börjar de stora träden tappa löv och plötsligt blir det mycket ljusare inne. Lite bakvänt.
    Kram på dig!
    Kicki
    Min Skattkammare

    SvaraRadera
  23. Ja de var ju underbart skira och fina! Det är toppen för blommorna att var på semester ute på sommaren.
    Trevlig helg,
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  24. Hej! Jag hittade din blogg från Ringkogerens blogg. Min flickvän kommer från Danmark Horsens (Braedstrup) men flyttade till Sverige som 6 åring. Du har en fin och trevlig blogg och jag skulle bli glad om du ville besöka min blogg och bli följare. MVH / Janne o Lil

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~