fredag 12 augusti 2011

Jag fick besök

...av ett Smultron.
Som tur var hade jag skördat lite.



De nya skorna passade bra.


Alla Smultron försvann snabbt. 


Mums!


Din hand i min hand

Farmors lilla
vilken glädje att du finns.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Om 2 år har jag varit lärare i 40 år. 
Helgen ska jag tillbringa i Karlstad
med tre av de som jag läste 
tillsammans med då på -70 talet. 
Vi ses minst en gång om året. 
Tänk att vi har känt varandra i 40 år!
Ser fram mot att träffa dem. 
Härligt med vänner
både gamla och nya.







24 kommentarer:

  1. Ett otroligt sött litet smultron :)
    Söta små skor.

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så fint barnbrn du har och vad mysig bilden med era händer var. Gillar detaljbilder på det viset, önskr jag hade fotat mera på det viset när mina var små.
    Vad kul att ni fortfarande träffas efter alla år. Jobbar även dom som lärare fortfarande?
    Ha en bra dag i solen, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  3. Ha ha...tack du!!! Men jag hann först...fniss.... Tänk vad kul vi hade!!!
    Men vilken liten sötnos....
    Ha en trevlig helg!
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  4. En sådan liten going...visst är det mysigast som finns, och den lilla handen. Fina skor, de ser ut att passa perfekt.
    40 år ja lång tid..tänk vad många ungar du har undervisat...som minns dig..sin lilla fröken...för visst minns man sina lärare,det gör i allafall jag, trots att jag är så glömsk.
    Ha det så fint i Karlstad, där sola alltid skiner..kram Karina

    SvaraRadera
  5. Ha´en underbar helg i soliga Karlstad!! Å tänk att ni unga fröknar har känt varandra så länge, är det verkligen möjligt....??!!
    Vilken goding hon är...smultronblomman...inte visste man att det fanns så mycken kärlek kvar att ge till nästa generation...man trodde det mesta hade gått åt till den första!!
    Ha´en bra helg vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Dessa små söta bär är de sötaste man kan hitta! Vilken lycka det är med barnbarn. Och tänk, så bra tofflorna passar på ett litet smultron!

    Varje år har jag höstträff här hos mig med mina väninnor från Falun varav några riktigt gamla och kära!

    Ha en härlig dag och en trevlig helg.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. So nice to see the new shoes!!!
    The strawberrys look delightfull, mjammie!!
    Have a nice weekend with old and new friends!!!

    Kram,
    Eefie

    SvaraRadera
  8. Vad fint Du skriver om lilla barnbarnet!

    Är det 40 år sedan jag var hos Dig på semis i Karlstad tänk vad gamla vi är nu!

    Kram

    Birgitta

    SvaraRadera
  9. Lycka till nu när du börjar arbeta som lärare igen, det känns väl spännande? Du är ju som gjord för det! Vi ses kanske på onsdag på Conventum? Ha en mysig helg och njut av de sista semesterdagarna!
    Kram Lovisa

    SvaraRadera
  10. Hej. Det var längesen jag var hos dej! Kul, jag kände igen dej på fotot!

    Sånt gulligt litet smultron du har... l'ngtar efter mitt..

    Trevlig helg.
    Kram marie

    SvaraRadera
  11. Alltså hur söt får man vara? Jag fullkomligt snmälter..den där lilla smultronmunnen..oj oj oj..och vilka otroligt söta foppatofflor..himmelska..

    Shit..snart 40 år..det var inte dåligt..jag tror minsann fröken kan sin sak..tänk så många du lärt i livets skola..grattis..jag hoppas du får många år till...

    SvaraRadera
  12. En så trevlig tradition du och de du läste tillsammans med har! Värdefullt.
    Ja nog hade du besök av ett smultron, det är underbart att var farmor.
    Trevlig helg
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  13. Ja tänk... lärare i 40 år, det är inte illa!!!

    Farmors lilla hjärta, ser så otroligt söt och go ut... förstår att hon är ett riktigt glädjeämne!!! ♥

    Vackra bilder, gillar särskilt dem med de söta små barnbarnshänderna... tänk att små händer och fötter kan vara så gulligt!!!

    Ikväll kommer mitt lilla hjärta och sover över... :)

    Önskar dig en skön och fin helg!!!
    KRAMAR♥ Maria

    SvaraRadera
  14. Lyckan att ha ett barnbarns hand i sin och sina armar runt sin hals är den finaste av gåvor!
    kram
    Caroline

    SvaraRadera
  15. så söt litet smultron o va söta små skor.. Färskpotatisen ser oxå fina ut.

    SvaraRadera
  16. Vilket härligt lite smultron och vilka härliga små skor//Britt

    SvaraRadera
  17. När jag läser din underbara text sväller mitt hjärta nästan till bristningsgränsen.
    Jag har klappat magen idag.
    Nu är det knappt en månad kvar tills vi får vårt sjätte barnbarn
    Vi har fem jordgubbar så nu skulle det sitta fint med ett smultron hahaha!!!!
    Grattis i förskott till jubileet.
    40 år det är strongt.
    Ha det super.
    Kramizzzz

    SvaraRadera
  18. Aaah vad det är gott med smultron! Jag fick faktiskt smultronsylt av min mamma i år. De har haft massor av smultron denna sommar.

    Kram Mia

    SvaraRadera
  19. Alla vackra ord är redan sagda...
    Och dina ljuvliga bilder kompletterar så bra.
    Jag hann vara lärare i 28 år innan jag gick i pension. Utbildade mig som vuxen. Det bästa jag gjort... Har härlig kontakt med många fd elever på Facebook och IRL och glädes åt detta och att få veta hur det går för dem vidare i livet.

    SvaraRadera
  20. Ja hon är för söt lilla smultronet. Foppaskorna är bedårande.
    Hoppas att du hade det bra i Karlstad.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  21. Vilket sött smultron du fått besök av!
    Hej, förresten! Hoppas allt är bra med dig!
    Vad härligt med en helg med lärarvänner från studietiden! Snart 40 år som lärare... Wow!
    Ja, imorgon är det dags för dig igen. Hoppas det känns bra! Själv har jag jobbat en vecka redan och det känns faktiskt bra. Det enda jobbiga är att ta sig upp på morgnarna... Man lyckas ju på något konstigt sätt nästan vända på dygnet när man är ledig en längre tid..
    Jobbigt att komma tillbaka till vardagsrutinerna igen...
    Lycka till med jobbet!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  22. Å vilken helt bedårande liten tjej, ja de är underbara dessa barnbarn! Vad trevligt när man håller ihopa gamla vänner och träffas! Ha en fin vecka! Kram Iréne

    SvaraRadera
  23. Mysigt!
    ...lycka...smultron...kärlek - härliga bilder :)

    Kram från Australien♥

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar ett avtryck. Det är mycket glädjande för mig ♥♥♥ och känns som om jag får ett vykort från dig.Jag försöker att kommentera om det är möjligt. annika
~~~ ♥ ~~~