onsdag 21 september 2011

Jisses så fort dagarna rinner iväg

Jobbar, äter och sover... det är mitt liv just nu.


I helgen for vi till Malmö dit dottern har flyttat.
En fullastad husbil med släp fyllt med hennes
 möbler och tillhörigheter anlände sent på natten
mot lördag. Vi sov på en parkering utanför Lomma.
 Efter urlastningen var det dags att 
bringa någon sorts ordning i röran.




Somligt skulle upp i vindsförrådet.
 Vilken tur att det fanns.


På lördagen såg det ut så här.

Då vi styrde hemåt i söndagskväll
var det helt annorlunda.
Har ingen bild nu men det
kan bli en nästa gång vi är där.
Fast då ska vi göra något annat
än bära möbler och kartonger hit och dit.

Sex och en halv timme tog resan hem
...regn hela vägen.
Gissa att vi stöp i säng 02.30
mot måndagen.
Klart att man inte är en flitig 
bloggare nuförtiden. Men det 
kan bli bättre snart...

13 kommentarer:

  1. Men kära vännen...tänkte på dej i helgen när jag förstod att vi hade lite olika upplägg för det här med husbil...Jobba nu inte ihjäl dej, och även om det i år kanske inte blir någon gemensam färd nå´n helg så kan vi ju åtminstone träffas över en kopp té eller kaffe!!
    Hoppas dottern kommer att trivas i Malmö, måste erkänna att jag nog inte varit där alltför ofta...
    Ha´en bra onsdag, och ta väl hand om dej!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det mycket fixande och bärande när barnen flyttar. Förhoppningsvis blir det långt mellan gångerna. Hoppas hon kommer att trivas så långt från mamma! Men nog är man glad när man ser att de står på egna ben!!

    Sköt om dig och vila lite mellan varven.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Oj du har verkligen fått stå i, men det är ju bra då man kan hjälpa sina barn.
    Hoppas att kommande helg inte blir lika intensiv för dig.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  4. Hej Annika!
    Instämmer med dig, dagarna bara rullar på. Bloggen hinner jag inte med, men det kanske lugnar ner sig.

    Har kikat runt lite här hos dig, vilket gulligt får du har sytt!
    Ha en fortsatt bra vecka kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Här var det också flytt av dotter ser jag :-)) Ja du det har vi och haft nu. I söndags var vi nere å då hälsade vi bara på :-)))) Det kändes himla gott. Annars har det varit en massa jobb varje gång bara. Jobbigt det där med flytt.
    Ha en go fortsatt vecka nu. Kramar OM gör Tina

    SvaraRadera
  6. Du vet nog att du lever nu med allt det nya. Vi har ungefär lika lång väg till våra tvillingsöner och det har blivit många turer med släpvagn och flyttningar genom åren. Bra man kan hjälpa, men visst tar det på krafterna!
    Hoppas du orkar med jobbet nu.♥

    SvaraRadera
  7. Alla har vi perioder då vi måste lägga bloggandet lite åt sidan. Med flyttjobb räcker inte tiden långt. Gissar att det är skönt när det är klart nu. Det är ju också alltid ok att man kan hjälpa till.
    Snart är det helg igen, låt då enrgiknölarna vila.

    SvaraRadera
  8. Ohhhh det där känner man igen. Vi har gjort detta ett antal gånger har man fyra barn så händer det titt som tätt.
    Vilken snygg husbil ni har förresten.... Grattis.
    Kramizzzz Nu skall jag lämna in bilen på service och spindelarmsbyte.

    SvaraRadera
  9. Vad smidigt att kunna åka iväg sådär med husbilen... och att den rymmer så mycket mer än "bara" resenärer! Förstår att ni hade att göra ”några” timmar för att ta er ner till Malmö... :)

    Hoppas att du får en fin kommande helg och att du får vila och njuta riktigt ordentligt (eller vad det nu är som du vill göra)!!!
    Kramar♥ Maria

    SvaraRadera
  10. Det kommer som i perioder att man känner att man inte hinner med sig själv. Tur i alla fall att känslan av att hjälpa andra väger upp så mycket. Se nu till att du vilar kropp o själ tills nästa ryck. Konstigt nog kommer dom vare sig man vill eller inte
    Ha en fin kväll

    SvaraRadera
  11. Känner igen det där med flytt!! Jag brukar säga att jag har flyttat hela detta året, fast jag bor kvar hemma! Har flyttat dotter L, min far, min mor och sedan flyttat min fars saker igen, då han gick bort, kört möbler till dotter E och nu ska dotter S flytta! Puh säger jag bara! men i allt så är det så roligt när alla bitar faller på plats för våra älskade barn å anhöriga! Så vila upp dig nu, det kommer mera å tro inte att nästa gång i Malmö. att ni inte får bära, jag lovar det får ni *ler*! Ha en skön avkopplande helg! Kram Iréne

    SvaraRadera
  12. Ja tänk så många gånger man flyttat hit och dit för sina barn. Det är det som ingår i paketet och det är roligt att hjälpa till.
    Förstår precis vad du menar med att allt rullar på. Hos mig går det för runt har aldrig arbetat så hårt som nu. Tur i alla fall att jag fick tjänstledigt varannan fredag. Tänk om vi kunde fika någon gång?
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  13. Hej i natten! Känner igen i vissa delar. "Ibland-bon" har flyttat i dagarna och stundtals har det känts som att kartongerna aldrig tar slut...
    Ha nu en fin och trevlig helg! /SA

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~