fredag 23 september 2011

Källarfynd och annat



Bortglömd på en hylla i källaren
 återfann jag denna burk.


Bra att städa ibland!


Minns inte vad den har använts till
men tror att den är från mina föräldrar.


Lutad mot väggen i cykelhuset 
står en gammal grind.
 En gång i tiden satt den 
på grindstolparna som 
finns vid vårt hus.


Vi har provat att ha den där igen
men det är inget vidare att öppna 
och stänga grinden var gång
som man passerar genom den.


Humlen gillar läget.


Hoppas på en regnfri helg så 
målningen av huset kan fortsätta.


Ha en fin helg ni alla!

22 kommentarer:

  1. Roligt att städa när man finner så fina saker :)

    Grinden gjorde sig så bra där den står och ett perfekt klätterstöd. Riktigt snyggt!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Tänk att gamla ting kan vara så vackra... och vilken lycka att kunna återfinna sådana skatter då man söker bland sina saker!!! :)

    Har funderingar på att plantera "lite" Humle, den är så vacker och lättskött har jag förstått... :)

    Önskar dig en skön och trivsam helg!!!
    Kramar♥ Maria

    SvaraRadera
  3. Woow...vilken grind!! Snyggt med humlen som får klättra i den. Om ni skulle trötta på den, grinden alltså, kan ni ju alltid höra av er...
    Å fynd i källaren blev det också. Ungefär som den asken jag hade bokmärken i när jag var liten, å jag tror tyvärr att både ask och bokmärken är borta för länge sen.
    Hoppas också på bra väder, dels så att ni blir klara med huset och sen för att allt blir mycket trevligare då, även om jag ska jobba i helgen!!
    Ha´en skön fredag och resten av helgen med förresten!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Städa är ju inte det bästa nöje man kan tänka sig men om man finner såna fina bortglömda saker så livar det ju upp det hela :).
    Så snyggt det var med humlen som växer runt den gamla grinden.
    Ha en bra helg och visst ska vi hoppas på sol.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Hej du söta!
    Vilken vacker burk!!!! Å grinden var ju sååå himla fin!!
    Ha en fin helg.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  6. fina fynd.
    Ha en fin helg.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  7. En burk med minnen och en vacker grind med humlen där! Hoppas verkligen att ert väder är bättre än det blöta vi har här! ♥

    SvaraRadera
  8. Vilket burkfynd. jag är barnsligt förtjust i burkar. Inte så att jag samlar hej vilt men jag köper gärna om jag hittar en udda burk som jag tycker om. Loppisfynd ska det vara annars är det ingen sport
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  9. Jättevacker burk, då är det roligt att städa. Jag tycker det är helt okej att städa. Ofta hittar man något roligt eller ändrar på något så det blir nytt.

    SvaraRadera
  10. Fina skatter du får återanvända!
    Hoppas på vackert väder gör vi också här. Vi har en del byggprojekt kvar ute ännu.
    Skön helg! Kram Kicki

    SvaraRadera
  11. Så snyggt med humlen som klättrar i grinden där den står lutad mot väggen! Om man vill ha grindar vin infarten kan man ju ha dem öppna (man behöver inte stänga dem varje gång...).

    Gamla plåtburkar är fina och kan användas till det mesta...

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  12. Tack för dina rader...jag vet att du vet...
    Kram

    SvaraRadera
  13. Grinden är ljuvlig...precis som din burk.

    Ibland är det inte dumt att damma av gamla prylar!

    Kram//

    SvaraRadera
  14. Hallå!
    Vacker burk...ser ut att vara från tiden jag gärna flyr in i......
    Jag har väl bara haft lite otur, jag ser väl lättlurad ut. ;o) Men nog sjutton får man vara på sin vakt för allsköns försäljare som slingrar sig som ålar och ändrar priset allt eftersom!! Grrrrr....
    Vilket väder! Maken och jag har varit till Nora och frossat kebab. Vi åkte runt Norasjön och satt vid vattnet och njöt av solglittret.
    Nu ska jag ta mig en cykeltur.
    Det går bra med boken! Till jul...tänk om.....suck. ;o)
    Njut av dagen!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  15. Visst är det mysigt med gamla burkar.
    Jag har en i koppar som står i garaget.
    Den hade mamma och pappa tull brödburk.
    Den är också full i mönster fast det är uthamrat.
    Grinden är ju assnygg
    ha en mysig helg
    Kramizzzzz

    SvaraRadera
  16. å vilka fynd :)
    å missa nu inte.........

    S
    A
    T
    U
    R
    D
    A
    Y

    S
    H
    O
    W

    O
    F
    F

    VÄLKOMMEN :)
    De e kul å va med :)
    Håkan

    SvaraRadera
  17. Hej vännen, vackra gamla burkar är jag mycket svag för och hittar ständigt flera som jag mååste ha.
    Grinden var jätte fin, ett smycke i en trädgård. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera
  18. Jättefin burk och vad roligt att den funnits hemma hos dina föräldrar.
    Grinden är så snygg som blomstöd den ser så där rostig ut som är så fint.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  19. Åh! Vilka fina bilder! Stolt är jag som en kort tid fick ha dig som lärare men än i dag har vi kontakt <3 Kram fina Annika!

    SvaraRadera
  20. Hej hej!
    Vilka fynd! De roligaste fynden man gör är ju i sina egna gömmor..;)
    Grinden är ju heeelt underbar. Så fint att bara ha den stå så där med humlen i...;)
    Oj va långt bort dottern flyttat....jag komemr tycka det är långt bara de flyttar in till stan..;) Ska hon plugga?
    Ja Lev vackert var en butik att rekomendera...men själv kommer jag inte åka dit då de har något jippo...jag kommer välja en "vanlig dag" Det blir bara trångt och jobbigt då det är så där mycket folk.
    Kram o ha en mysig ny vecka!
    Katarina

    SvaraRadera
  21. Fin gammal burk, det är så kul när man hittar så fina saker som släktingar har haft. Fantastiskt vackert med humlen mot den vackra grinden.

    Kram Therese

    SvaraRadera
  22. Men vilka skatter du har..helt bedårande vackert..tänk vad dessa kultgrejer varit med om..

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~