söndag 11 september 2011

Vad är det för fel med blogger?

Vad händer med mina bilder?
Det är inte kul att det blir som i 
förra inlägget.Ibland syntes bilderna och 
nu är alla borta. Jag testar någon 
gång till men ska det fortsätta 
så är det ju lika bra att lägga ner.


Open ART 2011
har pågått
här i stan under sommaren.


Det mest omskrivna konstverket 
har legat utanför Rådhuset
på Stortorget.


Inne i Krämarens varuhus
kunde man se detta.
En bil som byggts av skor!
I dag avslutas konstutställningen.



I går firade vi en kompis 
som hade sin födelsedag i våras.
Hon gillar att fynda på Loppis.
Vi utrustade henne med en liten börs
innehållandes några sedlar som 
skulle spenderas vid ett kvartersloppis
 som var i vår närhet.
Ett annat Loppis besökte vi utanför
Örebro där vi också åt vår goda matsäck.
Det Loppiset tillhör min bror 
och hans fru.


Firandet fortsatte fram till midnatt
med en fyrarättersmiddag 
som vi fixat till.
Varmrätten bestod av ugnsbakad lax
med pesto, olikfärgade tomater,
bladspenat och massor av riven ost.

Mums!




I eftermiddag har vi firat
sonens sambos födelsedag.
Supergod fisksoppa med gott bröd
och äppelkaka med gräddvaniljsås. 

Känner mig mätt och belåten 
efter en frossarhelg.
Nu väntar en intensiv jobbarvecka.



28 kommentarer:

  1. Vilken rolig konstutställning, och stor!

    Ett så roligt sätt att fira nån på...tror jag härmar då en vän fyller 50. Är det ok?

    Hoppas verkligen bloggen funkar framöver för dig, så kul att kika in här =)
    Men vad konstigt att bilderna försvinner...

    Kram Sussi

    SvaraRadera
  2. Ja jag har sett detta fenomen att dina bilder är svarta :-( Inget kul. Har inte sett det hos fler. Inte än i alla fall. Däremot svarat profilbilder hos några. Inte alls kul det här du. Hoppas det funkar nu så du inte försvinner med bloggan. Det hade vart sorgligt. Det var en kul utställning du :-)
    Kul grej det där ni gjorde med din kompis :-))
    Verkligen god mat du intagit i helgen. God mat förgyller livet :-)
    Ha en bra jobbvecka nu.
    Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  3. Du får ju inte lägga ner bloggen, då blir jag ledsen i ögat...men jag förstår att det kan kännas motigt...vad kan det vara för fel...har du råkat spara bilderna i något annorlunda format?

    I vilket fall som helst verkar du haft massor av jätteroligt firande i helgen och jag hoppas att du känner dig taggad inför den nya veckan!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Himmel ja vad har hänt? Sånt är inte kul alls..

    Oj så mycket konst o trevligheter du har haft nöjet att uppleva..god mat o födelsedagar..härligt.

    Jepp nu tar vi nya tag inför vecka 37..lycka till..

    SvaraRadera
  5. Det må jag säga lät som en riktigt trevlig 50-årsdag.
    Men blogger ja, det undrar vi vad detta skall bli till. Ibland går det att sätta in foton och ibland inte. Blir det värre får man ta sig en funderare om man ids hålla på alls. Jäkligt tråkigt med sådant strul.

    SvaraRadera
  6. Svarta bilder verkar vara ett problem hos flera andra bloggar... hoppas att det ordnar sig, vilket jag tror att det gör!!!

    Har du kollat med Blogger, det går ju att söka på typ "kända problem" genom sitt användarkonto!?

    Bilderna idag syns i alla fall och är dessutom jättefina! :)))

    Kram♥ Maria

    SvaraRadera
  7. Ser att du också har varit till Stortorget... ;-) Visst var kaninen stoooor!

    Så trist när det inte fungerar med bilderna. Verkar nästan som något virus...? Hoppas att du kan hålla på i alla fall. Eller också får du börja om med en ny blogg och låta den här vara vilande men sökbar. För jag hoppas att du inte slutar!

    Du såg väl att jag hade en utmaning till dig? Skulle vara kul att få veta lite mera om dig...

