torsdag 18 augusti 2011

Jobbstart



Så blev det av i dag istället.
I går tittade en jobbarkompis in
med en söt liten blombukett
 och önskade mig 
välkommen till jobbet i dag.

Jag har jobbat på denna skola 
sen 1983 men de tre senaste åren
har jag varit tjänstledig från 
den skolan .
Klart att man känner sig 
välkommen då!

Dagen försvann i en rasande fart.
En del nya jobbarkompisar,
ny klass,
nytt arbetsrum
ny rektor.

Det kändes kul.




Måste visa vad jag gjorde
klart förra veckan.


Han är så söt, Herr Får,tycker jag.
Jag kommer att tillverka fler...
när det finns tid till det.


Ha en fin start på helgen.

16 kommentarer:

  1. Vilket härligt välkomnande med den söta buketten! Men vilken dålig tajming att bli sjuk i jobbstarten... ;-) Hoppas att du känner dig kry igen och att det inte var alltför allvarligt. Lycka till på "nygamla" jobbet!

    Sensommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Vilken gullig kolega som kommer med blommor och önskar dig välkommen, sånt värmer :).
    Hoppas du känner dig bra nu och redo för att återgå till arbetet.
    Men du vilket sött får, jag som har pippi på får blev nästan lite förälskad hihiii...
    Ha de så bra och lycka till på jobbet.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Så skönt att se att du har kommit iväg till jobbet nu! Jag satte nästan hjärtat i halsgropen när jag såg att du hamnat på sjukhus...jag hoppas och antar att det inte var mycket allvarligt eftersom du nu har börjat. Så fint mottagande du fick första dagen. Och Herr Får är underbar, han ser riktigt kramgo ut och lite finurlig.

    Var rädd om dig nu och simma lugnt!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  4. Skönt att du är på benen igen, och vilken trevlig arbetskamrat du har!!
    Fåret är ju helt underbart!! Anar vem som ska få det...Nu kanske du tror att jag blir lite sysugen...men nej, den tarmen vet jag inte riktigt vart den tagit vägen...
    Här blir det nog en lugn helg, inomhus i alla fall (ska ju nästan bli storm senare idag hotar dom med...). Jag delade kamratligt med mej av förkylning, så U är hemma från jobbet (!!!!!!!!!!!) idag, och jag är fortfarande i chock över att han tog det steget...
    Ha´det så gott vännen!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Då känner man sig välkommen! Hoppas du är kry igen.

    Undrar vem som ska få krama Herr Får?

    Ha en skön helg.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  6. Vilket gulligt får, otroligt charmigt och sött!!! ;) Var hittar man ett sådant mönster?

    Härligt att få ett sådant välkomnande tillbaka till jobbet!!! Hoppas att du får en bra start på arbetet!!!

    Ha en fin helg!!!
    Stor kram♥ Maria

    SvaraRadera
  7. ....så skönt att du mår bra igen. En sån där gul filt vill man inte se runt någons ben. Fast det är tur att de finns.
    Du var efterlängtad på gamla jobbet. Härligt med sånt mottagande! :o)
    Fåret är super super gulligt och coolt! Vad du kan!
    Ha det så bra....trevlig helg!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  8. Så charmig han är...herr Får!
    Söt bukett!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  9. Hej min vän :-) Nu har jag läst i kapp lite här.Har haft lite mycket runt mej en tid. Nu sista dagarna har vi flyttat för dottern. Från Strömstad till Göteborg. Kämpigt att flytta du.
    Du har varit sjuk ser jag. Hoppas det inte var nått allvarligt.Vad jag förstår så är du i alla fall i jobb. Så vacker bukett du fick. En fin tanke att önska nån välkommen så det värmer gott.Fåret är så gulligt som du gjort:-)Ha en riktigt go helg nu.
    Kram Tina

    SvaraRadera
  10. So good that that people from work give you those flowers.Hopefully you feel much better now?
    That lovely sheep is so nice, i love it!!!
    Take care.

    Kram,
    Eefie

    SvaraRadera
  11. Den där Herr Får blir man ju bara så kär i.
    Vad skönt att höra att du är på benen igen. Önskar dig nu lycka till med de nygamla rutinerna med att återgå till din "gamla" skola igen. Du har ju verkligen haft ett urkul uppdrag de sista åren.
    Det har varit en urseg start för egen del förra veckan. Det kändes bättre redan i måndags och nu med en intensiv kurs i ryggen ska det bli roligt att träffa elever nästa vecka igen.
    Glöm nu inte bort att vara rädd om Dig!
    stor kram
    Caroline

    SvaraRadera
  12. Så fint om du fick en bra jobbstart! Det blir säkert bra!
    Vilket fint får! Jag har inte gjort något själv, bara instruerat elever som har sytt får.
    Ha en skön dag! ♥

    SvaraRadera
  13. Vilken go arbetskamrat. Det betyder mycket med bra jobbarkompisar. Vad roligt att komma tillbaka till skolan där du arbetat så länge.
    Fåret var så sött är det till lilla barnbarnet?
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  14. Hej ! Vad synd att du inte fann oss!
    Vi ligger precis mitt emot köpcenret MITT I CITY och där har vi legat i drygt 7 år. Järnvägsgatan 9 är adressen.

    Hoppas du finner oss nästa Karlstadstur!
    Må gott !
    E-K/noll54

    SvaraRadera
  15. Men såååå söt!!
    Herr får är ju helt ljuvlig...ny rycker det allt lite i sygenerna...;)
    Härligt med ett sånt mottagande. Jag förstår att det värmer gott att komma tillbaka till..;)
    Kram o ha en mysig eftermiddag!

    SvaraRadera
  16. Fina blommor...hoppas allt är bra med dig!

    Duktiga du som till och med kan göra får ;p

    Kram//

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~