    Ha en bra vecka!
    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  8. Sånt roligt sätt att fira någon på! Och vad god laxrätten verkade. Och fisksoppa mmmmmmm. Den godaste ever åt jag förra sommaren på en liten krog ute på Fårö. En supergo kompis och jag åkte på MC-utflykt runt ön under sensommmaren och hamnade där. Ett soligt och turiststilla Fårö tog emot oss med öppen famn. Smaken och upplevelsen har blandats till ett svårslaget minne. Hoppas att du får ordning på bloggen igen! Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Oj, trist med bilderna, men ert sätt att fira var väldigt lyckat. Hoppas att det med bloggbilderna bara är en engångs händelse.
    Kram Petra B.

    SvaraRadera
  10. Så trist med dina bilder. Det konstiga är att jag ibland ser en bild hos dig och nästa gång är samma bild svart sen kan jag starta om din blogg och se den igen..??
    Vilket härligt sett att fira en väns födelsedag och den laxen ser verkligen lockande ut.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  11. Så du har firat! Vilken fin konstutställning du visar. Den var lite annorlunda.
    Hoppas att ditt bildproblem reder upp sig. Nu syns i alla fall bilderna som de ska.
    Ha en fin start på veckan! Kram Kicki

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Då fick jag se kaninen; tack för det :-)))

    SvaraRadera
  13. Så trist med dina bilder, men i detta inlägget fungerar det. Kaninbilden är för härlig./Christina

    SvaraRadera
  14. Mums vad laxen såg god ut!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Nu tycks din blogg funka, inga svarta bilder nu i alla fall. Jag har problem med att ladda upp bilderna, det tar rackarns lång tid, om det ens går...
    Jaha, nu förstår jag att du hade fullt upp i helgen, du verkar ha mer än tjugofyra timmar på ditt dygn...
    Å kan du tänka, jag har helt missat Open Art, eller rättare sagt jag har inte varit inne och kollat alls!! Så ofta besöker jag metropolen..eller inne har jag väl varit, men inte hunnit med att se alla konstverken (?), bara kaninen, och den kunde väl knappast någon missa...
    Ha´det så gott vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  16. Vilken trevlig konstutställning, den där bilen var skön! Vad trevligt med lite firande, alltid skoj att träffas å hitta på saker! Kram iréne

    SvaraRadera
  17. Ha en fin måndagskväll. Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  18. Vilken härlig utställning som kan glädja både stora och små. Här kan man verkligen använda fantasin. Lyckostar som fick gå loppis. Jag söker hela tiden nya i mindre format. Då kan man förena nytta med nöje
    Ha en bra skolvecka

    SvaraRadera
  19. Ja vi har haft en underbar helg i Pisa. Torsdag kväll till söndag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  20. Hallå där!

    Den där bilen har jag missat totalt...fast jag måste erkänna att jag inte varit inne i stan särskillt många gånger den här sommaren....ännu mindre loppisbesök har det blivit...får ta igen det nästa sommar.
    Vad snyggt det låter som huset blir...synd att bilderna försvunnit. Jag tycker också blogger är knepigt...man får mickla lite med texten för att det inte ska bli för långa mellanrum i inläggen..
    Kram o ha en fin dag...i blåsvädret.

    SvaraRadera
  21. Det är kul med konst! Jag vet inte vad det är med blogger - fruktansvärt segt ibland i alla fall. Tar skiiiitlång tid innan bilderna hämtas fram osv. Inte kul. Ni verkar haft ett mysigt kalas!
    Kram Jessika

    SvaraRadera
  22. Vilka sagolika konstverk...Me like. Hoppas att maten smakade lika bra som den ser god ut!

    Kram//

    SvaraRadera
  23. Jag har något till dig hos mig ;)
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  24. Nu är inte dina bilder svarta hoppas att det håller i sig.
    Härligt god mat du visar och vilken kul grej med loppis när kompisen fyllde år.
    Ja jag tycker att vi ska fika en em. Nu har jag semester och vi åker bort ett tag. Vi får höras i slutet av sept.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  25. Vilken smaskig rätt med lax, blir riktigt sugen!
    Hoppas att det har ordnat sig med bildrna så du inte tappar sugen!
    Kul att komma in och läsa din blogg, tyvärr har inte tiden riktigt funnits att blogga hoppas på bättre tider i höst!
    ha det gott! Märta

    SvaraRadera
  26. Jättejobbigt när inte tekniken fungerar. Själv har jag kommit upp som anonym när jag skickat kommentarer även till dig har det varit så. Mitt råd -ge inte upp.

    SvaraRadera
  27. tack för hälsning i bloggen..en av de trogna följarna ;)
    jag du..har nog bloggen mest för mig själv också, kul att ibland titta tillbaka vad man haft för sig.
    ~marita~

    SvaraRadera
  28. Så god laxrätten lät! Kram Johanna

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~